آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟ - دکتر محمدرضا فرهنگی

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

لمینت دندان، بحث داغ این روز ها و از جمله محبوب ترین روش ها در اصلاح طرح لبخند محسوب می شود.داشتن دندان هایی زیبا و مرتب تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس افراد هنگام حضور در جامعه دارد. همچنین بسیاری از مشکلات ظاهری دندان ها همچون تغییر رنگ، کوتاهی و کجی دندان ها با انجام لمینت دندان در کلینیک های دندانپزشکی و توسط دندانپزشکان مجرب ، قابل رفع است. در همین زمینه، شما می توانید برای دریافت بهترین و با کیفیت ترین خدمات دندانپزشکی به دندانپزشک زیبایی در غرب تهران مراجعه نمایید.
ونیر های سرامیکی و یا کامپوزیت دندان در طولانی مدت تغییر رنگ نداده و ضمن اصلاح طرح لبخند شما، بسیاری از مشکلات رایج دندان ها همچون پوسیدگی و خرابی دندان ها را برطرف می کند. اما سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که آیا کاشت لمینت می تواند سبب ایجاد بوی بد در دهان شود؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخی جامع و آموزنده را دریافت نمایید.

بوی بد دهان بعد از کاشت لمینت دندان

داشتن لبخندی هالیوودی این روز ها می تواند آرزوی هر فردی باشد. لمینت دندان، درمانی شایع و محبوب در این زمینه می باشد. اما یکی از مشکلات عدیده ای که در این رابطه ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید، بوی بد دهان بعد از عمل کاشت لمینت است که برای افرادی که کامپوزیت دندان می کارند، شایع تر است. دندانپزشکان و متخصصان این حوزه، پیشنهادات و راهکار های موثر و کاربردی را برای پیشگیری از بروز این مشکل ارائه داده اند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.
جالب است بدانید که یکی از دلایل اجتناب افراد از درمان زیبایی لمینت دندان، همین بوی بد دهان است. لذا در این راستا تصمیم گرفته ایم در رابطه با پرسش های بسیاری که در مورد علت این بو و درمان آن پیش آمده است، مطلبی جامع و کامل را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

دلایل بوی بد دهان بعد لمینت دندان

واقعا چرا بعضی از لمینت ها باعث می شوند دهان ما بوی بد بگیرد؟ سوال جالبی که برای آن پاسخ های متعددی وجود دارد. البته باید بگوییم که کاشت لمینت الزاما ربطی به ایجاد بوی بد دهان نداشته و این مشکل می تواند دلیل دیگری داشته باشد.
به طور کلی بوی بد دهان یکی از مشکلات آزار دهنده و شایعی است که اکثریت جامعه با آن درگیرند. این موضوع در رابطه با کسانی که برای اصلاح طرح لبخند شان به کامپوزیت دندان روی می آورند، نیز وجود دارد. در ادامه به برخی از علل بوی بد دهان پس از لمینت می پردازیم.

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

1- مصرف دخانیات

مصرف دخانیات صرف نظر از مشکلاتی که برای دیگر ارگان های حیاتی بدن ایجاد می کند، یکی از دلایلی است که باعث خرابی دندان و بوی بد دهان می شود. باید بدانید که عادت به سیگار کشیدن سبب می شود تا فرد سریع تر از حالت عادی به بیماری های لثه مبتلا شود و بوی بد دهان در افراد سیگاری بیشتر احساس می شود.

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

2- عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

اگر فردی سهل انگار و بی توجه به بهداشت دهان و دندان خود هستید، بهتر است از کاشت لمینت صرف نظر کنید. چرا که یکی از مهمترین دلایلی که پس از لمینت دندان، موجب ایجاد بوی بد دهان می شود، عدم رعایت نکات بهداشتی مربوط به دهان و دندان است. استفاده مرتب از مسواک دهانشویه و نخ دندان از وظایف انکار نشدنی جهت جلوگیری از پیشامد این مشکل است. نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنید، عبارتند از:
مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی با خمیر دندان حاوی فلوراید جهت رفع کامل ذرات غذا و پلاک ها
در حین مسواک زدن، لازم است که روی زبان خود را هم مسواک بزنید.
هر 2 یا 3 ماه یکبار مسواک خود را تعویض کنید.
استفاده از دهان شویه های آنتی سپتیک می تواند جلوی رشد باکتری های عامل بوی بد دهان را بگیرد. برای این منظور شما می توانید از دندانپزشک خود بخواهید بهترین دهانشویه را متناسب با شرایط شما برایتان تجویز کند.

