تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی | تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی در هزینه | مزیت های ارتودنسی

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

داشتن لبخندی زیبا موجب حس خوب و افزایش اعتماد به نفس در هر فردی می شود. آشنایی با تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی سبب می شود راه حلی مناسب برای رفع عیوب دندان های خود داشته باشید. برای حضور موفق در جامعه و بالا رفتن اعتماد به نفس لازم است به زیبایی صورت خود اهمیت دهید و دندان های سفید و مرتبی داشته باشید. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

آشنایی با تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

در لمینت دندان تنها به سفید کردن دندان پرداخته می شود اما در ارتودنسی عیوب دندان نیز رفع می شود و نافرمی ها اصلاح می شود. اگر دندان های تان بد رنگ است می توانید از لمینت برای سفید کردن بهره بگیرید. برای این که روش مناسب انتخاب شود متخصص دندان های تان را بررسی می کند. مشکلات سلامتی و عیوب دهان و دندان با ارتودنسی رفع می شود اما لمینت بیشتر برای رفع مشکلات فرسودگی، شکستگی و یا رنگ نامطلوب به کار می رود.

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

لمینت دندان

برای انجام لمینت متخصص ابتدا فک و دندان را بررسی می کند و برای قرار دادن روکش روی آن به تراشیدن قسمتی از دندان می پردازد. روکش سفید و براق لمینت خنده های تان را زیباتر می کند و چهره ای متفاوت برای تان به ارمغان می آورد. با استفاده از لمینت، دندان های شما به زیبایی خواهند درخشید.

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

ارتودنسی

اگر در دندان های تان به ویژه در دندان های جلویی بی نظمی های مختصری دیده شود متخصص پیشنهاد می کند از ارتودنسی کمک بگیرید. در نوع حاد نیز این روش بهتر جواب می دهد زیرا در صورت لمینت مجبور به تراشیدن زیاد دندان خواهید بود. از آن جا که امروزه والدین توجه زیادی به دندان های فرزندان شان دارند استفاده از ارتودنسی رواج زیادی پیدا کرده است. اگر دچار بی نظمی شدید در دندان های تان هستید ارتودنسی بهترین انتخاب خواهد بود. در این روش برای این که دندان های تان به جای درست هدایت شوند از براکت و تراز کننده ها استفاده می شود تا نیروی فیزیکی مناسبی به دندان ها وارد شود. ارتودنسی به شکلی غیر تهاجمی لبخند زیبا را به شما هدیه می دهد.

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی در هزینه

یک تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی در هزینه های درمانی است. هزینه ارتودنسی به شکل کلی محاسبه می شود و دندانپزشک براساس پروسه درمان هزینه مشخصی را تعیین می کند. در لمینت هزینه هر دندان به صورت جداگانه محسوب می شود و این یک تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی است. در واقع هزینه ارتودنسی بیشتر از روش لمینت است.

مزیت های ارتودنسی

در ارتودنسی با توجه به یک برنامه زمانی که دندانپزشک مشخص کرده است حرکت می کنند و به نظمی که مورد نظر است می رسند. مینای سالم دندان در ارتودنسی دچار آسیب نمی شود و دندان های دائم به همان شکل سالم خود وجود خواهند داشت. مشکلات دندانی به دلیل تاثیر بر جویدن غذا موجب بروز مشکلات گوارشی می شوند از این رو با ارتودنسی و حل مشکلات دندان این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

ارتودنسی یا لمینت

یک تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی پروسه درمان است که در ارتودنسی این پروسه طولانی تر است. اگر می خواهید سریع به نتیجه دست پیدا کنید لمینت گزینه مناسب تری است و درمان تان در جلسات کمتری کامل می شود. در روش لمینت نیاز به مراقبت های بیشتری نخواهد بود اما برای این که در ارتودنسی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید پیگیری دستورات دندانپزشک لازم است و باید در این زمینه تعهد داشته باشید. حدود 6 ماه تا دو سال برای ارتودنسی وقت لازم است که با توجه به میزان بی نظمی دندان ها خواهد بود. در نهایت این دندانپزشک است که با مشاوره، راهنمایی های لازم را برای انتخاب لمینت یا ارتودنسی انجام می دهد.

تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی

مقایسه روش های ارتودنسی و لمینت

ارتودنسی را می توان یک روش درمانی دانست در حالی که لمینت جنبه زیبایی دارد و شکل و طبیعت دندان ها در آن تغییر می کند. در واقع یک تفاوت لمینت دندان و ارتودنسی در این است که در ارتودنسی طبیعت دندان حفظ شده و بر این اساس نتیجه ای مطمئن تر دارد. برای دریافت راهنمایی در این زمینه به سایت دکتر فرهنگی مراجعه کرده و از طریق تماس با مجموعه راهنمایی های لازم را دریافت کنید. اگر به دلیل مصرف زیاد دارو و یا استفاده بیش از اندازه فلوراید دچار بد رنگی دندان شده اید لمینت گزینه مناسبی خواهد بود. اگر بین دندان های تان فاصله وجود دارد نیز لمینت پیشنهاد مناسبی خواهد بود. با توجه به هدف تان، میزان سلامتی و در نظر گرفتن جوانب مثبت هر یک از روش های ارتودنسی و لمینت یکی از این دو را انتخاب کنید. اگر دندان های تان کجی شدید، فاصله زیاد و ناهنجاری های ساختاری دارند ارتودنسی اثربخش تر خواهد بود اما اگر میزان کجی کم است و یا نامنظم و دارای شکاف می باشد و دچار شکستگی شده است.
لمینت در رفع نواقص دندان موثر است اما نمی توان آن را به صورت کامل جایگزین ارتودنسی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *