مراقبت های بعد از لمینت دندان | مراقبت از لمینت دندان | روش های مراقبت بعد از لمینت دندان

مراقبت های بعد از لمینت دندان

مراقبت های بعد از لمینت دندان

لمینت دندان یک راه مستقیم و بدون دردسر برای داشتن یک طرح لبخند زیبا است. لمینت دندان با بکارگیری دو عدد صفحه ی سرامیکی اجرا می شود که این صفحات نیاز به مراقبت بالایی دارند. در ادامه به بررسی راهکار های مراقبت های بعد از لمینت دندان پرداخته می شود.

مراقبت از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از راهکار های مطمئن و آسان برای داشتن دندان های زیباست. قبل از آن که به دندانپزشک زیبایی جهت لمینت دندان مراجعه کنید شاید این سوال در ذهنتان باشد که لمینت دندان چیست؟ لمینت دندان که به آن کامپوزیت دندان نیز گفته می شود نوعی پوسته ی سرامیکی و نازک است که روی دندان های مورد نظر قرار داده می شود. این پوسته ها با توجه به شکل سایر دندان ها طراحی و ساخته می شود. این پوسته ها در برابر عواملی مانند خوراکی های رنگی و یا ضربه بسیار حساس هستند. به این معنی است که مقاومت واقعی دندان را ندارند و می بایستی بیشتر از آنها مراقبت شود. مراقبت های بعد از لمینت دندان تنها چندین نکته ساده است. این موارد به راحتی قابل رعایت است و هیچ مشکلی برای شخص ایجاد نمی کند. مراقبت های بعد از لمینت دندان با مراقبت های سایر دندان ها تفاوتی ندارد، تنها شدت مراقبت از دندان ها لمینت شده دو برابر است. در ادامه به بررسی راه حل های مراقبت های بعد از لمینت دندان می پردازیم.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

روش های مراقبت بعد از لمینت دندان

1- مسواک زدن

اولین قدم در مراقبت از لمینت دندان مسواک زدن است. لمینت دندان به آسانی رنگ می گیرد و توان مقابله با باکتری هایی که در دهان با ماندن غذا رو دندان تولید می شود را ندارند. از این رو می بایستی با مسواک زدن های روزانه و در عین حال اصولی از لمینت های خود مراقبت کنیم. نکاتی که در مورد مسواک زدن لمینت دندان وجود دارد به این شرح اند:

– محکم مسواک نزنید. حرکات مسواک بر روی دندان ها می بایستی آرام آرام و اصولی باشد.

– از مسواک هایی استفاده کنید که دندانه های نرم دارند. مسواک های زبر به پوسته لمینت آسیب می زند و باعث پوسته پوسته شدن وینر ها می شود.

–  خمیر دندان با کیفیت خریداری کنید و دور خمیر دندان های ارزان بی کیفیت را خط بکشید.

– حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.

– آبکشی دندان ها را با آب سرد و یا با آب داغ انجام ندهید. آبکشی با آب ولرم بهترین گزینه برای آبکشی دهان و دندان است.

در مورد مسواک زدن اصولی می توانید با دندانپزشک زیبایی خود نیز مشورت های لازم را انجام دهید.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

2- توجه به خوراکی ها

بیشترین موردی که کامپوزیت دندان قرار است با آن سروکار داشته باشد خوراکی است. بعد از لمینت دندان می بایستی در مصرف خوراکی ها توجه و دقت بالایی داشته باشید. از نکاتی که به مصرف کردن انواع خوراکی بعد از لمینت دندان مربوط است میتوان موارد زیر را نام برد:

1- از نوشیدن نوشیدنی های بسیار گرم و یا بسیار سرد در اوایل لمینت دندان خودداری کنید. دندان های سرامیکی به شدت به این نوع خوراکی ها واکنش نشان داده و پوسته پوسته می شود. این حساسیت پس از مدت یک ماهه رفع خواهد شد.

2- از خوردن خوراکی ها و یا نوشیدنی هایی که باعث رنگ گرفتن دندان می شود پرهیز کنید. از این خوراکی ها می توان به پفک، چای، قهوه و یا انواع آبنبات اشاره کرد.

3- به هیچ وجه برای جویدن و یا نصف کردن خوراکی های سفت از دندان های لمینت شده استفاده نکنید. برای مثال زمانی که می خواهید یک تکه شکلات تلخ سفت را نصف کنید از کارد و یا هر وسیله ی دیگر به جای دندان کمک بگیرید.

4- در صورتی که از خوراکی ها دارای رنگدانه مصرف کردید بلافاصله مسواک بزنید.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

3- چکاپ های دوره ای

برای آن که از سلامت لمینت دندان خود اطمینان حاصل کنید می بایستی تا مدت ها به فکر چکاپ های دوره ای باشید. دندانپزشک زیبایی پس از بررسی لمینت دندان سلامت لمینت و یا لثه های شما را تایید می کند. در صورتی که مشکلی در لمینت های خود احساس کردید نیز می توان در یکی از جلسات چکاپ دوره ای آن را حل کرد. چکاپ دوره ای بهتر است هر 6 ماه یکبار باشد. اگر در لمینت های خود احساس تیزی کردید قبل از فرارسیدن چکاپ به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

بهترین دندانپزشک تهران

برای آنکه لمینت دندان با دوام و زیبایی داشته باشید می بایستی درست انتخاب کنید. انتخاب بهترین دندانپزشک تهران تنها راه رسیدن به یک طرح لبخند زیبا از طریق لمینت دندان است. موسسه ما از برترین موسسه های دندانپزشکی در غرب تهران است، از این رو توانسته است لقب بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران کسب کند. این موسسه طرح های ویژه و فوق العاده ای را برای اجرای اصولی لمینت دندان با قیمت بسیار مناسب برای شما عزیزان در نظر گرفته است.