ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟ | عوامل موثر بر ماندگاری لمینت دندان ها | | لمینت دندان ها

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

ماندگاری لمینت دندان ها یکی از موضوعات مهمی است که پس از انجام این عمل باید حتما به آن توجه داشته باشید. طول عمر و ماندگاری لمینت ها معمولا به طور متوسط 10 سال تخمین زده شده است که در صورت مراقبت از آنها، می توان آن را تا 15 سال نیز افزایش داد. اما برای توجه و مراقبت از لمینت دندان، بهتر از با عوامل تاثیر گذار بر آن و راه کارهایی که باید برای مراقبت از لمینت ها وجود دارد، آشنا شوید.

لمینت دندان ها

لمینت یک لایه از موادی با جنس کامپوزیت یا سرامیک است که می تواند روی دندان ها قرار گرفته و با این کار، فرم و شکل دندان ها را زیباتر بسازد. لمینت همچنین به عنوان یک روش زیباسازی دندان ها نیز شناخته می شود که امروزه می تواند یک روش سریع و کاربردی برای اصلاح فرم و ظاهر دندان ها باشد.

در واقع لمینت در دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی انجام می شود که در این روش، با تراش روی دندان ها، به میزان پوسته ای که قرار است روی دندان بنشیند، دندان ها تراش می خورند و سپس قالب هایی از دندان برای ساخت لمینت های دندان به آزمایشگاه فرستاده می شود.

پس از ساخت لمینت ها، این پوسته ها روی دندان ها چسبانده شده و فرآیند عملیات تمام می شود. به طور کلی لمینت در طی 2 تا 4 هفته انجام می گردد.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

ماندگاری لمینت دندان ها

یکی از مسائل مهمی که باید در روش های لمینت یا کامپوزیت دندان ها به آن توجه کنید، مراقبت و توجه به ماندگاری لمینت ها است. از آنجایی که لمینت ها روی دندان ها متصل می شوند، در غالب اوقات نمی توان آن ها را از روی دندان ها جدا کرد و این باعث می شود تا ترمیم و جایگزینی آنها میسر نباشد.

از طرف دیگر باید توجه داشت که لمینت دندان مانند یک دندان معمولی و در بعضی موارد بیشتر از آن، نیاز به مراقبت دارد که باید با رعایت بهداشت دهان و دندان ها (که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت)، از آن مراقبت شود. بیشترین زمان ماندگاری لمینت دندان ها می تواند از 10 تا 20 سال (2 برابر بازه زمانی برای کامپوزیت دندان ها) باشد اما به طور متوسط عمر آن را تا 10 سال باید تخمین زد.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

عوامل موثر بر ماندگاری لمینت دندان ها

از جمله عواملی که می تواند بر ماندگاری لمینت دندان ها، تاثیر گذار باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جنس و نوع لمینت های دندان ها:

همانطور که گفتیم، لمینت ها در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی کاربرد دارند که انتخاب نوع این لمینت ها می تواند در ماندگاری و طول عمر لمینت متفاوت باشد.

مراقبت های بهداشتی:

مهم ترین عاملی که باید در مورد ماندگاری لمینت دندان ها به آن اشاره نمود، مراقبت هایی است که برای محافظت از لمینت دندان ها صورت گیرد.

عادت غذایی:

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر طول عمر دندان ها و لمینت ها موثر باشد، تغییر عادت غذایی است.

فشار بر دندان ها:

با لمینت دندان ها، نباید فشار مضاعفی بر آنها وارد شود. هرچند لمینت ها جنس سخت و محکمی دارند اما فشار پیوسته بر آنها می تواند به آن صدمه بزند. بنابراین باید از مصرف مواد غذایی سخت، یخ و … جلوگیری نمود.

عادات نادرست:

عادات نادرستی که غالبا در دوره کودکی و نوجوانی وجود دارند، مهم ترین عوامل فرم نادرست دندان ها و خرابی آنها است. از جمله این عوامل می توان به باز کردن اشیا با دندان، بهم کوبیدن دندان ها، مکیدن انگشت ها و حتی عاداتی در بزرگسالی مانند سیگار کشیدن، مسواک زدن به صورت شدید، دندان قروچه و … .

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

مهم ترین راه افزایش طول عمر ماندگاری لمینت دندان ها

مهم ترین راه برای افزایش ماندگاری لمینت، مراقبت صحیح از آن است. برای این کار:

دندان های مصنوعی خود را نیز مانند دیگر دندان ها مسواک بزنید.

حتما از نخ دندان استفاده کنید تا مواد غذایی بین دندان ها خارج شده و محل تجمع باکتری ها از بین برود. این عامل می تواند در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها بسیار موثر باشد.

از عادت های بدی که از دوران خردسالی یا نوجوانی به یادگار دارید، دست بکشید.

از دندان ها به عنوان یک ابزار برای حل مشکل استفاده نکنید.

از آنجایی که لمینت ها می توانند دچار تغییر رنگ شوند، خوردن غذاهای رنگی و نوشیدنی هایی مثل چای یا قهوه و … را تا حد امکان کمتر کنید.

از یک دندانپزشک زیبایی حاذق، مسئولیت پذیر و کار درست برای انجام این کار کمک بگیرید.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

جمع بندی

دندانپزشک زیبایی می توانید برای اصلاح فرم ظاهری دندان هایتان، دندان های شما را لمینت کند. لمینت می تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله جنس لمینت، تخصص دندانپزشک در اتصال صحیح لمینت ها، عادات غذایی و فردی، مراقبت های بهداشتی و … طول عمری از 10 تا 15 سال داشته باشد.

اگر از فرم دندان های خود ناراضی هستید و یا دندان های شما دچار شکستگی، بد رنگی، کج رفتگی کم یا متوسط شده است، می توانید برای درمان به دندانپزشک زیبایی در غرب تهران مراجعه کنید. موسسه ما با بهره مندی از بهترین دندانپزشک تهران می تواند خدمات مختلفی در راستای زیباسازی دندان های شما انجام دهد.