آیا بلیچینگ دندان عوارض دارد؟ - دکتر محمدرضا فرهنگی

آیا بلیچینگ دندان عوارض دارد؟

آیا بلیچینگ دندان عوارض دارد؟

عوارض بلیچینگ دندان موضوعی است که در این مطلب در خصوص آن توضیحاتی ارائه میکنیم. در خصوص ابن آبا ممکن است بر اثر این روش مشکلی برای دهان هایمان به وجود بیاید یا خیر؟و مکانیسم و روشهای انجام آن چگونه است؟. این مطلب قطعا می تواند به افرادی که قصد انجام بلیچینگ را دارند؛ بسیار کمک کند. در صورتی که فکر می کنید این مطلب می‌ تواند برای شما مفید باشد، با ما تا پایان همراه باشید.

بلیچینگ  دندان چیست؟!

یکی از کار هایی که یک دندانپزشک زیبایی باید به خوبی از پس آن بر بیاید، عمل بلیچینگ می باشد.این روش در واقع یکی از روش‌های بسیار خوب  و کم هزینه برای سفید کردن دندان ها است. بلیچینگ می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی چهره و لبخند افراد داشته باشد. چرا که دندان ها از اعضای بسیار مهم و موثر در زیبایی چهره افراد هستند و مرتب بودن آن ها و همینطور سفیدی و تمیز بودن شان می تواند چهره فرد را تا حد زیادی زیبا کند.

 

عملیات بلیچینگ چگونه است؟

به طور کلی مکانیسم بلیچینگ به این صورت است که ماده بلیچ را که ترکیب اکسیژن خاصی دارد بر روی دندان گذاشته میشود؛ اکسیژن موجود در این ماده بعد از فعال شدن ماده بلیچ سبب می شود که جرم و موادی که بر روی دندان قرار گرفته اند و به درون نسج دندان نفوذ کرده‌ اند و باعث تغییر رنگ آن شده اند از روی دندان جدا شوند. بدون اینکه آسیبی به بافت دندان وارد شود. به کمک عملیات بلیچینگ مواد رنگی موجود بر روی دندان از سطح آن جدا شده و برداشته میشوند که این عملیات باعث سفیدی دندان خواهد شد.

 

روش های بلیچینگ دندان

برای انجام بلیچینگ روش های متفاوتی وجود دارد.در این روش ها تفاوت در این است که نوع ماده بلیچ مصرفی چیست؟  غلظت آن چه مقدار می باشد؟ در زیر انواع روش های بیلیچینگ را توضیح خواهیم داد:

بلیچینگ دندان در منزل

در روش منزل باید چیزی به حدود حداقل یک هفته هر شب از ماده بلیچ مورد نظر استفاده شود. این مدت زمان به این علت است که ماده بریچ استفاده شده در این روش ضعیف تر بوده و مدت زمان بیشتری را برای سفید کردن دندان ها نیاز دارد.

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی یا روش office

در روش office غلظت ماده بلیچ بیشتر بوده و این ماده قوی تر می باشد در نتیجه تاثیر بسیار سریع تری نسبت به روش دیگر داشته و در مدت زمان حدود یک ساعت دندانهای فرد سفید خواهد شد. در این روش با استفاده از مواد و نور لیزر ابی رنگ اقدام به سفید کردن دندان ها میکنند.

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

آیا نور آبی رنگ لیزر دستگاه بلیچینگ مضر است؟

در این خصوص باید بگوییم که خیر البته که نور ابی مستقیما به چشم بیمار تابانده نخواهند شد و در این حالت نیز دندانپزشک  به بیمار، عینک مخصوصی میدهد که بر روی چشمم قرار دهد.

 

کدام روش را برای بلیچینگ انتخاب کنم؟

یک دندانپزشک زیبایی باید بتواند با معاینه دندان های فرد به او بگوید که کدام روش برای او مناسب است. چرا که در صورت استفاده از روش نادرست ممکن است ریشه دندان فرد مورد تخریب قرار بگیرد که از این موضوع می‌توانیم به عنوان یکی از عوارض بلیچینگ دندان یاد کنیم.

 

بلیچینگ برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از سوالاتی که در ذهن افرادی که می‌ خواهند تا از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنند ایجاد می شود این است که آیا این روش برای افرادی که از کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان استفاده کرده اند مناسب است یا نه، که در پاسخ به این سوال باید بگوییم معمولاً استفاده از بلیچینگ منع خاصی ندارد اما باز هم برای مطمئن تر شدن از این موضوع نیاز است که حتما با دندانپزشک زیبایی خود مشورت کنید.

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه بلیچینگ دندان میتوانید به صفحه تعرفه و هزینه دندانپزشکی مراجعه کنید و از آخرین قیمت ها در کلینیک دکتر محمدرضا فرهنگی آگاه شوید.

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد و طول عمر بلیچینگ دندان چقدر است؟

طول عمر بلیچینگ دندان بسیار وابسته به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر شما بعد از انجام بلیچینگ از مواد غذایی که رنگدانه های زیادی دارند ازجمله چای،قهوه و علی الخصوص سیگار به شدت استفاده کنید میتواند بلیچینگ شما طول عمر کوتاهتری داشته باشد و البته جنش دندان ها نیز در دوام و طول عمر بلیچینگ دخیل است.
اگر  به دندان روشی برای سفید کردن دندانهای خود میگردید که ماندگاری بیشتری را داشته باشد، پیشنهاد ما استفاده از لمینت دندان و یا کامپوزیت دندان است. در این خصوص توصیه میکنیم دو مقاله تفاوت لمینت و بلیچینگ و کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟ را مطالعه کنید.

 

بلیچینگ دندان عوارضی را به همراه دارد؟

افراد زیادی به دنبال بهترین دندانپزشک زیبایی تهران هستند تا بتوانند عملیات بلیچینگ‌ دندان خود را به خوبی و با موفقیت انجام دهند در ارتباط با چنین افرادی باید بگوییم که عوارض خاصی برای بلیچینگ دندان وجود ندارد و ماده بلیچینگ که بر روی دندان قرار می گیرد به خودی خود خطری برای بافت دندان شما نخواهد داشت. و آن را از بین نخواهد برد، بلکه فقط ممکن است در برخی از افراد که به این ماده حساسیت دارند ایجاد حساسیت کرده و آنها را اذیت کند. قطعاً قبل از استفاده از این روش دندانپزشک ماده ضد حساسیت برای بیمار خود استفاده خواهد کرد تا از حساسیت های احتمالی جلوگیری شود.

 

اگر میخواهیدلبخندی زیبا داشته باشید به شما توصیه می کنیم حتماً به دندان پزشک حاذق و با تجربه مراجعه نمایید. برای این منظور میتوانید از طریق شماره های 22134272-021 و 021-22133966 با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.