جراحی لثه برای کامپوزیت | لبخند لثه‌ای چیست |

جراحی لثه برای کامپوزیت

جراحی لثه برای کامپوزیت

کامپوزیت دندان یکی از عمل‌های زیبایی محبوب و رایج در ایران و جهان است که همواره توسط دندانپزشک زیبایی انجام می‌شود. کامپوزیت نوعی عمل زیبایی است که دندان‌ها را ترمیم و زیباسازی می‌کند. به همین دلیل افرادی که به دنبال ترمیم و باز گرداندن زیبایی و درخشانی از دست رفته دندان‌های خود هستند، عموما به عمل کامپوزیت دندان می‌پردازند.تا به حال در موارد بسیاری مشاهده شده که بیمار، زیبایی دندان‌ها و لبخند خود را به دلیل بیرون زدگی لثه از دست داده است. در این افراد حین لبخند زدن، مقداری از لثه فرد داخل دهان او دیده می‌شود که قطعا ناخوشایند است. عمل کامپوزیت برای این افراد در عین دشواری، می‌تواند بسیار کارساز باشد. در این مقاله به توضیحات کاملی از جراحی لثه برای کامپوزیت دندان اشاره می‌کنیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

ابتدا برای درک بهتر مطلب، مفهوم کامل کامپوزیت دندان را بررسی کنیم. کامپوزیت یک ماده تخصصی مشابه دندان است که متخصص دندانپزشکی با آن، دندان‌ها را خوش فرم‌تر و زیباتر از قبل می‌سازد. دندانپزشک زیبایی با این ماده که حالت خمیری دارد، دندان‌ها را به شکل دلخواه بیمار درآورده و زیبایی را مجددا به آن‌ها می‌بخشد. این ماده پس از خشک شدن و چسبیدن به دندان به صورت کامل، مقاومت نسبتا خوبی به دست می‌آورد که برای بیماران بسیار ارزشمند است. عمل‌های زیبایی مشابهی مانند لمینیت دندان نیز وجود دارد که افراد همواره در انتخاب بین این دو عمل، مردد هستند.

قصد انجام کامپوزیت دندان دارید؟
همین حالا با مشاوران ما از طریق شماره های021-22134272 و یا 21-22133966 تماس بگیرید. و یا برای دریافت نوبت دندانپزشکی به صغحه دریافت نویت مراجعه  کنید.

لبخند لثه‌ای چیست؟

لبخند لثه‌ای

لبخند لثه‌ای عارضه‌ای رایج میان افراد است که تاثیر منفی زیادی در ظاهر لبخند افراد دارد. به طوری که فرد نمی‌تواند در حین لبخند زدن یا خندیدن، دندان‌ها و لثه خود را پنهان کند و کاملا نمایان هستند. لبخند عادی عموما 1 الی 2 میلی متر از لثه را نمایان می‌کند؛ اما افراد دارای عارضه لبخند لثه‌ای، در حین لبخند، بیش از 7 میلی متر از لثه خود را نمایان می‌کنند. به همین دلیل افراد عموما به دنبال جراحی لثه خود قبل از کامپوزیت دندان می‌باشند.

جراحی لثه

جراحی و عمل از بین بردن لثه بیرون زده، می‌تواند چند روش مختلف داشته باشد که بیمار طبق علایق و شرایطش و تجویز پزشک متخصص، یکی از آن‌هارا انتخاب می‌کند. به طور کلی توصیه می‌شود در انتخاب هریک از روش‌های جرای لثه، با دندانپزشک متخصص خود مشورت کنید. زیرا شرایط سلامت لثه بسیار مهم است و لثه باید از هرگونه عفونت و التهاب در امان باشد و در غیر این صورت برای تمام دندان‌ها مضر و آسیب‌رسان است.

شیوه جدید و قدیمی جراحی لثه

در سال‌های قبل، جراحی لثه با ابزار پزشکی مانند تیغ انجام می‌گرفت. این روش که عوارض زیادی در پی داشت، باعث شد متخصصان دندانپزشکی به دنبال شیوه‌ی دیگری برای این جراحی باشند. در نهایت، امروزه جراحی لثه به شیوه‌ای نوین و با استفاده از لیزر انجام می‌شود.

تفاوت جراحی لثه با شیوه قدیمی و جدید

جراحی لثه با استفاده از تجهیزات پزشکی مختلف می‌تواند انجام گیرد. رایج‌ترین ابزار جراحی لثه که اکثر بیماران به دنبال آن هستند، جراحی لثه با لیزر است. زیرا لیزر کمترین آسیبی به لثه افراد نمی‌رساند و روشی کاملا تخصصی و مرسوم در جهان می‌باشد. دندانپزشک متخصص با استفاده از لیزر، تکه اضافی و بیرون‌زده لثه را برش داده و بدون استفاده از هرگونه تیغ و تجهیزات اضافی آن را جدا می‌کند. طبق نظر متخصصان دندانپزشکی در جهان، ساده‌ترین و بهترین ابزار برای جراحی لثه لیزر است.

این شیوه جراحی لثه بر خلاف شیوه سابق که با تجهیزات پزشکی مانند تیغ استفاده می‌شد، بیمار را متوجه هیچ درد شدیدی نمی‌کند. شیوه قدیمی جراحی لثه که با تیغ و ابزار انجام می‌گرفت، خطرات و عوارض بسیاری برای بیمار داشت. این شیوه‌ها، کاملا تهاجمی و ناسازگار با بدن انسان بودند که خوشبختانه امروزه محبوبیت چندانی ندارند و افراد جراحی لثه با لیزر را ترجیح می‌دهند.

آیا می‌توان لبخند لثه‌ای را با ارتودنسی رفع کرد؟

شایان ذکر است، در صورتی که بیش از 4 میلی متر لثه در حین لبخند زدن نمایان باشد، شما دچار عرضه لبخند لثه‌ای هستید. افراد دچار عارضه لبخند لثه‌ای که سن زیر 12 سال دارند، می‌توانند به راحتی با ارتودنسی آن را رفع کنند. اما پس از 12 سالگی به عوامل زیادی مانند میزان نمایان بودن لثه، میزان التهاب آن، سن، تشخیص متخصص و شرایط دهانی شما بستگی دارد. اما در حالت کلی می‌توان از درمان ارتودنسی برای از بین بردن این عرضه استفاده کرد. در مواردی خاص که دنداپزشک متخصص تشخیص داده، با ارتودنسی لبخند لثه‌ای خود را رفع کنید و به کامپوزیت دندان خود بپردازید.

 

همین حالا با مشاوران ما از طریق شماره های021-22134272 و یا 21-22133966 تماس بگیرید. و یا برای دریافت نوبت دندانپزشکی  از بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران به صغحه دریافت نویت مراجعه  کنید.