لمینت دندان بدون تراش | مزایای استفاده از لمینت دندان بدون تراش | چرا لمینت دندان بدون تراش؟

لمینت دندان بدون تراش

لمینت دندان بدون تراش

لمینت دندان یکی از محبوب ترین درمان ها در دندانپزشک زیبایی می باشد که عده کثیری از افراد را برای داشتن طرح لبخندی جذاب و دوست داشتنی، مجذوب خود نموده است. یکی از روش های لمینت دندان که با مراجعه به دندانپزشک زیبایی در غرب تهران می توان دریافت کرد، لمینت دندان بدون تراش یا همان کامپوزیت دندان است که درمانی کم هزینه و غیر تهاجمی می باشد.

معرفی لمینت بدون تراش

در روش لمینت دندان بدون تراش، دندان پزشک از ونیر های فوق نازک با ضخامت 0.3 میلیمتر استفاده می کند تا قادر باشد بدون نیاز به پرب مینای دندان، آنها را بر روی دندان ها متصل سازد. یکی از بارزترین تفاوت های لمینت بدون تراش ( که به لومینیرز دندان نیز معروف است ) با لمینت سرامیکی در عدم نیازمندی به تراش دندان است که سبب می شود استحکام و ظرافت دندان های شما در حد مطلوب خود حفظ شود.لمینت بدون تراش دندان به عنوان روشی نوین قادر است عیوب ظاهری دندانها همچون دندانهای ساییده شده، بسیار باریک و یا دندان های کج و کوتاه را برطرف نموده و بدین طریق تاثیر مثبتی بر طرح لبخند افراد بگذارد.

لمینت دندان بدون تراش

مراحل نصب ونیرهای بدون تراش

از آنجایی که در این روش نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست، طی دو جلسه و در کمتر از یک ماه می توان اقدام به نصب لمینت دندان نمود. در جلسه اول دندانپزشک زیبایی اقدام به قالب گیری از روی دندانهای بیمار نموده و سپس قالب گرفته شده به لابراتوار ارسال می گردد. همچنین به دلیل عدم نیاز به تراش دندان، بیمار دیگر ملزم به استفاده از ونیر موقت نخواهد بود.
در جلسه دوم که لمینت های لومینیرز آماده شده اند، دندانپزشک نصب لمینت های بدون تراش را انجام می دهد. به منظور پوشش کامل عیوب ظاهری دندان ها در زیر لمینت و اصلاح طرح لبخند بیمار، لازم است تا نصب لمینت توسط دندانپزشکی متبحر و با تجربه انجام گردد.

لمینت دندان بدون تراش

مزایای استفاده از لمینت دندان بدون تراش

با مراجعه به بهترین دندانپزشک تهران و نصب لمینت دندان بدون تراش، از مزایای زیر بهره مند خواهید شد :
روشی کاملا ایده آل برای کسانی که می خواهد با کمترین آسیب به مینای دندان، از لبخندی جذاب و دلنشین بهره مند گردند.
ضمن حفظ سلامت دندان های زیرین لمینت دندان ، فرایند نصب بدون نیاز به بی حسی قابل انجام خواهد بود.
لمینت های فوق نازک و بدون تراش نه تنها به اندازه لمینت های استاندارد مستحکم و مقاوم هستند بلکه از لحاظ زیبایی ظاهری نیز کاملاً با آنها رقابت می‌کنند.
در صورت انجام مراقبت های لازم، طول عمر لمینت بدون تراش می تواند به بیش از 10 سال برسد.
از آنجایی که ونیرهای فوق نازک لمینت بین 2 تا 4 دهم میلیمتر ضخامت دارند، دیگر نیازی به تراشیدن مینای دندان نمی باشد.
به دلیل اینکه دندان ها جهت آماده سازی برای نصب ونیر نیازی به تراش ندارند، کاملا سالم باقی مانده و بی هیچ وجه ضعیف نمی شوند.
پیوند بین لایه مینای دندان و ونیرهای کانتکت لنز بسیار قوی است. به همین علت دوام و طول عمر لمینت های بدون تراش نسبت به هزینه آن ها بسیار بالا است.
شما می توانید تغییرات دلخواه خود را در رنگ و نحوه لبخند با دندانپزشک در میان بگذارید تا ساخت لمینت ها کاملاً بر اساس درخواست تان انجام گیرد. ​
یکی از مشکلات رایجی که بعد از نصب ونیر سرامیکی استاندارد پیش می آید، حساسیت به غذاهای سرد و گرم است، در حالی که نصب ونیر های لومینیرز بدلیل اینکه بدون تراش صورت می گیرد، چنین مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.
لمینت بدون تراش دندان معمولا همراه با درمان ارتودنسی توصیه می شود تا عیوب ظاهری دندان ها به طور کامل اصلاح و رفع شده و طرح لبخندی جذاب و زیبا را برای بیمار به ارمغان آورد.
بیمار هر زمان که بخواهد می تواند لمینت های بدون تراش را با مدل های دیگری از ونیرها جایگزین نماید.

لمینت دندان بدون تراش

معایب لمینت های بدون تراش ( No prep )

در کنار مزایای این روش درمانی، لازم است به معایب آن هم توجه شود. این معایب عبارتند از :
از آنجایی که ونیرهای بدون تراش نازکتر از مدل سرامیکی استاندارد خود هستند ، در صورتی که عیوب ظاهری دندان های شما بیش از حد انتظار باشند، لمینت بدون تراش برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود.
در صورتی که دندان هایتان تغییر رنگ داده اند و یا کج هستند، لمینت بدون تراش کارایی چندانی برایتان ندارد.
برای اینکه نصب ونیرهای بدون تراش با نهایت دقت و مهارت انجام شود و نتیجه دلخواه تان را کسب کنید، لازم است کار را به دندانپزشکی با تجربه و تخصص کافی بسپارید تا پس از انجام لمینت مشکلی به وجود نیاید.
در صورتی که لازم باشد تا ونیرهای بدون تراش جهت پوشاندن عیوب ظاهری ضخیم شوند، به دلیل عدم تراش مینای دندان، نتیجه کار مصنوعی به نظر خواهد رسید.

چرا لمینت دندان بدون تراش؟

همانطور که می دانید یکی از مراحل اساسی در کاشت لمینت سرامیکی استاندارد، تراش بخشی از سطح مینای دندان است تا پوشش اضافه شده بر سطح دندان چندان مصنوعی به نظر نرسد. اما از آنجایی که مینای دندان غیر قابل ترمیم است ؛ به شما توصیه می کنیم از لمینت بدون تراش روی دندان استفاده کنید تا آسیبی به مینای دندان تان وارد نشود. خبر خوب اینکه در سال های اخیر لمینت بدون تراش دندان با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته در لابراتوار ها تولید می شود تا با راحتی بیشتری جهت پیوند با مینای دندان مورد استفاده قرار گیرد.