تفاوت لمینت و بلیچینگ | تفاوت لمینت و بلیچینگ از نظر عوارض و معایب آنها | معرفی لمینت

تفاوت لمینت و بلیچینگ

تفاوت لمینت و بلیچینگ

تفاوت لمینت و بلیچینگ یکی از سوال های رایجی است که اغلب بیماران برای زیبا سازی و سفید سازی دندان های خود می پرسند. لمینت و بلیچینگ هر دو یک روش زیبا سازی برای دندان ها است اما نوع عملیات های زیبا سازی، هزینه و عوارض و مزایای آنها می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. در این مقاله می خواهیم با معرفی این روش ها، به تفاوت های آنها بپردازیم.

معرفی لمینت

لمينت دندان که به نام لامینت نیز شناخته می شود، لایه ای همرنگ با دندان است که می تواند برای اصلاح فرم، رنگ، طول و ابعاد دندان و ظاهر آن به کار رود. لمینت یک شیوه زیبا سازی دندان است که برای درمان دندان های شکسته و بد فرم به کار می رود. در این روش تراش کمی بر روی دندان ها انجام می شود و با قرار دادن پوشش های لمینت روی دندان، عملیات زیبا سازی انجام می شود. لمینت دندان دارای دو نوع لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی است که در نحوه قرار دادن لایه روی دندان و جنس شان با یکدیگر تفاوت می کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع شیوه درمان برای کسانی که سایش مینای دندان آنها زیاد است، توصیه نمی شود.

تفاوت لمینت و بلیچینگ

معرفی بلیچینگ

بلیچینگ نیز یکی از روش های زیبا سازی دندان ها است که مانند لمینت می تواند برای از بین بردن ظاهر و فرم بد دندان ها استفاده شود. بلیچینگ می تواند برای از بین بردن لکه ها رنگدانه هایی که روی دندان ها قرار دارد نیز استفاده شود. در روش سفید کردن دندان ها با بلیچینگ شما می توانید این کار را علاوه بر اینکه در مطب انجام دهید، به راحتی در خانه نیز قابل انجام است.

در روش خانگی باید ابتدا به مطب دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید تا از فک های بالا و پایین قالب گیری انجام شود. سپس شما می توانید این قالب را که به همراه یک ژل سفید کننده به شما اهدا می شود، در خانه استفاده کنید. در روش بلیچینگ در مطب، ماده سفید کننده معمولا با غلظت بالایی روی دندان ها قرار داده می شود. سپس با استفاده از لیزر این ماده می تواند سریعتر واکنش نشان داده و تغییر رنگ دهد.

تفاوت لمینت و بلیچینگ

آشنایی با تفاوت لمینت و بلیچینگ

حال که کمی با لمینت و بلیچینگ آشنا شدیم، می توان در مورد تفاوت لمینت و بلیچینگ گفت بلیچینگ یک روش کم هزینه و بدون عارضه است که می تواند توسط پزشک در مدت کوتاهی اجرایی شود. همانطور که گفتیم این روش می تواند در منزل نیز اجرا شده و حتما باید به توصیه های پزشک توجه شود. اما در مورد لمینت باید به این تفاوت لمینت و بلیچینگ اشاره کرد که طول درمان و اجرای لمینت بر روی دندان ها یک فرآیند چند مرحله ای است که باید با دقت بالا و حساسیت توسط پزشک انجام شود.

دیگر تفاوت لمینت و بلیچینگ را می توان مربوط به ماندگاری آنها دانست که معمولا لمینت دندان طول عمر و ماندگاری بیشتری نسبت به روش بلیچینگ دارد. البته باید به این نکته توجه شود که طول عمر لمینت نیز می تواند در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی به شدت کاهش یابد.

تفاوت لمینت و بلیچینگ

تفاوت لمینت و بلیچینگ از نظر عوارض و معایب آنها

در بخش معایب و عوارض این دو روش درمانی به طور جداگانه ابتدا باید در مورد لمینت بگوییم:

– در لمینت دیگر امکان ترمیم در صورت شکستگی وجود ندارد.

– در لمینت اگر روکش دچار شکستگی یا پریدگی شود، لازم است دوباره توسط دندانپزشک تعویض شده و امکان ترمیم آن وجود ندارد

– لمینت دندان امری بازگشت ناپذیر است.

– یکی دیگر از معایب لمینت دندان را می توان عدم تغییر شکل و فرم دندان ها پس از نصب آنها دانست.

– این نوع روش می تواند سبب ایجاد حساسیت دندان نسبت به گرما و سرما شود.

– همچنین در برخی موارد لمینت دندان می تواند باعث ناهماهنگی در کل دندان شود.

در مورد معایب و عوارض روش بلیچینگ نیز باشد گفت:

– ایجاد حساسیت در دندان ها توسط مواد شیمیایی که برای بلیچینگ وجود دارد
– از آنجایی که طول عمر بلیچینگ بالا نیست، باید تا زمان استفاده از آن به صورت صحیح مراقبت شود
– نتیجه درمان و زیبا سازی دندان ها در این روش تا حد زیادی به عواملی مانند ژنتیک و اندازه مشکل دارد
– در این روش سفید کردن دندان ها دائمی نیست
– دندان های طبیعی در این روش می توانند سفید شوند

تفاوت لمینت و بلیچینگ

تفاوت لمینت و بلیچینگ از نظر هزینه

قیمت گذاری در روش بلیچینگ بستگی به تعداد دندان ها و میزان تغییر رنگ دارد اما این روش در مورد لمینت دندان اینطور نبوده و قیمت گذاری لمینت با توجه به تعداد دندان هایی که باید روکش گذاری شوند و با توجه به جنس روکش انجام می شود. حال که با تفاوت های لمینت و بلیچینگ آشنا شده اید، می توانید با مشورت دندانپزشک زیبایی و بررسی این اطلاعات در خصوص انجام یکی از این روش ها برای سفید کردن دندان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *