کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟ | کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

آیا تا بحال نام کاور ها و یا کامپوزیت دندان به گوشتان خورده است، برخی انسان ها بعد از گذشت چند سال از عمر خود شاهد زردی و یا جرم روی دندان های خود هستند که ممکن است بر اثر مراقبت نکردن درست از دندان ها و یا موارد دیگر باشد که در این صورت به فکر زیبا کردن دندان هایشان می افتند در این صورت به دنبال روش های رایج مانند کامپوزیت دندان، بلیچینگ و یا … می روند که هر کدام به نحوی انجام می گیرد. شما در ابتدا باید تحقیقات لازم در مورد هرکدام از این روش ها داشته باشید سپس یکی را انتخاب کنید.

روش بلیچینگ دندان را بهتر بشناسیم

اگر از دندان هایمان به خوبی مراقبت نکنیم، غذاهای مناسب نخوریم مانند قهوه و شکلات و .. و یا از دخانیات استفاده کنیم دندان هایمان زرد می شوند و همینطور جرم می گیرند که اصلا ظاهر زیبایی ندارد حتی در بعضی افراد دیده می شود که مینا های دندانشان از بین رفته در این صورت بهترین کار استفاده از روش هایی است که دندانپزشک زیبایی از آن استفاده می کنند مانند بلیچینگ اما باید بدانید که بلیچینگ تنها برای سفیدی دندان کاربرد دارد و تغییری در فرم دندان شما نمی دهد.
دندانپزشک زیبایی به راحتی با استفاده از یک ژل و پودر سفید کننده عمل بلیچینگ را انجام می دهد.

کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان هم نیز همانند بلیچینگ کار سفید کردن دندان را بر عهده دارد با این تفاوت که اگر دندانتان از نظر چیدمان و یا فرم ظاهر زیبایی ندارد از این روش می توانید استفاده کنید زیرا با گذاشتن دندان هایی روکش مانند روی دندان فرم آنها یکدست و زیبا می شود.
بعضا افراد دندان هایشان لب پر شده و یا ترک برداشته است که کمی دردناک نیز می باشد کامپوزیت می تواند این موضوع را پوشش دهد و به غیر از حفظ زیبایی باعث حفظ باقی دندان شما شود.
خوب است بدانید که کامپوزیت دندان نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد که دندانپزشک خود با توجه به دندان شما و خواسته خودتان از آن استفاده می کند.

کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان

برای دندان هایی که که دارای زردی نسبی هستند بلیچینگ استفاده می شود برای برای دندان هایی که دارای مشکلات بیشتر همانند خاکستری بودن، جرم بسیار و یا نافرمی نیز می باشند کامپوزیت دندان پیشنهاد می شود که همه این موارد را اصلاح می کند البته زبان جایگذاری کامپوزیت دندان به دلیل کاربردی تر بودن آن بالا است اما بلیچینگ بسیار کوتاه تر و حتی در یک جلسه انجام می شود.
نوع دیگری از روکش های دندان مانند کامپوزیت هم وجود دارد که به آن لمینت دندان می گویند این نوع از پوشش ها لایه نازکی می باشند که بدون تراشیدن دندان ها مانند کاور با رنگ دلخواه بر روی آنها قرار می گیرند. هر دو مورد از کاور ها دندان در موضوع زیبا تر کردن لبخند شما وجه اشتراکی نیز دارند.

کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

طول عمر کدام یک از پوشش های دندان بیشتر است؟

در هر روشی نکته مهم آن مراقبت از دندان است تا طول عمر آن بالا رود اما باز هم به تنهایی طول عمری دارند که بعد از آن باید به ترمیم پوشش ها پرداخت. بلیچینگ همانطور که از نوع کاربردی آن پیدا است دارای طول عمر بسیار کوتاه تری نسبت به کامپوزیت دندان نیز بوده، در روش بلیچینگ پزشک معالج حتی ممکن است برای ادامه روند درمان در خانه شما را راهنمایی کند تا طول عمر آن را بالا برد اما باز هم دندان ها بعد از مدتی به رنگ قبل بازمی گردند اما کامپوزیت در صورت نرمال اگر مراقبت شود و از جویدن اجسام سخت دوری شود تا 10 یا بیشتر هم طول عمری مفید خواهد داشت.

کامپوزیت دندان و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

بلیچینگ یا کامپوزیت دندان کدام ارزان تر است؟

همانطور که می دانید مبلغ هر چیز به میزان کارایی آن محصول بستگی دارد پس با توجه به توضیحاتی که در مورد این پوشش ها داده شد کامپوزیت به دلیل کارایی بالایی که برای دندان های شما دارد و به غیر از سفید کردن موارد بسیاری دیگر را شامل می شود گران تر است اما نکته اینجاست آیا دندان های شما به کدام مورد نیاز دارد؟ خوب است بدانید که مبلغ بلیچینگ، کامپوزیت و یا موارد بسیار دیگر برای دندان برحسب هر واحد دندان محاسبه می شود.
دندانپزشک زیبایی در غرب تهران با داشتن بهترین دندانپزشک تهران خدمات بسیار بالایی را به شما عرضه می کند شما می توانید با خیالی آسوده به این کلینیک نیز مراجعه فرماید.
همینطور با مراجعه به وبسایت ما می توانید اطلاعات دقیق و بسیار مفیدی در مورد انواع کامپوزیت ها و روکش های دندان و همچنین مرکز زیبایی در غرب تهران به دست بیاورید.