دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان | مراقبت از دهان و دندان | لمینت و کامپوزیت دندان

دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

لمینت و کامپوزیت از بهترین درمان ها جهت ترمیم و زیبایی دندان می باشد. روکش کامپوزیت دندان به دلایل مختلف ممکن است که جدا شود. دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان را می شود ایجاد عفونت در لثه دانست. دیگر دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان ایجاد فشار بر روی دندان می باشد که سبب شل شدگی و افتادن روکش کامپوزیتی دندان خواهد شد. از دیگر دلایل کنده شدن کامپوزیت دندان پوسیدگی دندان و کیفیت پایین رزین کامپوزیت می باشد.

مراقبت از دهان و دندان

با توجه به حساس بودن دندان و احتمال آسیب دیدن، بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی دارد. در مواقع مختلف علیرغم تلاش افراد جهت محافظت از دهان و دندان آسیب هایی به دندان وارد می شود که نیازمند ترمیم می باشد. در حال حاضر در کلینیک بهترین دندانپزشک تهران و شهرستان ها انواع خدمات دندانپزشکی به نحو احسن ارائه می شود. از روش های درمانی مورد استفاده در کلینیک های تخصصی دندانپزشکی می توان به انجام عمل کامپوزیت و لمینت دندان اشاره کرد.

دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

لمینت و کامپوزیت دندان

برخی اوقات دندان دچار ساییدگی، شکستگی و ترک خوردگی می شود. از دیگر مشکلات دندان که بر زیبایی ظاهری تاثیرگذار است، ناهمواری های دندان و فاصله بین دندان ها می باشد. برای رفع این مشکلات نیاز به انجام روش های ترمیمی بر روی دندان مانند لمینت خواهد بود. قرار دادن روکش بر روی دندان یا لمینت دندان بهترین گزینه برای رفع مشکلات دندان و زیبا شدن آن می باشد. برای استفاده از روکش لمینت ابتدا دندان آماده سازی می شود که شامل تراشیدن مینای دندان است. پس از آماده سازی دندان قالب گیری انجام شده و با کمک دندانپزشک زیبایی بر روی دندان قرار می گیرد.

برای لمینت دندان از مواد اولیه مناسب از جمله مواد سرامیکی استفاده می شود که علاوه بر زیبایی ماندگاری بالایی دارد. در کنار می شود از روش کامپوزیت دندان نیز بهره برد که نتایج عالی به همراه خواهد داشت. در این روش از مواد کامپوزیتی با کیفیت جهت تهیه روکش دندان استفاده می شود. از مزایای بهره گیری از کامپوزیت دندان عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان می باشد.

دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

آشنایی با دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

یکی از مشکلاتی که ممکن است به مرور زمان برای دندان ایجاد شود کنده شدن کامپوزیت دندان می باشد. مهمترین دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان را می توان پوسیدگی دندان دانست. با پوسیدگی دندان ارتباط بین مینای دندان و کامپوزیت سست شده و در نتیجه کامپوزیت از دندان جدا می شود. بسته به میزان پوسیدگی دندان دندانپزشک زیبایی در غرب تهران اقدام به تعویض کامپوزیت می نماید. در صورت پوسیدگی زیاد دندان نیاز به تعویض تاج دندان خواهد بود.
کیفیت نامرغوب کامپوزیت دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

دیگر دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان را می شود به کیفیت کامپوزیت مورد استفاده در ترمیم دندان ربط داد. از دلایل کنده شدن کامپوزیت دندان به ویژه در مدتی کوتاه پس از ترمیم استفاده از رزین کامپوزیت نامرغوب می باشد. از این رو برای اطمینان از کیفیت مناسب کامپوزیت باید به دندانپزشک مجرب و متخصص مراجعه نمود. در کنار استفاده از مواد مرغوب تجربه دندانپزشک جهت انجام کامپوزیت دندان نیز اهمیت زیادی دارد. قالب گیری، فرایند فرم دهی، ایجاد پیوند مناسب بین کامپوزیت و مینای دندان نیازمند تجربه و مهارت بالا می باشد.

دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

عفونت لثه

شاید بتوان اصلی ترین دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان را عفونت لثه دانست. عفونت لثه ممکن است به دلایل مختلف از جمله عدم رعایت بهداشت دندان، تجمع جرم و باکتری در اطراف دندان و جرم کامپوزیتی ایجاد شود. عفونت دندان منجر به التهاب و تورم لثه شده و در نتیجه فشار زیادی به روکش کامپوزیت وارد می کند. فشار وارد شده بر روی کامپوزیت پیوند بین دندان و کامپوزیت را تضعیف نموده و سبب کنده شدن رزین کامپوزیت از روی دندان می شود. با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از عفونت لثه و در نتیجه کنده شدن کامپوزیت از روی دندان جلوگیری کرد.

وارد شدن فشار زیاد به دندان

دلایل متعددی ممکن است در جدا شدن یا کنده شدن کامپوزیت دندان موثر باشد که از آن میان می توان به ایجاد فشار بر روی دندان اشاره کرد. ایجاد فشار بر روی دندان کامپوزیت شده ممکن است در نتیجه خوردن چیزهای سفت و سخت باشد. خرد کردن پوست تنقلات با دندان کامپوزیت شده سبب ایجاد فشار بالا بر رزین کامپوزیت می شود و ممکن است منجر به کنده شدن آن شود. گاهی انجام فعالیت های ورزشی سنگین به دندان فشار وارد می کند و باعث جدایی روکش کامپوزیتی می گردد. در هنگام شل شدن یا کنده شدن روکش کامپوزیتی باید جهت ترمیم یا تعویض در اولین فرصت به متخصص دندانپزشک زیبایی مراجعه نمود.

دلیل کنده شدن کامپوزیت دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *