آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان می‌شود؟ - دکتر محمدرضا فرهنگی

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان می‌شود؟

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان می‌شود؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی زیباسازی صورت، هر روزه شاهد بیشتر شدن متقضیان انجام لمینت دندان و کامپوزیت هستیم. اما عوارض لمینت و کامپوزیت کدامند؟ یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که بعد از کاشت و عمل لمینت و کامپوزیت بوجود می‌آید بوی بد دهان فرد بیمار است. البته بیشتر و اغلب اوقات این موضوع برای افرادی تأثیر گذار است که به کاشت کامپوزیت روی می‌‌آورند. اما چطور از این مورد جلوگیری کنیم؟ آیا کامپوزیت دندان باعث بوی بد دهان ما شده است؟ قابل توجه است یکی از دلایل اصلی که بعضی از افراد به دنبال انجام کامپوزیت نیستند را می‌توان همین عامل دانست که باعث شده از انجام این روش خودداری کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر این موارد بپردازیم تا شما به پاسخ سوالات خود برسید.

علت بوی بد دهان بعد از کامپوزیت چیست؟

همانطور که گفتیم بوی دهان دارای اهمیت بسیار زیادی است و اغلب درصد زیادی از مردم جامعه با آن سر و کار دارند. البته این موضوع در رابطه با افرادی که به انجام روش‌های زیبایی کامپوزیت پرداخته‌اند، حساس‌تر می‌باشد. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را علت اصلی رخ دادن این اتفاق دانست. اما به صورت کلی می‌توان اینگونه گفت که رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان یکی از اصول برای رخ دادن بوی بد دهان می‌باشد، موردی که شخص بیمار باید آن را رعایت کند. در این بخش با ما همراه باشید تا به ذکر و توضیح مهمترین آن‌ها بپردازیم:

خوراکی ها عامل بوی بد دهان بعد از کامپوزیت هستند

بعد از اینکه به انجام کامپوزیت دندان‌های خود پرداختید بهتر است برنامه‌ی غذایی تعیین شده‌ای را داشته باشید تا در مدت کوتاهی بتوانید بدون مشکل به غذا خوردن عادت کنید. اما خوراکی‌هایی وجود دارند که شما با خوردن آن‌ها وضعیت بوی دهان خود را چند پله بدتر می‌کنید، خوراکی‌های مانند سیر، پیاز و…
از دیگر موارد اثر گذار در این مورد می‌توان به باقی ماندن خوراکی‌های خورده شده مانند گوشت در دندان اشاره کرد که می‌تواند در طول مدت زیاد به باکتری تبدیل شده و در نهایت موجب بوی بد دهان شود. برای دریافت مشاوره و انجام عمل‌های مختلف زیبایی و حل مشکلات در دندانپزشک زیبایی در غرب تهران می‌وانید به بخش پشتیبانی وبسایت سر بزنید.

همچنین بخوانید: رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان

فعالیت پزشک

یکی از اصول پایه انجام هر عمل زیباسازی را می‌توان انتخاب پزشک و متخصص آن دانست. شما باید در این زمینه با انجام تحقیقات مختلف و بررسی مهارت‌های یک پزشک به آن مراجعه کنید، چرا که بعضاً مشکلات شما ناشی از بی‌دقتی متخصص خواهد بود. متخصصینی که در زمینه‌ی کاشت لمینت فعالیت دارند ضمن رعایت نکات بهداشتی باید توجه ویژه‌ای به روش درمانی، شیوه‌های کاشت و روند کار خود داشته باشند تا بتوانند آن‌ها را به صورت مدیریت شده‌ای انجام دهند. یکی از این موارد را می‌توان فاصله گذاری در هنگام لمینت دانست، موردی که در اصل به معنا این است که متخصص در هنگام نصب لمینت باید به فاصله بین لثه و لمینت دقت کند و آن را بیش از حد مشخصی تعیین نکند چرا که عواقب بخصوصی خواهد داشت. برای مثال می‌تواند به محلی برای تجمع باکتری‌ها تبدیل شود، موردی که در اصل نتیجه‌ای جز بوی بد دهان نخواهد داشت. همچنین برای انجام کامپوزیت دندان می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید و وقت قبلی خود را برای معاینه رزرو کنید.

بهداشت

همانطور که در بخش اولیه متن گفتیم، شاید بتوان مهمترین مشکلات دهان و دندان که باعث بوجود آمدن بوی بد دهان می‌شوند را، عدم رعایت بهداشت دانست. زمانی که شما به سراغ انجام عمل و روش‌های درمانی حساس می‌روید باید با متخصص خود مشورت کنید و از او برنامه‌ای برای خوردن غذا و انجام کار‌های مورد نیاز دریافت کنید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن سلامت خود را بدست بیاورید. در اصل می‌توان اینگونه گفت که اگر به فکر جلوگیری از بوی بد دهان هستید می‌‌توانید در مرحله‌ی اول مسواک بزنید و دهان شویه کنید.

دخانیات

آخرین دلیل و علتی که شاید بتوان آن را یکی از تأثیرگذار‌ترین‌ها نیز دانست مصرف دخانیات می‌باشد. زمانی که شما برای مثال به مصرف دخانیاتی مانند سیگار می‌پردازید می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی بوی بد دهان شما داشته باشد. این مورد بر طبق نظر کارشناسان بسیاری مورد آزمایش قرار گرفته و به همین علت به نتیجه‌ای قطعی در این رابطه رسیده‌اند.
ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن این محتوا و موارد ذکر شده بتوانید با لمینت و کامپوزیت آشنا شده باشید و بدانید آن‌ها چه تأثیری بر روی بوی بد دهان شما خواهند داشت. اصولاً برای اینکه بتوانید از رخ داد این مشکل جلوگیری کنید باید جوانب احتیاط را رعایت کنید و به صورت کلی بر روی موارد بهداشتی حساسیت بالایی بخرج دهید.

اگر که به فکر انجام لمینت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکترفرهنگی (بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران) هستید می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کرده و اقدام به دریافت نوبت کنید.