آیا لمینت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

3- بی احتیاطی پزشک

از جمله مواردی که بسیار مورد بی توجهی قرار می گیرد، اطمینان از حرفه ای انجام شدن کاشت لمینت است. لذا به شما توصیه می کنیم ضمن رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان، به این مورد هم توجه کنید که پروسه درمان با کیفیت و دقت کافی انجام شود. چرا که اگر پزشک کاشت لمینت را درست انجام ندهد، در آینده ممکن است مشکلات متعددی برای بیمار ایجاد شود.
یکی از مواردی که هنگام نصب لمینت باید در موردش دقت لازم شود، فاصله لثه با لمینت است، چرا که فاصله زیاد بین لمینت دندان و لثه می تواند سبب گیر کردن غذا و تجمع باکتری ها در دهان شود. همین موضوع است که در نهایت بوی بد دهان را سبب می شود و به مرور می تواند مشکلات دیگری چون پوسیدگی و خرابی دندان را به دنبال داشته باشد
رعایت نکردن استاندارد های کاشت کامپوزیت
هنگام کاشت کامپوزیت ، لازم است استاندارد ها و اصول این کار، به طور کامل رعایت شود. برخی از این استاندارد ها شامل نحوه قرار گرفتن کامپوزیت روی دندان

– تراشیدن دندان برای کاشت
– رعایت فاصله بین لمینت و لثه و…
می باشد. عدم رعایت این اصول می تواند در آینده نزدیک باعث تجمع باکتری ها، عفونت و پوسیدگی دندان ها شود. باید بدانید که میزان استاندارد تراش دندان برای کاشت کامپوزیت 0.3 میلیمتر است. برخی دندانپزشکان به دلیل کمبود تجربه ممکن است بیش از اندازه دندان را تراشیده و باعث از بین رفتن مینای دندان شوند. این موضوع خود باعث تسریع پوسیدگی دندان و بوی بد دهان بعد لمینت می گردد.
رعایت تمامی این استاندارد ها است که در نهایت لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهد، آن هم بدون درگیر شدن با مشکلی آزار دهنده مانند بوی بد دهان !
باید قبل از آن که کار لمینت یا کامپوزیت را شروع کنید، اطلاعات لازم را در رابطه با هر یک بدست آورید. اگر شما اطلاعات کافی درباره ی کار پزشک داشته باشید و بدانید باید به چه شکل بر روی دندان های شما کار کند، می توانید در صورت عدم توجه پزشک به موضوع فاصله دندان و .. ، به وی تذکر دهید و به نوعی بر کار پزشک نظارت داشته باشید.
فارغ از تمام این ها، فکر نکنید که پس از کاشت لمینت ، دیگر می توانید نکات بهداشتی را با خیال راحت کنار بگذارید، آن هم به لطف لمینت ! در واقع کاشت لمینت دندان تغییری در وظایف شما نسبت به قبل از فرایند کاشت نداشته و شما باید به مراقبت های بهداشتی پیشین خود همچنان پایبند باشید.

4- خوراکی های خاص

خوراکی ها تاثیر زیادی در ایجاد بوی بد دهان دارد؛ بعد از مصرف خوراکی هایی مانند پیاز و سیر (که دارای بوی تندی هم هستند) ، حتما باید دندان و زبان خود را مسواک زده و از دهان شویه های آنتی باکتریال استفاده کنید، در غیر این صورت احتمال ایجاد بوی بد دهان بسیار افزایش می یابد. مسواک زدن کمک می کند تا ذرات غذایی که داخل دهان شما و بین لمینت ها گیر کرده اند، بیرون بیایند. این امر موجب می شود تا باکتری های عامل بوی بد که در بین لمینت های سرامیکی، لثه ها و زبان قرار گرفته اند، به سرعت نابود و پاکسازی شوند.

سخن آخر

همانطور که می بینید، رعایت بهداشت دهان و دندان تاثیر بسزایی در سلامت دهان و دندان داشته و از بوی بد دهان هم جلوگیری می کند. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که بوی بد دهان، ممکن است نشانه وجود بیماری های جدی تری همچون بیماری های پریودنتال ( لثه )، عفونت ریه ها، دیابت، رفلاکس معده و یا مشکلات کبد و کلیه ها باشد که در این صورت لازم است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. دندانپزشکی غرب تهران، بهترین دندانپزشک تهران از لحاظ ارائه خدمات دندانپزشکی می باشد و شما می توانید با اطمینان خاطر به آن مراجعه کنید.