براى بستن فاصله بین دندانها چه راهکاری وجود دارد؟ | فاصله بین دندان ها

براى بستن فاصله بین دندانها چه راهکاری وجود دارد؟

براى بستن فاصله بین دندانها چه راهکاری وجود دارد؟

بستن فاصله بین دندان ها یکی از مشکلات رایج به خصوص برای کودکان است که در بزرگسالان نیز دیده می شود. اما برای رفع این مشکل چه روش های درمانی وجود دارد؟ در این مقاله می خواهیم یک توضیح جامع در رابطه با این مشکل و راه های درمان آن برای شما بیان کنیم و پس از معرفی این مشکل ، راه های درمان آن را نیز بیان خواهیم کرد.

فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها ، یکی از مشکلات متداول در دهان و دندان ها است که در اصطلاح پزشکی به آن دیاستما می گویند. این مشکل عمدتا در بخش فوقانی و در دو دندان جلو دیده می شود اما می تواند بر هر دو دندان دیگری نیز رخ دهد. این مشکل که بیشتر در کودکان رایج است ، دلایل مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مناسب نبودن استخوان فک با دندان ها
  2. رشد و بزرگ شدن یک زائده به نام لبیال فرنوم
  3. کشیدن و یا خالی شدن دندان ها
  4. ریفلاکس بلع
  5. عادات بد در کودکی که می تواند بسیار مهم باشد مانند مکیدن انگشت شست و فشار بر دندان ها
  6. عفونت و بیماری

براى بستن فاصله بین دندانها چه راهکاری وجود دارد؟

مشکلات آتی فاصله بین دندان ها

یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است به آن توجه شود ، مشکلاتی است که در پی عدم درمان فاصله بین دندان ها ممکن است برای شما ایجاد شود. در این حالت لازم است حتما اقدام با مراجعه به دندانپزشک زیبایی ، اقدام به بستن فاصله بین دندان ها نموده و عملیات درمان و زیبایی را انجام دهید. از جمله مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم توجه برای فرد با مشکل دیاستما ایجاد شود ، می توان گفت:
این شکاف ها می تواند باعث ایجاد مشکل در جویدن غذا ها شود.
این شکاف ها در طولانی مدت باعث آسیب رساندن به دندان های کناری می شود.
وجود شکاف باعث می شود تا غذاها به درستی جویده نشده و در لابلای فضای بین دو دندان نیز گیر کند
درد و آسیب هنگام تغذیه ناشی از گیر کردن غذا در لابلای شکاف ها علاوه بر اینکه از نظر بهداشتی خطرناک هستند و می توانند زمینه پوسیدگی را فراهم کنند ، این مشکل می تواند باعث آسیب به لثه ها نیز بشود.

براى بستن فاصله بین دندانها چه راهکاری وجود دارد؟

راه های درمان و بستن فاصله بین دندان ها

از آنجایی که امروزه علم پزشکی ، رشد بسیار خوبی نسبت طی دو قرن اخیر داشته است و به لطف وجود امکانات پیشرفته ، دندانپزشکان راه های مختلفی را برای رفع مشکلات دندان ها و دهان ایجاد کرده اند که به عنوان مثال از مهم ترین آن ها می توان به ایمپلنت دندان ها برای جایگزینی دندان از دست رفته ، لمینت دندان ها ، کامپوزیت دندان و … اشاره نمود که از مشهور ترین ها هستند.
همچنین برای بستن فاصله بین دندان ها یا دیاستما نیز درمان هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

براى بستن فاصله بین دندانها چه راهکاری وجود دارد؟

بستن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی

ارتودنسی دندان را می توان بهترین روش برای بستن فاصله بین دندان ها دانست که این کار می تواند توسط دندانپزشک زیبایی در غرب تهران انجام شود. در این روش نه از ماده ای پرکننده استفاده می شود و نه دندان های فرد خارج شده و یا تخریب می شود بلکه در روش ارتودنسی ، با ایجاد فشار به چندین دندان فوقانی یا زیرین ، سعی می شود تا ساختار دندان ها به حالت ایده آل خود برگردد. این درمان با استفاده از براکت ها انجام شده و یکی از پرکاربرد ترین و مطمئن ترین روش های درمانی برای بستن فاصله بین دندان ها به شمار می آید.

براى بستن فاصله بین دندانها چه راهکاری وجود دارد؟

باندینگ دندان ، ونیز و نگهدارنده

پس از روش ارتودنسی ، می توان به سه روش دیگر نیز اشاره نمود که عبارتند از:

1- باندینگ دندان ها:

روش دیگری که می توان برای رفع مشکل فاصله بین دندان ها بیان نمود ، باندینگ دندان ها است که در این روش ، دندانپزشک از یک تکه صمغ همرنگ با دندان ها استفاده می کند تا دندان هایی که دچار این مشکل هستند ، پوشانده شده و فاصله ها برطرف می شود. این روش را می توان سریع ترین روش درمان دانست که هزینه و زمان زیادی نمی برد.

2- نگهدارنده دندان ها:

دندانپزشک در این روش ، از نگهدارنده هایی مخصوص دهان و دندان هایتان برای پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده می کند. این روش ، زمان بر بوده و بعد از انجام فرآیند درمان نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

3- ونیز دندان:

با کمک این روش درمانی ، موادی از جنس سرامیک یا روکش ونیز بر روی دندان ها قرار داده می شود که می تواند ظاهری طبیعی داشته و تا مدت ها دوام داشته باشند.
شما می توانید برای بهره مندی از خدمات درمانی ما از جمله روش هایی که برای برطرف کردن فاصله بین دندان ها بیان شد ، به بهترین دندانپزشک تهران مراجعه نموده و یا با پشتیبانی وب سایت تماس حاصل نمایید.