تراش لمینت دندان | تراش لمینت دندان در مورد دندان های کامپوزیتی | انواع لمینت دندان

تراش لمینت دندان

تراش لمینت دندان

تراش لمینت دندان که معمولا به شکل تراش مینای دندان انجام می شود در حقیقت به منظور آماده سازی سطح دندان برای قرار گرفتن لمینت سرامیکی صورت می گیرد. این کار برای فیکس شدن لمینت بر روی دندان و حذف هرگونه فضای اضافه در بین سطح دندان اصلی و نصب لمینت دندان در نظر گرفته می شود؛ زیرا غیر طبیعی بودن لمینت دندان ها و بزرگ بودن حجم آنها در دهان می تواند ظاهر نامناسبی را برای فرد به وجود آورد. پس یک دندانپزشک زیبایی باید در زمان نصب لمینت سرامیکی حتما تراش لمینت دندان را با مهارت کافی انجام دهد.

انواع لمینت دندان

قبل از اینکه در مورد تراش لمینت دندان گفتگو کنیم بهتر است بدانید که لمینت دندان یکی از تکنیک های دندانپزشکی است که به شکل یک پوسته ای از دندان معمولا بیشتر در راستای اصلاح طرح لبخند هالیوودی اجرا می شود. یعنی اگر فردی دارای دندان های نامرتب، دندان های بد رنگ، بد فرم و یا عیوبی دیگری در دندان بوده که سبب نازیبایی چهره فرد شده باشد بنابراین با مراجعه به دندانپزشک زیبایی می تواند از گزینه لمینت دندان استفاده نماید.
اما شایان ذکر است که این محصول به دو شکل لمینت سرامیکی و همچنین کامپوزیت ونیر دندان مورد استفاده قرار می گیرد که در این میان لمینت های دندان که از پرسلن ساخته می شوند و به نوعی آن را لمینت سرامیکی می نامند اصولا در لابراتوارها به صورت یک پوسته نازک پیش ساخته تهیه می شوند که تنها بر روی سطح دندان نصب و جایگذاری می شوند اما کامپوزیت ونیر دندان شکل خمیری دارد و به طور مستقیم سطح دندان را می پوشاند سپس دندانپزشک پس از سفت شدن لازم می داند تا آن را مطابق با میل فرد متقاضی فرم دهد.

تراش لمینت دندان

آشنایی با روش تراش لمینت دندان

با توجه به شناختی که در مورد انواع لمینت دندان پیدا کردید پس خوب است بدانید لمینت سرامیکی معمولا ضخامتی به اندازه یک میلیمتر دارد که قرار دادن چنین پوسته ای بر روی سطح دندان می تواند ضمن زیباتر نشان دادن فرد همچنان حجم دندان ها را بیشتر از حد معمول نشان دهد. پس لازم است تا قبل از نصب لمینت سرامیکی، دندانپزشک با مهارت کافی سطح مینای دندان را به اندازه نیم میلیمتر تراش دهد، تا به خوبی این پوسته مصنوعی بر روی سطح دندان ها فیکس شود، البته یک دندانپزشک با مهارت تمام سعی خود را به کار بسته تا بیشترین حجم مینای دندان فرد را حفظ کند ولی چنانچه در قسمتی از سطح دندان پوسیدگی دیده شود بنابراین دندانپزشک به ناچار می بایست تا برطرف شدن کامل مقدار پوسیدگی همچنان سطح دندان را بتراشد.

تراش لمینت دندان

تراش لمینت دندان در مورد دندان های کامپوزیتی

در صورتی که شما متقاضی استفاده از لمینت سرامیکی بوده و تعدادی از دندان هایتان دارای کامپوزیت باشد لازم است تا دندانپزشک به طور کامل و با توجه به مدت زمان گذشتن از کامپوزیت دندان تمام مقدار ماده را از روی سطح دندان های فرد بتراشد؛ زیرا باید لمینت با مهارت کافی به سطح دندان پیوند خورده و مانع از ایجاد هر فضایی بین پوسته و مینای دندان شود. البته اگر فرد به تازگی، مثلا دو هفته کار کامپوزیت دندان را انجام داده است پزشک متخصص جهت کیفیت تراش لمینت دندان غالبا پس از تراش مینای دندان به همراه کامپوزیت غالبا دوباره دندان فرد را از مقداری کامپوزیت پر می کند و کار نصب لمینت سرامیکی را در کیفیتی بالا انجام می دهد.

تراش لمینت دندان

عوامل موثر در تراشیدن لمینت دندان

در اجرای تراش لمینت دندان معمولا میزان تراشیدن سطح دندان به عوامل مختلفی مانند:

– شکل دندان
– سایز دندان
– نوع عیوب دندان

و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد؛ چرا که گاهی اوقات لبه های دندان با یکدیگر هم سطح نیستند و یا ارتفاعی بیش از حد نرمال دارند که در چنین صورتی پزشک متخصص لازم می داند تا سطح زیادی از دندان ها را بتراشد و در ابتدا فرم زیبایی به دندان های فرد بدهد تا بعد از نصب لمینت سرامیکی فرد زیبایی منحصر بفردی را به دست آورد.

تراش لمینت دندان

بهترین دندانپزشک تهران

اگر می خواهید تا تراش لمینت دندان را در بالاترین کیفیت انجام دهید و در هنگام صرف غذا دندان هایتان نسبت به گرمی و یا سردی غذا و یا نوشیدنی های مختلف، واکنشی نشان ندهد می بایست پزشک متخصص شما تراشیدن مینای دندان را به اندازه ای انجام دهد که به لایه عاج دندان هیچ آسیبی نرسد و به مدت طولانی احتمال شکستن و یا شل شدگی لمینت در فرد وجود نداشته باشد. بنابراین با توجه به صرف هزینه های بالا در انجام لمینت دندان شما می توانید با انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران این کار را با آسودگی خیال و ضمانت کافی انجام دهید.