لمینت دندان خرگوشی چیست|قیمت لمینت دندان خرگوشی چقدر است | مزایا و معایب لمینت خرگوشی

لمینت دندان خرگوشی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

لمینت دندان خرگوشی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر دندان خرگوشی دارید و به زیبایی دندان‌ های خود اهمیت می‌ دهید، قطعا به‌ دنبال یافتن دندان‌ پزشک زیبایی مناسب هستید. شما به دنبال ترمیم‌ های دندان مانند: لمینت دندان، کامپوزیت دندان،بیلیچینگ، ایمپلنت و … میروید. در این مطلب می‌ خواهیم درباره بهترین دکتر لمینت در تهران با شما صحبت کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لمینت دندان خرگوشی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

حتما با نام لمینت دندان آشنایی دارید. لمینت دندان یکی از روش‌ های درمانی و زیبایی دندان‌ ها است. لمینت مانند کامپوزیت دندان تغییرات بسیار درمانی و ظاهری بر روی دندان خواهد گذاشت. لمینت دندان خرگوشی برای کسانی است که دارای دندان‌ های خرگوشی شکل هستند. این حالت زمانی اتفاق می‌ افتد که فک پائین بر جای خود قرار دارد اما فک بالا مقداری جلوتر از موقعیت خودش قرار گرفته است. یعنی دندان‌ های جلویی فرد بزرگ‌ تر از حد معمول می باشد. به این دندان‌ ها، دندان‌ های خرگوشی می‌ گویند.

چرا دندان خرگوشی میشویم؟

تحقیقات بسیاری در این زمینه به وجود آمده است و دلایل زیر را میتوان در اکثر اوقات به عنوان دلیل به وجود آمدن دندان خرگوشی دانست:

  • زنیتیک و وراثت
  • مکیدن انگشت
  • استفاده از پستانک در نوزادی
  • عدم فضای کافی در فک برای رشد دندان

لمینت برای کسانی که دندان خرگوشی دارند میتواند بهترین گزینه باشد. در لمینت دندان ها تراش میخورند و دندانپزشک میتواند با این روش نقص دندان شما را بپوشاند.در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در خصوص لمینت دندان خرگوشی، مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

لمینت دندان خرگوشی

مزایای انجام لمینت دندان چیست؟

در این بخش از مقاله باید به مهم‌ ترین مزایای انجام لمینت دندان خرگوشی بپردازیم. همان‌ طور که می‌ دانید لمینت جنبه درمانی و زیبایی دارد. به‌ همین دلیل دارای مزایا و معایبی است.در ادامه این مقاله به توضیح هر یک می پردازیم. لمینت دندان خرگوشی مقاومت بسیار بالایی دارند و به دلیل ماندگاری بالایی که دارد افراد بی‌ شماری را برای انجام این شیوه درمانی ترغیب می‌ کند. لمینت درد کمتری داشته و خواهد داشت، طول درمان آن نسبت‌ به روش‌ های دیگر درمانی کوتاه‌ تر خواهد بود.

زیبایی فوق‌ العاده طبیعی دندان‌ های لمینت شده را دست‌ کم نگیرید. با انجام لمینت لبخندی زیبا و دل‌ نشین تر خواهید داشت و نکته مهمی که باید اشاره کنیم این است که در این روش درمانی از مواد بی‌ حسی استفاده نخواهد شد. میتوانید نمونه های لمینت دندان را در گالری تصاویر مشاهده کنید

تصویر 2

معایب انجام لمینت چیست؟

در این بخش معایب لمینت را بیان می کنیم. لمینت نیاز به مراقبت و رسیدگی بالایی دارد و همین‌ طور به دلیل ماندگاری بسیار بالایی که دارد قابلیت بازگشت‌ پذیری را نخواهد داشت. در نتیجه اگر به دنبال تغییر مجدد ظاهر دندان های خود هستید بهتر است لمینت را برای زیبایی دندان ها به کار نگیرید. دندان‌ ها به شکل ثابت خواهند ماند و تغییر رنگ یا شکل را بعد از انجام لمینت نخواهید داشت.

دندان‌ های لمینت شده قابلیت ترمیم ندارند و در صورت بروز مشکل باید آن‌ ها را تعویض کنید. یکی از مهم‌ ترین معایب لمینت دندان هزینه بالای آن است.

قیمت لمینت دندان خرگوشی چقدر است؟

ممکن است برای بسیاری از افراد قیمت لمینت اولویت بسیار بالایی داشته باشد. اما با توجه به تغییرات ماندگار هزینه بالای آن می تواند مقرون به صرفه نیز باشد. اصولا  هزینه لمینت دندان به صورت واحدی محاسبه میگردد . اما چون زمانی که شما اقدام میکنید ممکن است بیش از دو دندان خرگوشی خود را بخواهید لمینت کنید پیشنهاد میکنیم ابتدا در خصوص اطلاع از هزینه لمینت دندان و جدول هزینه های دندانپزشکی به صفحات مربوطه در این وب سایت مراجعه کنید. همچنین میتوانید از مشاوره لمینت دندان نیز در مطب دکتر محمدرضا فرهنگی بهره مند شوید. برای دریافت نوبت دندانپزشکی میتوانید با شماره های مطب تماس بگیرید.

 

مراقبت‌ های بعد از لمینت دندان چیست؟

همان‌ طور که در بخش قبل مقاله به آن اشاره کردیم نگهداری و محافظت از لمینت دندان خرگوشی بسیار پیچیده و چالش‌ برانگیز است. کسانی که لمینت دندان خرگوشی را انجام می‌ دهند باید بدانند که اولویت خود را باید بر پایه بهداشت دهان و دندان خود قرار دهند و به‌ هیچ‌ عنوان نخ دندان و مسواک زدن را فراموش نکنند.

غذاهای سفت مانند ته‌ دیگ، آجیل به‌ هیچ‌ عنوان مصرف نکنند زیرا می‌ تواند به لمینت  آسیب برساند.نوشیدن مایعات خیلی گرم یا خیلی سرد باعث می‌ شود که لمینت دندان ترک‌ خورده و دچار آسیب شوند. یا ممکن است که چسب آن‌ ها شل شده و آسیب‌ های بسیاری به لمینت وارد شود. اگر نگران تغییر رنگ لمینت هستید بهتر است که از خوردن مایعات و غذاهایی مانند قهوه و چای به مقدار زیاد پرهیز کنید.

 

نکات مهم درباره لمینت

قبل از اقدام به لمینت بهتر است تمامی جوانب را در نظر بگیرید زیرا تغییرات اعمال شده به راحتی برگشت نخواهند داشت و این خود هزینه بالایی برای برگشت به حالت قبل در پی خواهد داشت.
بهتر است قبل از انجام لمینت به ترمیم دندان های آسیب دیده بپردازید زیرا ممکن است بعد از انجام دندان های شما با آسیب رو به رو شده و این موضوع اصلا مناسب افرادی که لمینت داشته اند نخواهد بود.
برای انجام لمینت بهتر است به دنبال بهترین مرکز درمانی و یافتن دندانپزشک زیبایی مجرب باشید.
تغییرات لمینت بسیار گسترده است و برای هزینه ای پایین تر سلامت و بهداشت دهان و دندان های خود را به خطر نیندازید.
بعد از انجام لمینت حتما مراقبت های لازمه را از پزشک متخصص خود دریافت کنید و دستورات را مطابق آنچه بیان شده انجام دهید.