بلیچینگ یا جرم گیری | جرم گیری یا بلیچینگ از نظر مزایا | جرم گیری یا بلیچینگ از نظر معایب

بلیچینگ یا جرم گیری

بلیچینگ یا جرم گیری

امروزه روش های زیادی برای سفید شدن دندان ها وجود دارد که روش جرم گیری یا بلیچینگ را می توان یکی از این روش ها دانست، توجه داشته باشید جرم گیری و بلیچینگ با هم تفاوت هایی داشته اند، اما به صورت کلی هر دو آنها می توانند باعث سفید شدن دندان های شما شوند.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به مرور زمان در اثر رعایت نکردن بهداشت، غذا و نوشیدنی ها، دود، دخانیات و الکل دندان هایتان سفیدی خود را از دست داده اند و درون آن ها را جرم گرفته است، پس با ما همراه باشید تا درباره جرم گیری یا بلیچینگ اطلاعات بیشتری به دست آورید.

جرم گیری دندان چیست؟

همان طور که از نام جرم گیری دندان پیداست، این روش برای از بین بردن جرم های دندان مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع جرم همان رسوبی است که روی سطح دندان ها را می گیرد و باعث می شود تا دندان های ما رنگ زرد پیدا کنند .

جرم گیری دندان به صورت کلی مناسب افرادی است که جرم زیادی روی دندان هایشان وجود ندارد ، این افراد دارای جرم دندان سطحی می باشند که توسط دندان پزشک می تواند به صورت دستی و با استفاده از جرم گیر دندان، پلاک های موجود روی آن را از بین برد.

جرم گیری دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

این روش را می توان یکی از روش های محبوب برای سفید شدن دندان ها دانست که از آن در کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده می شود و آسیب کمتری به مینای دندان می رساند.

بلیچینگ باعث می شود که رنگ دانه هایی که ظاهر غیر طبیعی به دندان های شما می دهد را از بین ببرد.

در بلیچینگ دندان برای اکسید کردن رنگ دانه های روی سطح دندان از هیدروژن پراکسید استفاده می کنند ولی این روش روی روکش و ایمپلنت دندان جواب نمی دهد .

بلیچینگ روش درمانی نبوده و فقط برای زیبایی به کار برده می شود و دندانپزشک زیبایی برای سفید شدن دندان فقط این کار را انجام می دهد که باید از بهترین دندانپزشک تهران مانند دندانپزشک زیبایی در غرب تهران برای این کار بهره ببرید.

جرم گیری یا بلیچینگ؟ کدام بهتر است؟

همانطور که در قسمت بالا برای گفته شد ، بلیچینگ یا جرم گیری برای سفید شدن دندان است، اما جرم گیری با استفاده از تجهیزات دندانپزشکی دندان را یک تراش خیلی جزئی برای از بین بردن جرم ها می دهند.

در بلیچینگ دندان این روش به این صورت نیست و دندان پزشک با استفاده از ماده سفید کننده ای که روی سطح دندان می مالد، رنگ دندان را تغییر می دهد.

درست است که جرم گیری یا بلیچینگ برای سفید شدن است اما اگر شما از آن دسته افراد هستید که دندان های نازک و شکننده ای دارید پیشنهاد ما برای سفیدی دندان های شما استفاده از روش بلیچینگ است چرا که فقط کافی است این مواد را بر روی دندان بمالید و نیاز به تراشیدن دندان شما نمی باشد.

بلیچینگ

جرم گیری یا بلیچینگ از نظر مزایا چه تفاوتی با هم دارند؟

جرم گیری یا بلیچینگ برای سفید شدن دندان از روش مکانیکی (جرم گیری) و روش شیمیایی (بلیچینگ) استفاده می شود.

در جرم گیری جرم های موجود در دندان و لثه از بین می رود و بیماری های التهابی و عفونی بدون تراشیدن دندان و آسیب رسیدن به مینا از بین می روند.

همچنین شما با جرم گیری میکروب های روی سطح دندان ها را از بین برده و باعث می شوید که دندان ها توسط میکروب ها خراب نشوند و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید و بدون درد و بدون تراشیدن دندان ها این کار انجام می گیرد.

در صورتی که در بلیچینگ روشی شیمیایی بوده که در مدت زمان خیلی کم و سریع می توانید دندان های خود را سفید کرده و حداقل دو سه درجه رنگ دندان شما روشن تر شود.

جرم گیری یا بلیچینگ از نظر مزایا

جرم گیری یا بلیچینگ از نظر معایب چگونه است؟

پس از فرایند جرم گیری تغییر رنگ بسزایی در رنگ دندان ایجاد نشده و مشاهده نمی کنید، همچنین این فرایند دائمی نبوده و باید بعد از یک مدت بازه زمانی از دوباره این کار را انجام دهید.

ماندگاری بلیچینگ ممکن است یک تا پنج سال باشد و ممکن است دندان تا مدت کوتاهی حساسیت پیدا کند و اگر قبلا کامپوزیت و لمینت انجام داده باشید نمی توان از این روش استفاده کرد.