تعویض آمالگام با کامپوزیت | مزایای استفاده از پرکننده های کامپوزیت

تعویض آمالگام با کامپوزیت

تعویض آمالگام با کامپوزیت

بیش از 50 سال است که آمالگام به عنوان یک پر کننده قوی برای دندان ها استفاده می شود. اما اکنون اکثر دندانپزشکان روش تعویض آمالگام با کامپوزیت دندان را برای بیمارانی که قبلا از آمالگام استفاده کرده اند توصیه می کنند. انتخاب مواد کامپوزیتی در حال حاضر بیش از 95 درصد از ترمیم دندان ها را برای دندان پزشکان تشکیل می دهند. در ادامه بیشتر با فرآیند و نتیجه جایگزینی کامپوزیت به جای آمالگام آشنا می شوید.

چرا دندان پزشکان تعویض آمالگام با کامپوزیت را پیشنهاد می دهند؟

آمالگام که از ترکیب قلع، جیوه و نقره ساخته شده است برای بعضی افراد ممکن است در بر دارنده حساسیت هایی باشد. علاوه بر این مواردی مشاهده شده که آمالگام بعد از مدتی با شکستگی و پوسیدگی دندان همراه است. در نتیجه بایستی ترمیم شود. اما کامپوزیت دندان در مقابل اگر توسط دندانپزشک ماهر و با استفاده از مواد اصل انجام شود یک جایگزین عالی است که بیمار بعد از انجام کامپوزیت هیچگونه احساس ناراحتی نمی کند. در ضمن زیبایی دندان ها دو چندان می شود و فرم زیباتری را به دندان ها می دهد. اما اگر مواد کامپوزیتی اصل نباشند ممکن است با همان علائم استفاده از آمالگام مواجه شوید و نیاز به ترمیم مجدد کامپوزیت داشته باشید. اما بهترین دندان پزشکان همیشه سعی می کنند دندان هایی زیبا و قوی را برای بیماران ترمیم کنند. در نتیجه اصل ترین کامپوزیت را انتخاب می کنند.

تعویض آمالگام با کامپوزیت

مزایای استفاده از پرکننده های کامپوزیت

پرکننده های کامپوزیت دیده نمی شوند، بنابراین افراد بعد از تعویض آمالگام حس بهتری را پیدا می کنند. اما علاوه بر این مزایای قابل توجه دیگری دارند:

– بیمار بعد از ترمیم دندان با مواد کامپوزیتی فقط به 24 ساعت زمان انتظار نیاز دارد و پس از آن با خیال راحت می تواند هر چیزی که دوست دارد بخورد.
– از بین بردن بخشی از دندان های سالم اطراف دندان پوسیده در پر کردن به روش آمالگام لازم است. اما در پر کردن دندان با روش کامپوزیت این کار لازم نیست و به ندرت اتفاق می افتد.
– اگر چه ماده ی آمالگام در حال عادی قوی تر از ماده ی کامپوزیت است؛ اما بعد از اعمال روی دندان ماده کامپوزیت به دندان می چسبد و ثابت می ماند. اما ماده آمالگام با احتمال شکستگی مواجه است.
– دوام ماده ی کامپوزیت حداقل تا 15 سال است. با این حال ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ پیدا کند که لازم است در مراجعه های بعدی دندان پزشک تان آنها را بررسی کند.

تعویض آمالگام با کامپوزیت

مراقبت های بعد از تعویض آمالگام با کامپوزیت

توصیه دندانپزشک زیبایی برای افراد مختلف بعد از تعویض آمالگام با کامپوزیت رعایت چند مورد زیر است:

– استفاده از مسواک نرم برای مسواک زدن دندان ها
– جلوگیری از شکستن خوراکی های سخت با دندان
– استفاده نکردن از آب و یخ
– کشیدن نخ دندان بعد از هر وعده غذایی
– سیگار نکشیدن
– مراجعه کردن مکرر به دندانپزشک طی دورهای سه ماهه
ضمنا اگر می خواهید بعد از تعویض آمالگام با کامپوزیت لمینت دندان نیز انجام دهید حتما قبل از آن با پزشک متخصص خود مشاوره ایی داشته باشید.

تعویض آمالگام با کامپوزیت

هزینه ی تعویض آمالگام با ماده ی کامپوزیت

کامپوزیت هر واحد دندان از 250 هزار تومان شروع می شود. اما در مورد تعویض آمالگام هزینه ی اضافی تر برای پروسه ی برداشتن آمالگام دریافت خواهد شد. اما اگر می خواهید این کار اصولی انجام شود پس باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید. در بسیاری از موارد بیماران بعد از مدتی نیاز دارند تا دوباره کامپوزیت را ترمیم کنند چرا که عمل تعویض آمالگام با کامپوزیت اصولی انجام نشده است. اما اگر به بهترین دندانپزشک تهران مراجعه کنید با یک بار هزینه کردن بهترین نتیجه را خواهید گرفت. چرا که استفاده از مواد کامپوزیتی اصل در کلینیک های دندانپزشکی بزرگ و سرشناس در اولویت قرار دارد. به همین دلیل ماندگاری و استحکام بالاتری نیز دارند.

تعویض آمالگام با کامپوزیت

دندانپزشک زیبایی در غرب تهران برای تعویض آمالگام

نتایجی که بیماران از تعویض آمالگام با کامپوزیت گرفته اند در کل مثبت بوده است. اما انتخاب بهترین دندان پزشک نیز دلیل بسیار مهمی بر نتیجه گرفتن داشته است. مراجعه به وب سایت های تعیین نوبت دندان پزشک و مطالعه نظرات کاربران راهنمای خوبی برای انتخاب متخصص دندانپزشک خوب است. با یک جستجوی ساده در وب سایت های دندانپزشکی می توانید بهترین پزشک را برای ترمیم دندان های تان انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و بعد از انجام ترمیم و تعویض آمالگام با کامپوزیت با خیال راحت لبخند بزنید، بایستی تمامی نکاتی که در این مقاله درج شده اند به علاوه توصیه های پزشک را رعایت کنید.