انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی | ملاک های انتخاب رنگ لمینت برای دندان

انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی

انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی

همانطور که می دانید امروزه لمینت های دندانی را در دو نوع لمینت سرامیک و کامپوزیت دندان برای متقاضیان انجام می دهند.
در همین رابطه انتخاب رنگ مناسب برای لمینت سرامیکی از موضوعات مهمی است که باید در حین اقدام به لمینت دندان جهت اصلاح طرح لبخند، مورد توجه ویژه قرار بگیرد، چرا که در داشتن لبخندی زیبا و طبیعی و جلب توجه افراد بسیار موثر است. بدین منظور قصد داریم در این مطلب به شرح فاکتور های موثر در انتخاب بهترین نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی بپردازیم.

آشنایی با انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی

انتخاب غیر اصولی رنگ لمینت برای دندان ها یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امروزه در بین متقاضیان انجام لمینت های دندانی، شاهد آن هستیم. در نظر داشته باشید که عدم توجه به این موضوع جنبه ظاهری دندان ها را تحت تاثیر قرار داده و جلوه ای غیر طبیعی و مصنوعی را برای دندان ها ایجاد خواهد کرد.
انتخاب رنگ مناسب برای روکش های سرامیکی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن توجه کافی داشت، چرا که اگر رنگ لمینت درست انتخاب نشود، دندانها و لبخندی مصنوعی ، تنها دست آورد لمینت برایتان خواهد بود؛ به همین دلیل وجود یک دندانپزشک زیبایی با سابقه بسیار ضروری است تا با در نظر گرفتن مشاوره های داده شده در این زمینه، بهترین انتخاب را داشته باشید.
دندانپزشک زیبایی در غرب تهران، لمینت های دندانی را در رنگ بندی های متنوعی عرضه نموده و متقاضیان می توانند با توجه به سلیقه و همچنین مشورت با پزشک معالج شان، مناسبترین رنگ را انتخاب نمایند.

انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی

ملاک های انتخاب رنگ لمینت برای دندان

برای انتخاب رنگ لمینت، معیار های متعددی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. برخی از این معیار ها عبارتند از :

1- رنگ پوست

رنگ پوست از فاکتور های تاثیرگذار و مهمی است که باید برای انتخاب رنگ لمینت مناسب منظور گردد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که پوستی تیره، گندمی و مایل به سیاه دارید، لمینت های دندانی با رنگ سفید و درخشان برای شما انتخابی اشتباه خواهد بود؛ این مورد را ما نمی گوییم بلکه تجربه کسانی است که پس از انتخاب این رنگ پشیمان شده و متوجه شده اند که چقدر رنگ دندان هایشان مصنوعی بنظر می رسد!
همچنین به افرادی که پوستی سفید و روشن دارند توصیه می کنیم سفید ترین رنگ ممکن را برای لمینت سرامیکی خود انتخاب کنند تا تمایز و تضاد بین پوست و رنگ دندانشان به کمترین حد خود برسد؛ در مقابل افراد دارای پوست تیره نباید به سراغ رنگ های روشن بروند و باید بدانند که لمینت های دندانی با رنگ های تیره تر برای آنها زیبایی بیشتری را به ارمغان می آورد. جالب است بدانید که امروزه تکنیک های متفاوتی در شاخه دندانپزشکی زیبایی ایجاد گردیده که توانسته است تغییرات و طیفهای رنگی طبیعی را در رنگ لمینت انتخاب شده اعمال نماید.

2- میزان سفیدی چشم

یکی دیگر از فاکتور ها و راهنما های جالبی که در زمینه لمینت دندان وجود دارد و مطمئنا شما هم از آن اطلاع نداشتید، ارتباط نامحسوسی است که بین رنگ لمینت و میزان سفیدی چشم وجود دارد !
در همین رابطه باید بدانید که انتخاب لمینت سرامیکی با رنگ هایی که بیشتر از سفیدی چشمان شما سفید و براق هستند، برایتان مناسب نبوده و بهتر است رنگ های دیگری را جایگزین آنها نمایید. توجه به این نکات است که در نهایت برایتان دندان هایی طبیعی، زیبا و درخشان را به ارمغان آورده و لبخندی جذاب و خیره کننده را به شما هدیه می دهد.

انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی

ترکیب رنگ بندی در لمینت های دندانی چگونه است؟

امروزه شاهد گسترش کسب و کار های فعال در زمینه تجهیزات دندانپزشکی هستیم که مدل های رنگ بندی شده لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی را در اختیار کلینیک های دندانپزشکی قرار می دهند.
در این رابطه الگوی کلی لحاظ شده در راهنمای رنگ بندی در لمینت ها در چهار سطح A ،B ،C و D قرار داده می شوند. درجه بندی رنگ های مختلف در این چهار سطح، از شماره ۱ تا ۴ قرار داشته و متقاضیان می توانند از بین انواع متفاوتی که وجود دارد ، رنگ لمینت دلخواه خود را انتخاب کنند. پس از انتخاب اولیه است که پزشک نیز نظرات خود را بیان نموده و سرانجام مناسب ترین رنگ لمینت برای بیمار در نظر گرفته می شود.
توجه به نظرات اعلام شده از سوی دندانپزشک به منظور انتخاب رنگ لمینت دندان، امری بسیار مهم و نتیجه بخش بوده و در داشتن زیباترین و بهترین دندان ها تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. گفتنی است که شما باید در انتخاب خود به موارد دیگری همچون نوع آرایش صورت خود، رنگ رژ لب همیشگی، رنگ کرم های آرایشی و حالت صورت خود توجه ویژه ای نموده و از اصرار بیش از حد برای انتخاب رنگ های فوق العاده سفید اجتناب کنید.

انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی

مراقبت از رنگ لمینت سرامیکی

با وجود اینکه لمینت های سرامیکی در مقاومت و ماندگاری رنگ سرآمد ونیرهای کامپوزیتی هستند، اما نباید فراموش کرد که رسیدگی و توجه به دندان های لمینت شده تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر دندان ها و پیشگیری از تغییر رنگ خواهد داشت.
رعایت مراقبت های بهداشتی در این زمینه ( مسواک زدن منظم و مراعات رژیم غذایی پس از لمینت ) نقش کلیدی را در پیشگیری از رنگ پذیری لمینت ها بر عهده دارد. فاکتور های متعددی در هزینه لمینت های کامپوزیتی دخیل هستند که از جمله آنها می توان، کیفیت لمینت، جنس انتخاب شده و حجم کامپوزیت مورد استفاده را عنوان کرد. در نظر داشته باشید که استفاده از کامپوزیت های مرغوب تر و با کیفیت تر احتیاج به هزینه بیشتری خواهند داشت؛ در مقابل لمینت های سرامیکی دوام و مقاومت بیشتری داشته و به دلیل زمان بر بودن مراحل آماده سازی آنها، لازم است که هزینه بیشتری را برای این نوع لمینت در نظر بگیرید.

انتخاب نوع و رنگ مناسب لمینت سرامیکی

شما می توانید جهت دریافت خدمات دندانپزشکی (من جمله کاشت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی، ایمپلنت دندان، ارتودنسی، بلیچینگ و .. ) به دندانپزشک زیبایی در غرب تهران، که به عنوان بهترین دندانپزشک تهران نیز شناخته می شود، مراجعه نمایید.