بهترین نوع کامپوزیت دندان|کامپوزیت چیست | قیمت کامپوزیت دندان

بهترین نوع کامپوزیت

بهترین نوع کامپوزیت

آیا می دانید بهترین نوع کامپوزیت چیست؟ امروزه برای داشتن لبخند زیبا و زیبایی دندان ها از روش هایی مثل لمینت دندان و کامپوزیت دندان استفاده می کنند. این دو روش شکل دندان ها را یک دست و سفید می کنند. در روش لمینت از همان موادی که برای پر کردن دندان به کار می برند، برای روکش کردن دندان نیز استفاده می کنند.

در هر دو با استفاده از نور آبی آن را سخت می کنند.امروزه انواع مختلفی از کامپوزیت وارد بازار شده است که ما شما را به بهترین نوع کامپوزیت آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

یکی از روش هایی که می توان به منظور زیبایی و سفیدتر شدن دندان ها از آن استفاده کرد،استفاده از کامپوزیت دندان می باشد.کامپوزیت همان مواد خمیری شکلی است که برای پر کردن دندان از آن استفاده می کنند. برای زیبایی و جلوه بخشیدن به دندان ها آن را به صورت یک لایه بر روی دندان ها می کشند و با استفاده از نور آبی آن را سخت می کنند که در انواع مختلفی وارد بازار شده است. نگرانی در خصوص اینکه کدام نوع کامپوزیت بهتر است وجود دارد. ما در ادامه به معرفی انواع کامپوزیت دندان و بهترین نوع کامپوزیت آشنا خواهیم کرد.

 

معرفی انواع کامپوزیت ها

آیا می دانید تفاوت کامپوزیت ها در چیست؟ کامپوزیت ها به مواد رزینی گفته می شود که از نظر ذرات و اندازه با هم متفاوت می باشند. کامپوزیتها کاربرد های متفاوتی نیز دارند و اگر بخواهیم آن ها را نام ببریم باید گفت که کامپوزیت ها به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند.

کامپوزیت ای پی اس ونیر

به نوعی از کامپوزیت گفته می شود که به آن کامپوزیت سرامیکی هم می گویند.این نوع جدیدا بیشترین کاربرد را در کامپوزیت دندان دارد که به دلیل سرامیکی بودن ذرات آن ثبات رنگ و استحکام بالایی دارند. کامپوزیت ای پی اس ونیر بیشترین شباهت را به لمینت سرامیکی دارد.

کامپوزیت نانوفیل

اگر به دنبال زیبایی و استحکام برای دندان های خود هستید کامپوزیت نانوفیل می تواند گزینه مناسبی باشد.

کامپوزیت میکروفیلد

کامپوزیت میکروفیلد داری ذرات ریزتر نسبت به کامپوزیت های دیگر دارد .برای ترمیم دندان های جلویی از کامپوزیت میکروفیلد  استفاده می کنند. سطح این نوع نسبت به کامپوزیت های دیگر صاف تر،براق تر و درخشان تر می باشد.همچنین به دلیل صاف بودن سطح آن نیاز کمتری به پالیش های دوره ای دارد، اما استحکام کمتری نسبت به دیگر کامپوزیت ها نیز دارد.

کامپوزیت نوع هیبرید

این نوع کامپوزیت به دلیل داشتن ذرات بزرگ تر و استحکام بالایی که دارد مناسب  استفاده برای دندان های آسیاب می باشند.

 

هر کدام از این  4 نوع کامپوزیت،کاربرد خاصی دارند.بعضی از آن ها برای دندان های جلویی به منظور زیبایی و درخشندگی استفاده می شوند. بعضی دیگر از کامپوزیت ها در دندان های آسیاب که نیاز به استحکام در جویدن دارند کاربرد دارند.نیاز است بدانید هر کامپوزیت چه کاربردی دارد تا بتوانید بهترین کامپوزیت دندان را تشخیص دهید.

بهترین نوع کامپوزیت

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان بسته به نوع آن و شرایط بیمار متفاوت است.برای اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان میتوانید به صفحه هزینه و تعرفه دندانپزشکی در سال 1400 مراجعه کنید.

آشنایی با بهترین نوع کامپوزیت

یکی از عواملی که باعث می شود برخی افراد به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنند نافرم بودن دندان های جلویی می باشد که برای زیبایی دندان های خود کامپوزیت دندان را انتخاب می کنند که این سوال ذهن آن ها را درگیر کرده است که بهترین نوع کامپوزیت چیست؟

باید این امر را متذکر شد که در بازار انواع مختلف کامپوزیت وجود دارد که باید متناسب با سن بیمار و طبیعی جلوه دادن آن بکار برده شود . البته که بستگی به هنر دست یک دندانپزشک دارد که از هر نوع کامپوزیتی بتواند بهترین شکل آن را بسازد.

اگر بخواهیم از نظر تفاوت،کامپوزیت ها را معرفی کنیم باید گفت تفاوت کامپوزیت ها در رنگ و استحکام و ذراتی است که دارند.بسته به سلیقه بیمار از کامپوزیت ها استفاده می شود. می توان گفت تمام کامپوزیت ها در نوع خود بهترین هستند.

نکات پایانی از بهترین نوع کامپوزیت و  بهترین دندانپزشک تهران

همانطور که در این مطلب بیان کردیم کامپوزیت ها انواع مختلفی دارند که می توان گفت بهترین نوع کامپوزیت را هنر دست یک دندانپزشک است که می سازد.برای مراجعه به بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران می توانید از طریق شماره تماس 22134272 و 22133966 اقدام به دریافت نوبت کنید. و برای داشتن یک لبخند زیبا خود را به آنها بسپارید و زیبایی را به چهره خود هدیه دهید.