کامپوزیت آی پی اس چیست و ساخت کدام کشور است | ویژگی های کامپوزیت آی پی اس

کامپوزیت آی پی اس ساخت کدام کشور است؟

کامپوزیت آی پی اس ساخت کدام کشور است؟

اگر حتی اطلاعات کمی از انواع روکش‌هایی که به منظور زیباسازی و ترمیم دندان‌ها توسط افراد مختلف استفاده می‌شود، داشته باشید، احتمالا می‌دانید که روکش کامپوزیت آی پی اس(IPS) یکی از شناخته‌شده‌ترين و محبوب‌ترين روكش‌هاي دندان در كشورمان محسوب مي‌شود. بيشتر افرادي كه قصد دارند جلوه‌ای زيبا و خاص به لبخند چهره‌شان ببخشند، در انتخاب نوع روكش براي دندان‌هايشان تردید دارند و نمي‌توانند به يك جمع‌بندي كلي برسند.

مي‌توان گفت بهترين روش براي زيباشدن و شفاف‌ساختن دندان‌هاي تمامي افراد، استفاده از روكش مناسب دندان مي‌باشد كه بايد جاي تاج دندان طبيعي را پر كند. روکش مناسب باید علاوه بر اینکه دندان‌های شما را در کنار هم کاملا طبیعی و زیبا جلوه دهد، دارای استحکام و ماندگاری مناسب هم باشد. اگر شما هم می‌خواهید با زیباسازی دندان‌های خود که نقش اصلی را در زیباشدن لبخند و صورتتان ایفا می‌کنند، با اعتماد به نفس بیشتر در موقعیت‌های مختلف حاضر شوید، باید روکش مناسبی برای دندان‌هایتان انتخاب کنید. با توجه به اینکه انواع روکش‌های کامپوزیت دندان، دارای هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روکش‌ها مانند روکش لمینت دندان هستند، انتخاب کامپوزیت IPS می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
شاید این سوالات برای شما مطرح شود که روکش کامپوزیت آی پی اس چگونه ساخته می‌شود و یا محصول کدام کشور است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن معرفی کامل روکش کامپوزیت آی پی اس، بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران را هم به شما معرفی کنیم تا بتوانید از مناسب‌ترین خدمات روکش‌گذاری برای زیباسازی دندان‌هایتان استفاده کنید.

کامپوزیت آی پی اس چیست و کدام کشور اولین بار آن را ارائه کرده است؟

درواقع کامپوزیت آی پی اس یک نوع ماده پرکننده نانوهیبریدی محسوب می‌شود که به منظور روکش‌گذاری و ترمیم زیبایی دندان‌ها کاربرد دارد. این کامپوزیت‌ها معمولا از پلاستیک براق و مات با ماندگاری و دوام بسیار زیاد ساخته می‌شوند. استفاده از ماده فلورسانس در ساخت این کامپوزیت و به‌کارگیری از ویژگی‌های آناتومیکی و اثرات نوری فوق‌العاده و منحصربه‌فرد، دندان‌هایی که با استفاده از این کامپوزیت روکش‌گذاری می‌شوند را کاملا زیبا و طبیعی جلوه می‌کند. از این رو یکی از بهترین روش‌ها برای پرکردن حفره دندان، استفاده از روکش‌های کامپوزیت آی پی اس می‌باشد که به‌راحتی هم صیقل داده می‌شوند و هم درخشندگی زیادی دارند.
در سال‌های اخیر متخصصین دندانپزشکی نهایت تلاش خود را برای بهبود فناوری رزین روکش‌های کامپوزیت انجام داده‌اند. بنابراین ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی کامپوزیت‌ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. با توجه به اینکه در سرامیک‌های IPS هم از ذرات پراکنده مشابه روکش کامپوزیت IPS استفاده می‌شود، به نظر می‌رسد بهترین نوع کامپوزیت، ترکیب کامپوزیت ایده‌ال و سرامیکIPS می‌باشد.
و اما کامپوزیت آی پی اس محصول کدام کشور محسوب می‌شود؟ پاسخ این سوال را باید این‌گونه داد که ساخت این نوع از کامپوزیت‌ها برای اولین بار توسط کشور آلمان انجام شد و تعداد زیادی از برندهای شناخته‌شده در جهان مربوط به اين كشور هستند. آلمان نقش زيادي در گسترش فناوري روكش‌هاي كامپوزیت را در سال‌های اخیر داشته است. از طرفی کشور لیختن‌اشتاین هم نقش زیادی در تولید و عرضه کامپوزیت‌های آی پی اس دارد و از این لحاظ جزو کشورهای پیشرو و فعال است.

ویژگی های کامپوزیت آی پی اس

روکش‌های کامپوزیت IPS در 5 سطح شفافیت‌ و 32 سایه واقعی ارائه می‌شوند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های این کامپوزیت‌ها می‌پردازیم:
• شفافیت و کدورت بیشتر
• مطابقت دقیق سایه
• استفاده از پولیش درخشان
• فلورانس دندان‌های طبیعی

مراحل روکش گذاری با استفاده از کامپوزیت آی پی اس

برای استفاده از روکش‌ کامپوزیت آی پی اس، به طور کلی مراحل زیر طی می‌شود:
• تهیه دندان مناسب
• مطابقت و جایگزینی عاج دندان با سایه عاج مناسب
• مطابقت و جایگزینی مینای دندان با سایه مینای مناسب
• صیقل‌دهی و ایجاد درخشنگی مناسب

معرفی بهترین مرکز دندانپزشکی برای روکش‌ گذاری با کامپوزیت آی پی اس

بهترین مرکز کامپوزیت آی پی اس

اگر روکش‌ کامپوزیت ISP را برای دندان‌هایتان انتخاب کرده‌اید، به دلیل مزایای برجسته ذکرشده احتمال کمی دارد که از هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید، پشیمان شوید. اما باید نهایت دقت و حوصله خود را به‌منظور انتخاب دندانپزشک متخصص این زمینه به خرج دهید تا درنهایت بتوانید لبخند زیبایی برای چهره خود ایجاد کنید. مرکز دندانپزشکی دکتر فرهنگی از جمله بهترین مراکز دندانپزشک زیبایی در غرب تهران محسوب می‌شود که می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

تماس با کلینیک برای دریافت نوبت