مراحل استفاده از لمینت های سرامیکی | مراحل استفاده از لمینت دندان

مراحل استفاده از لمینت های سرامیکی

مراحل استفاده از لمینت های سرامیکی

استفاده از لمینت دندان یکی از روش های رایح برای اصلاح فرم و ظاهر دندان ها است که شما می توانید آن را در سه مرحله انجام دهید. این روش زیباسازی دندان ها ممکن است حداقل 2 تا 4 هفته به طول بیانجامد. لمینت دندان ها برای اصلاح فرم ، ابعاد و رنگ دندان ها استفاده می شود و می توان به کمک آن ، ظاهر دندان ها را بهبود بخشید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان ، ورقه های نازک از جنس سرامیک هستند که به نام روکش پرسلن شناخته می شوند و می توانند با توجه به رنگ دندان های فرد مقابل ، طراحی و بر روی دندان ها نصب شوند. امروزه لمینت دندان همچنین به عنوان یک روش زیبایی و تا حدی درمانی برای دندان های می باشد که می توان به کمک آن ، اقدام به تغییر شکل و اندازه دندان ها ، تغییر ظاهر و تغییر رنگ آنها نمود.

در واقع لمینت دندان ، به صورت یک لایه نازک بر روی دندان ها چسبانده شده و با توجه به شیوه استفاده از لمینت دندان ها ، می توان آن را به دو نوع لمینت سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم بندی نمود.

مراحل استفاده از لمینت های سرامیکی

مراحل استفاده از لمینت دندان

اگر از دندان ها و ظاهر آنها ناراضی هستید ، پیشنهاد می کنیم به یک متخصص دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. امروزه غالب دندانپزشکان از روش کامپوزیت دندان یا لمینت استفاده می کنند تا بتوانند ظاهر دندان ها را اصلاح نمایند.

مراحل استفاده از لمینت دندان به شرح زیر می باشد:

  • در مرحله اول نیاز است تا شما به عنوان یک متقاضی لمینت ، به دندانپزشک متخصص زیبایی لمینت مراجعه کنید. سعی کنید تا به بهترین دندانپزشک تهران برای این کار مراجعه کنید. علت آن را در قسمت های بعد بیان می کنیم.
  • در جلسه اول ، دندانپزشک زیبایی ، با توجه به وضعیت دندان ها ، راه های مختلفی را برای زیباسازی دندان ها پیشنهاد می دهد که مهم ترین آن لمینت دندان است.
  • پس از انتخاب این شیوه ، ابتدا دندان ها از نظر میزان تراکم مینا ها مورد ارزیابی قرار میگیرد. زیرا در این روش ، مینا دندان ها تراش خورده و لمینت که پوسته نازکی از جنس پرسلن است روی آن قرار می گیرد. این کار می تواند با تصویر برداری با اشعه ایکس قابل انجام باشد

مراحل استفاده از لمینت های سرامیکی

مراحل ثانویه استفاده از لمینت دندان

در ادامه مراحل استفاده از لمینت دندان باید گفت:

– در مرحله دوم ، حال با بررسی های انجام شده ، اگر واجد شرایط باشید ، عملیات تراش نمودن دندان ها تا ضخامت 3 دهم الی 1 میلی متر انجام می شود. این کار با بی حسی قابل انجام است.

– سپس مراحل آماده سازی دندان ها توسط دندانپزشک با دقت بالا (میلی متری) ، اندازه گیری خواهد شد.

– سپس دندانپزشک باید برای انجام حتی یک لمینت دندان ، مدلی را از هر دو فک شما تهیه کرده و با این کار ، مرحله ساخت لمینت در لابراتوار شروع می شود.

– مدت ساخت قالب و لمینت دندان ها ممکن است تا 2 الی 4 هفته به طول بیانجامد که در این مدت ، باید از روکش های موقت برای دندان ها استفاد شود.

مراحل استفاده از لمینت های سرامیکی

مراحل انتهایی استفاده از لمینت دندان

1- در مراحل انتهایی نیز پس از آماده شدن لمینت های دندان ها در آزمایشگاه ، باید عملیات نصب لمینت انجام شود.

2- در این مرحله دندانپزشک ابتدا لمینت را روی دندان گذاشته تا آن را از نظر اندازه و متناسب بودن سایز و رنگ ارزیابی کند. ممکن است در این مرحله نیز برش هایی روی لمینت دندان ها انجام شود.

3- حال دندان ها تمیز شده و با استفاده از سیمان مخصوص ، بر روی دندان ها چسبانده می شود. این سیمان معمولا یک رزین است که حساس به نور بوده و می تواند با تابش نور ، محکم شود.

4- با قرار گرفتن روش بر روی دندان ها ، دندانپزشک نور را تابانده و سیمان دندان شروع به سفت شدن می کند.

5- حال سیمان های اضافی پاک شده و عملیات لمینت گذاری برای دندان ها تمام است.

مراحل استفاده از لمینت های سرامیکی

جمع بندی

لمینت دندان یک روش اصلاح فرم و ظاهر دندان ها است که می تواند از طریق نصب پوسته های نازکی به همین نام بر روی دندان انجام شود. این عمل زیبایی با تراش مینای دندان انجام می شود و می توان مراحل استفاده از آن را در سه بخش تقسیم بندی نمود. لازم به ذکر است که پس از مراحل انتهایی ، بیمار باید بعد از دو هفته برای معاینه لمینت های دندان ها به پزشک خود مراجعه کند.

شما می توانید برای انجام لمینت و اصلاح فرم دندان های خود ، به دندانپزشک زیبایی در غرب تهران مراجعه کرده و از خدمات درمانی و زیبایی ما بهره مند شوید.