آیا کامپوزیت برای دندان مضر است؟ | تغییر رنگ در کامپوزیت | شکستن دندان کامپوزیت

آیا کامپوزیت برای دندان مضر است؟

آیا کامپوزیت برای دندان مضر است؟

کامپوزیت دندان ها هدیه ای هست برای داشتن لبخندی زیبا. کامپوزیت دندان یا لمینت دندان امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است چرا که بدون کار در ساختار دندان طبیعی ظاهری زیبا به دندان ما میدهد. کامپوزیت دندان ها امروزه توسط اکثر دندانپزشکان شهر انجام می شود که شما میتوانید با یک تحقیق و سرچ بهترین دندانپزشک تهران را پیدا کنید. برای مثال در هر منطقه از تهران باشید و یا در منطقه خاصی دنبال پزشک باشید خیلی راحت با جستجوی دندانپزشک زیبایی در غرب تهران می توانید پزشکان منطقه غرب را پیدا کنید. در ادامه به ضررها و موارد مهم در کامپوزیت دندان ها اشاره می کنیم.

تفاوت در رنگ دندان طبیعی با کامپوزیت دندان ها

احتمال دارد رنگ دندان کامپوزیت با دندان شما متفاوت باشد این یکی از معایب کامپوزیت دندان ها می تواند باشد چرا که به جای دادن ظاهری زیبا به دندان باعث دو رنگه شدن دندان های ما می شود. البته با مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی خوب این ایراد به درصد صفر میرسد.

کامپوزیت دندان ها

امکان شکستن دندان کامپوزیت

یکی از معایب کامپوزیت دندان احتمال شکستن یا خرد شدن آن است. کامپوزیت دندان از رزین ساخته می شود همان ماده ای که در پر کردن از آن استفاده می شود رزین استحکام کمتری در مقابل سرامیک دارد و همین باعث می شود احتمال شکستن و خرد شدن داشته باشد البته با هزینه خیلی کم می توان آن را ترمیم کرد. این را هم باید در نظر داشت که با مراجعه کردن به یک دندانپزشک حرفه ای درصد شکستگی دندان را کاهش میدهد البته یک نکته ی مهم دیگر رعایت کردن خودمان در چند اصل ساده مراقبت از دندان است حال چه دندان طبیعی و یا کامپوزیت.

امکان تغییر رنگ در کامپوزیت دندان ها

به مرور زمان امکان دارد کامپوزیت دندان ها زرد شود چرا که مانند سرامیک در مقبل تغییر رنگ مقاوم نیست البته مانند ترمیم شکستگی با هزینه کم این مشکل را نیز می توان حل کرد و دندان را پولیش و سفید کرد. برای داشتن رنگ اولیه کامپوزیت بهتر است 2 سال یک بار به متخصص دندانپزشکی خود مراجعه کنید.

تغییر رنگ در کامپوزیت

امکان پوسیدگی دندان طبیعی در کامپوزیت دندان ها

پوسیدگی دندان در کامپوزیت ارتباط مستقیمی با کامپوزیت دندان ها ندارد بلکه رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان سبب پوسیدگی دندان طبیعی میشود. با رعایت بهداشت دهان و دندان که حتی موقع نداشتن کامپوزیت هم باید انجام شود یعنی مسواک زدن و استفاده ی صحیح از نخ دندان می توانید از پوسیدگی دندان های خود جلوگیری کنید. و این را در خاطر داشته باشید اگر دندان درد دارید به احتمال زیاد دندان شما پوسیده است پس قبل از انجام کامپوزیت حتما این مشکل را رفع کنید. اگر شما به یک پزشک خوب مراجعه کرده باشید قبل از قطعی کردن انجام کامپوزیت دندان های شما را چک خواهد کرد تا بعد از انجام کار دچار ناراحتی نشوید.

کامپوزیت

امکان تراشیدگی دندان در کامپوزیت دندان ها

پزشک هنگام کامپوزیت دندان ها کاری با تراشیدگی دندان های شما ندارد مگر اینکه نیاز به برطرف کردن پوسیدگی و جرمگیری سطحی باشد و اگر دندان شما این مشکلات را نداشته باشد نیازی به تراشیدگی دندان نیست. کامپوزیت دندان یک کار سطحی دندان محسوب میشود که روی دندان های شما را پوشش میدهد و یک کار زیبایی در دندانپزشکی است پس اگر دندان های شما نیاز به تراشیدگی نداشته باشد این کار در کامپوزیت کردن انجام نمی شود.

به طور کلی می توان گفت کامپوزیت دندان ضرر جدی برای سلامت دندان های ما ندارد و با توجه کردن به چند نکته ی مهم مانند: انتخاب پزشک خوب و حرفه ای و مراقبت از بهداشت دندان ها دچار هیچ مشکلی نخواهیم شد. کامپوزیت دندان در عصر جدید علم دندانپزشکی برای زیبایی دندان و داشتن لبخندی زیبا بسیار مثمرثمر واقع شده و با صرف هزینه ی نه چندان زیاد و با زمان اندکی جلوه زیبا و تمیزی به چهره ی ما میدهد که ماندگاری خوبی نیز دارد البته در نظر داشته باشید مراجعه به پزشک خوب علاوه بر اینکه تاثیر در اتفاقاتی که در بالا مطرح شد دارد تاثیر مهمی هم در زمان ماندگاری کامپوزیت دندان های شما دارد.

در نهایت می توانیم به این نتیجه برسیم که کامپوزیت ها بدون صدمه زدن به دندان های طبیعی شما پوششی سالم و زیبا به ایراد های ظاهری دندان شما داده و برای این که لبخندی زیبا داشته باشید پزشک به مواد روی دندان شما سیقل داده و کامپوزیتی زیبا به دهان و دندان شما هدیه میدهد. اکثر افراد جامعه میتوانند کامپوزیت دندان را انجام دهند البته اگر مشکلات جدی در ریشه و قسمت های مهم دندان داشته باشید ابتدا پیشنهاد میشود آنها را درمان کرده سپس با کامپوزیت مشکلات زیبایی دندان خود را نیز حل کنید. امیدواریم با مطالعه مطالب درج شد سهمی در داشتن لبخندی زیبا برای شما داشته باشیم.