آیا کامپوزیت دندان در بارداری ضرر دارد؟ | رسیدگی به دندان ها در دوران بارداری

آیا کامپوزیت دندان در بارداری ضرر دارد؟

آیا کامپوزیت دندان در بارداری ضرر دارد؟

کامپوزیت دندان یکی از شیوه های رایجی است که امروزه به منظور اصلاح طرح لبخند افراد بکار گرفته می شود و این موضوع در دوران بارداری نیازمند توجه به مسائل خاصی است. در این بخش تیم ما در دندانپزشک زیبایی در غرب تهران قصد دارد تا اطلاعاتی را راجع به مزایا و معایب کامپوزیت دندان در بارداری با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذارد؛ همراه ما باشید.

آیا کامپوزیت دندان در بارداری ضرر دارد؟

منظور از کامپوزیت دندان چیست؟

امروزه افراد برای رسیدگی به سلامت دندان ها و زیبایی طرح لبخند خود به روش های مختلف و کم خطر نظیر کامپوزیت دندان روی می آورند که به واسطه آن می توان برخی از مشکلات دندانهای آسیب دیده را نظیر شکستگی، ترک، پریدگی و تغییر رنگ دندان ها را برطرف کرده و همچون گذشته با اعتماد به نفس بیشتری در جمع حاضر شوند. کامپوزیت های دندان در واقع به خمیری مقاوم و متشکل از ترکیبات مختلف گفته می شود که بر اساس رنگ و اندازه دندان های فرد در لابراتوار دندانپزشکی ساخته شده و بر روی سطح دندان های آسیب دیده فرد بیمار نصب می گردد. در این شیوه هیچگونه نیازی به تراشکاری دندان نبوده و باعث زیباتر شدن طرح لبخند فرد می گردد.

آیا کامپوزیت دندان در بارداری ضرر دارد؟

رسیدگی به دندان ها در دوران بارداری

بسیاری از مادران در دوران بارداری خود به ویژه در سه ماه نخست بارداری خود نگران این مسئله هستند که در صورت آسیب دیدن دندان ها نمی توانند هیچگونه اقدامی برای استفاده از خدمات زیبایی و اصلاح طرح لبخند خود انجام دهند. در واقع در این دوره حساس به دلیل تغذیه جنین در حال رشد از مواد مغذی موجود در بدن مادر خود و همچنین نیاز مبرم او به کلسیم ممکن است که دندان شخص کمی آسیب دیده و دچار پوسیدگی و یا مشکلات ظاهری گردد. بر همین اساس عده ای بر این باور هستند که در این دوره بهتر است که هیچگونه اقدامی برای رفع مشکلات دندان های خود نکنید و انجام این کار را به بعد از بارداری موکول کنید.
اما باید گفت که چنین تصوری کاملا اشتباه و مضر بوده و در این دوره نیز باید هر چه سریعتر و به صورت مرتب برای معاینه و بررسی وضعیت دندان ها و لثه های خود به نزد یک دندانپزشک مراجعه کرده و در صورت لزوم برای پیشگیری از بروز مشکلات دندانی با مشورت پزشک در جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی و زیبایی اقدام کرد. دندانپزشکان با توجه و آگاهی از وضعیت حساس شما در دوره بارداری به خوبی می دانند که از کدام شیوه های بی خطر استفاده کنند تا هیچ خطری مادر و جنین او را تهدید نکند.

آیا کامپوزیت دندان در بارداری ضرر دارد؟

کامپوزیت دندان در بارداری

امروزه اکثر افراد جامعه به زیبایی دندان های خود اهمیت بسزایی داده و کامپوزیت یکی از شیوه های است که می توان به واسطه آن به خوبی تمامی نواقص و عیوب روی دندان ها را نظیر فاصله دار بودن؛ شکستگی و لب پر شدن؛ ترک و تغییر رنگ و …پوشش داد تا مانند گذشته با اعتماد به نفس و لبخندی زیبا در جمع افراد جامعه حاضر شد.
فرایند انجام کار کامپوزیت دندان را می توان همچون کار یک مجسمه ساز تشبیه کرد که با شکل و فرم دادن لایه به لایه ی کامپوزیت ها می توان اثری زیبا بر روی دندان های فرد خلق کرد. این شیوه هیچگونه خطری و عوارض برای هیچ یک از افراد به همراه نداشته ولی در عین حال انجام این کار برای برخی از افراد نظیر کسانی که دندان قروچه؛ سایش و یا بیماریهای لثه ای دارند توصیه نمی شود.

آیا کامپوزیت دندان در بارداری ضرر دارد؟

زنان بارداری که خصوصا سه ماهه نخست دوران بارداری خود را پشت سر می گذرانند به دلیل حساسیت های شدید این دوره و به خاطر شکل گیری اندام های اصلی جنین درون شکم خود بهتر است که خدمات زیبایی دندانپزشکی خود را نظیر کامپوزیت دندان را به زمانی دیگر موکول کنند؛ چرا که در این دوره حفظ سلامتی جنین مهمتر از هر چیز می باشد. اما به طور کل انجام این کار در طول دوره بارداری هیچگونه خطر جانی را برای شخص به همراه نخواهد داشت ولی احتیاط شرط عقل است.

آشنایی با کامپوزیت در دوران بارداری

برخی از شیوه های ترمیمی و زیبایی در حوزه دندانپزشکی برای زنان باردار نیز کاملا بی خطر بوده و جای هیچگونه نگرانی برای انجام آن نیست. از جمله این شیوه ها می توان به لمینت دندان یا کامپوزیت دندان اشاره کرد که هیچگونه مواد شیمیایی و یا اثرات بی حسی جنین تهدید نخواهد کرد. همانطور که اشاره شد؛ کامپوزیت از جمله شیوه های ترمیمی و زیباسازی غیر تهاجمی و ایمنی است که برای رفع مشکلات ظاهری دندان های آسیب دیده و تغییر رنگ داده شده بکار می رود و بر اساس آزمایش های صورت گرفته می توان نتیجه گرفت ماده بی حسی لیدوکائین که برای این شیوه بکار گرفته می شود؛ هیچگونه خطر یا عوارضی را برای فرد و نوزاد درون شکم او به دنبال نخواهد داشت. البته که کیفیت و اطمینان از اصل بودن این ماده شرط اصلی بوده و بهتر است که به نزد بهترین دندانپزشک تهران که از تخصص و تجربه ای بالا در زمینه درمان این قبل از مشکلات دندانی داشته؛ مراجعه کنید و شرایط حساس خود را با او در میان بگذارید.

هزینه انجام کامپوزیت ونیر برای دندان

اگر شما نیز دوره بارداری خود را پشت سر می گذارید؛ بهتر است که در صورت لزوم و نیاز به انجام کامپوزیت دندان در بارداری به نزد بهترین دندانپزشک تهران و سایر شهرستان ها مراجعه کرده و از هزینه انجام این کار آگاه شوید. در حقیقت بدون توجه به مشکل ظاهری دندان های فرد و حساسیت های موجود در وضعیت او ما نمی توانیم به طور قطع و یقین در خصوص قیمت انجام این کار با شما سخن بگوییم.