درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی | علل تحلیل لثه و روش های درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با شیوه های درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی آشنا کنیم. اگر چه اولین توصیه ما به شما مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی ماهر است. اما شما در صورت لزوم می توانید از روش های طب سنتی و خانگی نیز برای درمان تحلیل لثه های تان کمک بگیرید. ما به شما بهترین شیوه های درمان را معرفی خواهیم کرد.

علل تحلیل لثه و روش های درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

به طور کلی دلایل بسیاری برای تحلیل لثه ها وجود دارد. از جمله مهمترین عوامل تحلیل لثه می توانیم به مواردی همچون مسواک نزدن مرتب و به موقع، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، مصرف دخانیات و اعتیاد، عوامل ارثی و ژنتیکی و … اشاره کرد. البته در صورت بروز مشکلات التهاب و تحلیل لثه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. شما می توانید از شیوه های مختلفی برای درمان تحلیل لثه استفاده کنید. اگر تحلیل لثه ها روی زیبایی دندان ها تاثیر منفی بگذارد، ما به شما مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی و کمک گرفتن از او نیز می تواند به شما کمک بسیاری بکند. در صورت بروز هرگونه مشکلات دندانی در اثر تحلیل لثه ها در نهایت شما باید از روش های کامپوزیت دندان یا لمینت دندان برای ترمیم دندان ها استفاده کنید. برای این کار می توانید به بهترین دندانپزشک تهران مراجعه نمایید. اما در این مقاله قصد داریم تا درباره شیوه های درمان تحلیل لثه ها با روش طب سنتی صحبت کنیم. شما برای درمان پزشکی مشکل های دندان تان می توانید به بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران مراجعه نمایید.

1- درمان تحلیل لثه با نمک دریا

راهکارهای متنوعی برای درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی وجود دارد. یکی از راه های بسیار آسان و در دسترس، استفاده از نمک دریا و شستشوی دهان و لثه با آن است. برای این کار تنها کافی است مقداری نمک دریایی حدود 1 قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب گرم حل کرده و سپس در دهان خود به مدت 15 تا 20 ثانیه قرقره کنید. این کار را باید به صورت مداوم و هر روزه انجام دهید. در نهایت شما شاهد کاهش التهاب، درد و تورم لثه ها خواهید بود.

درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

2- درمان تحلیل لثه با روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یکی دیگر از شیوه های بسیار خوب درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی می باشد. برای این کار شما باید دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با مقداری جوش شیرین مخلوط کرده و از مخلوط حاصل به عنوان جایگزینی مناسب برای خمیردندان استفاده نمایید. استفاده دو تا سه بار در هفته برای درمان کامل تحلیل لثه بسیار مناسب می باشد. این مخلوط بی نظیر اگر به صورت مداوم استفاده شود، باعث از بین روش باکتری های دهان خواهد شد و در نتیجه سلامت دهان و لثه های شما را تضمین خواهد کرد.

درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

3- درمان تحلیل لثه با روغن کنجد

روغن کنجد دارای خواص ضد التهاب و تورم بوده و برای از بین بردن باکتری ها بسیار کارآمد است. برای استفاده از روغن کنجد، می توانید یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را در دهانتان به مدت 15 ثانیه قرقره کنید. در انتها دهانتان را با آب بشویید. برای این که به خوبی بتوانید نتیجه بگیرید، می توانید این کار را در طول یک ماه انجام دهید. البته شاید این کار برای تان دشوار و اذیت کننده باشد. در این صورت می توانید از دیگر روش های درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی استفاده نمایید.

درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

4- درمان تحلیل لثه با چای بابونه

گیاه بابونه برای کاهش و از بین بردن باکتری ها و عفونت و التهاب بسیار توصیه می شود. به همین دلیل است که ما به شما دم کرده و چای بابونه را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید چند قاشق غذاخوری بابونه را در آب جوش ریخته و حدود 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. سپس این چای مقوی را میل نمایید. نوشیدن 3 فنجان چای بابونه در طول روز می توانید از تحلیل لثه های شما جلوگیری کند.

درمان تحلیل لثه با روش طب سنتی

5- درمان تحلیل لثه با روغن درخت چای

دیگر شیوه استفاده از روغن درخت چای می باشد. استفاده از روغن درخت چای در طولانی مدت می تواند از خونریزی لثه و التهاب آن جلوگیری کند. برای استفاده از این ماده موثر می توانید در هنگام مسواک زدن یک قطره از آن را روی مسواک تان ریخته و دهانتان را مسواک کنید. استفاده دو بار در روز می تواند اثر شگفت آوری داشته باشد.