مهم ترین اقدامات متخصص زیبایی دندان | زیبا سازی دندان | اقدامات یک متخصص زیبایی دندان

مهم ترین اقدامات متخصص زیبایی دندان

مهم ترین اقدامات متخصص زیبایی دندان

انجام بلیچینگ دندان در منزل با در نظر گرفتن سفیدی مطلوب برای هر یک از بیماران معمولا ۲ تا ۴ هفته طول خواهد کشید. برای سفید کردن دندان زیر نظر متخصص دندانپزشک زیبایی و در مطب، بیمار باید یک یا چند بار به دندانپزشک مراجعه نماید.‌ معمولا هر جلسه بلیچینگ دندان ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید.‌

زیبا سازی دندان

دندانپزشکی زیبایی دندان شامل کلیه اقداماتی است که برای بهبود ظاهری دندان به کار برده می شود. در دندانپزشکی دندان روی لثه ها، کام و دندان ها کار می شود تا ظاهری زیبا داشته باشند. لازم به ذکر است که در برخی از درمان هایی که برای زیبایی دندان به کار برده می شود، سلامت دندان ها نیز افزایش پیدا می کند. برای مثال یک متخصص زیبایی دندان با پر کردن سرامیکی دندان ها علاوه بر اینکه کمک می کند رنگ دندان ها ظاهری بهتر داشته باشند، در مقایسه با دیگر روش های پر کردن دندان مانند پرکردگی های فلزی، مینای دندان را به میزان کمتری تراش می دهد.

مهم ترین اقدامات متخصص زیبایی دندان

اقدامات یک متخصص زیبایی دندان

یک متخصص زیبایی دندان برای زیباسازی دندان ها اقداماتی برای اضافه کردن یا حذف مواد از دندان انجام می دهد. برخی از متخصصان زیبایی دندان از دندانپزشکی دوستدار دندان استفاده می کنند و در ابن روش از هر اقدام قابل بازگشتی که بر روی دندان ها انجام می شود، پرهیز می کنند. در روش دوستدار دندان اقداماتی مانند رزین کامپوزیت، برخی ارتودنسی های کوتاه مدت و سفید کردن دندان انجام می شود. امروزه افزاد بیشترین مراجعه ای که به یک متخصص دندانپزشک زیبایی دارند، برای سفید کردن یا بلیچینگ دندان می باشد.

مهم ترین اقدامات متخصص زیبایی دندان

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان را باید اقدامی شیمیایی دانست که برای سفید کردن دندان ها به کار برده می شود. امروزه بلیچینگ دندان بسیار متداول و پر طرفدار می باشد. بعضی از افراد برای اینکه لکه های دندان های خود را از بین ببرند، از روش بلیچینگ دندان استفاده می کنند. اما برخی دیگر فقط به منظور سفید کردن دندان این روش را به کار می برند. تغییر رنگ دندان ها روی مینا صورت می گیرد و از جمله عللی که موجب تغییر رنگ دندان ها می شود قهوه، سیگار، چای، برخی داروها، علل ارثی، بالا رفتن سن و … می باشد. عمل بلیچینگ را می توان در مطب و توسط متخصص زیبایی دندان انجام داد. همچنین از این روش می توان زیر نظر دندانپزشک و در منزل استفاده کرد. بسیاری از بیماران به علت راحتی در منزل ترجیح می دهند که بلیچینگ دندان را در منزل به جای مراجعه به متخصص زیبایی دندان انجام دهند. این درمان با استفاده از قالب سفارشی که دندانپزشک آن را ساخته است، شروع می شود. این قالب به گونه ای ساخته می شود که دندان ها کاملا در تماس با ماده ی بلیچینگ باشند.

مهم ترین اقدامات متخصص زیبایی دندان

ونیر دندان

لایه نازکی از مواد که روی سطح دندان ها گذاشته می شود و موجب از بین بردن ترک و شکستگی دندان ها می شود و به دندان ها ظاهری زیبا می بخشد، ونیر نامیده می شود. جنس ونیرها از رسلین و یا رزین کامپوزیت است. رزین یک مایع است که هنگامی که روی دندان قرار می گیرد، به ماده ای جامد، سخت و دائمی تبدیل می شود. در دندانپزشکی دندان این دندان کاربرد بسیار زیادی دارد. زیرا پیوند قوی با دندان ایجاد می کند و هم رنگ دندان می باشد. ونیرها توسط دندانپزشک زیبایی شکل داده می شوند و برای محکم شدن آن از اشعه مخصوص استفاده می شود. لمینت یا ونیر سرامیکی که دارای حالت پیوسته است، از انواع ونیرها می باشد.

مهم ترین اقدامات متخصص زیبایی دندان

فرق دندانپزشک ترمیمی با متخصص زیبایی دندان در چیست؟

در مورد کار یک متخصص زیبایی دندان شاید شنیده باشیم که از روش های لازم برای زیبا ساختن لبخند استفاده می کنند. ولی در برخی مواقع پیش از شروع روند زیباسازی دندان گاهی نیاز است که بر روی دندان ها اقدامات ترمیمی کوچکی صورت گیرد تا بتوان مواد دندانپزشکی زیبایی را بهتر بر روی دندان ها به کار برد.‌ در این صورت کار دندانپزشکی ترمیمی با متخصص زیبایی دندان تلاقی پیدا می کند. در دندانپزشکی ترمیمی دندانپزشک از روش های لازم برای سالم نگه داشتن دندان ها استفاده می کند. ایمپلنت دندان، دندان مصنوعی، پرکردگی و روکش دندان شامل این اقدامات است. برای این اقدامات گذراندن دوره تخصصی لارم نیست و فقط در آن از اقدانات اصلاحی و پیشگیری استفاده می شود که دندانپزشکان می توانند پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی این اقدامات را انجام دهند.‌ پس می توان گفت که یک دندانپزشک ترمیمی بهبود عملکرد دهان و دندان و به حداکثر رساندن آن را در اولویت کار خود قرار می دهد. اما یک متخصص زیبایی دندان روی جنبه های ظاهری و زیبایی دهان و دندان کار می کند و کمک می کند تا فرد لبخند زیباتری داشته باشد. البته لازم به ذکر است که هر دو در یک راستا کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *