بلیچینگ یا لمینت - دکتر محمدرضا فرهنگی

بلیچینگ یا لمینت

بلیچینگ یا لمینت

بلیچینگ یا لمینت دو روش پرطرفدار برای سفید کردن دندان ها می باشد که هر یک دارای مزیت ها و معایبی بوده و هزینه های متغیری را دارد. بلیچینگ دندان به دلیل اینکه هیچ آسیبی به دنبال ندارد از بهترین روش های سفید کردن دندان ها می باشد.

امروزه بلیچینگ یا لمینت برای داشتن طرح لبخند جذاب و زیبا در اولویت انتخاب بسیاری از افراد جوامع مختلف قرار گرفته است. با توجه به افزایش سن و داشتن عادات غذایی غلط با تغییر رنگ دندان ها مواجه می شویم که برای این منظور در عصر جدید با پیشرفت علم و تکنولوژی پروسه طرح لبخند برای ترمیم و زیباسازی دندان ها در جامعه دندانپزشکی به اوج خود رسیده است. از این رو افراد دیگر مجبور نخواهند بود که دندان های لکه ای و بد رنگ خود را تحمل کنند. برای سفید کردن دندان ها می توان دو روش پیش رو را با توجه به صلاحیت بیمار و نیز خواست فرد در اولویت قرار دهید.

همچنین بخوانید: اصلاح طرح لبخند

بلیچینگ یا لمینت دو روش بسیار پرطرفدار و محبوب برای از بین بردن رنگ بد دندان ها و سفیدی و درخشانی دندان ها به شمار می روند. افراد می توانند با انتخاب یکی از این دو روش همیشه با اعتماد به نفس بالا لبخند بر لب هایشان کاشته و از زیبایی دندان های خود نهایت لذت را ببرند. بلیچینگ یا لمینت دو روش برای حذف لکه های موجود در مینای دندان می باشند که هر یک دارای مزیت ها و معایبی بوده و در انتخاب بهترین گزینه در برخی مواقع مخاطبان را به شک و تردید می اندازند.

بلیچینگ بهتر است یا لمینت؟

حال این سوال که بلیچینگ بهتر است یا لمینت برای بسیاری از افرادی که قصد طرح لبخند و سفید کردن دندان های خود را دارند از پردغدغه ترین سوالاتی می باشد که به دنبال پاسخ آن می باشند. که در این خصوص می توان گفت هر دوی این روش ها دارای مزیت های بسیاری بوده و اینکه کدامیک بهتر و مناسبتر می باشد. با توجه به لکه های دندان و میزان نیاز به سفید کردن با توجه به نظر دندانپزشک انتخاب و اجرا می شود. بلیچینگ دندان یکی از موثرترین روش هایی می باشد که در مطب و خانه قابل انجام می باشد که توصیه می شود برای رسیدن به نتایج مناسب زیر نظر متخصصین در مطب انجام شود.

پزشک مربوط با بررسی دندان های فرد می تواند مناسب ترین محلول را برای سفید کردن دندان ها انتخاب کند. استفاده از روش بلیچینگ برای دندان های زرد رنگ مناسب بوده و برای دندان هایی با لکه های بنفش، طوسی و قهوه ای پیشنهاد نمی شود.

لمینت گزینه ای برای بهبود دندان های ترک خورده، نامرتب، لب پریدگی، شکستگی و تغییر رنگ داده مناسب می باشد.

همچنین استفاده از این روش با مزیت های بسیاری همراه است و اینکه شکل و رنگ لمینت با توجه به ساختار دندان های بیمار به صورت اختصاصی ساخته می شود از جمله این مزیت ها شناخته می شود. در این روش لمینت ها به سطح دندان فرد وصل شده و به کل ساختار دندان را تغییر می دهد و زیبایی بسیار جذاب و بی نظیری را به دندان های بیمار می بخشد.

بیلیچینگ یا لمینت

هزینه بلیچینگ یا لمینت

از دیگر موضوعاتی که برای مخاطبان پیش می آید می توان به هزینه بلیچینگ یا لمینت اشاره کرد که با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که دارا می باشند در هزینه های مختلفی قابل اجرا می باشند با توجه به اینکه بلیچینگ دندان در خانه نیز انجام می شود پس می توان نتیجه گرفت دارای هزینه کمتری نسبت به لمینت دندان است. در حالی که برای اجرای لمینت بایستی زیر نظر پزشک متخصص و با بهره مندی از دستگاه های به روز به صورت اختصاصی لمینت مناسب دندان خود را تهیه و نصب نمود. در نتیجه می توان نتیجه گرفت هزینه لمینت دندان گران تر می باشد. البته افراد می توانند برای داشتن هزینه های ارزان تری مناسب ترین کلینیک را برای اصلاح طرح لبخند خود انتخاب کرده و در کنار بهره مندی از امکانات و خدمات عالی هزینه معقول و ارزان تری را پرداخت نمایند.

همچنین بخوانید: هزینه لمینت دندان چقدر است؟

 

معایب هر دو روش سفید کردن دندان

از معایب روش بلیچینگ می توان به نداشتن عملکرد خوب بر روی تمام دندان ها اشاره کرد که این امر سبب شده است روش لمینت برای از بین بردن هرگونه رنگ از روی دندان ها انتخاب شود. البته با در نظر گرفتن اینکه بلیچینگ دندان هیچ گونه آسیبی به دندان های فرد نمی رساند از بهترین روش های سفید کردن دندان به شمار می آید. لمینت دندان نیز دارای معایبی چون حساس بودن به گرما و سرما و احتمال از بین رفتن می باشد و در مواقعی نیاز به تراشیدن دندان جهت نصب لمینت بوده که این امر سبب خواهد شد دیگر دندان های طبیعی قبل را نداشته باشید.

بیلیچینگ یا لمینت

نکات قابل توجه در خصوص سفید کردن دندان ها

از نکات قابل توجه در انتخاب بلیچینگ یا لمینت و سفید کردن دندان ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

انتخاب دندانپزشک زیبایی مناسب برای طی کردن پروسه
استفاده از امکانات و خدمات با کیفیت
چشم پوشی از هرگونه هزینه برای داشتن طرح لبخند بی نظیر
انجام این پروسه در کلینیک های معتبر (در خانه انجام این پروسه توصیه نمی گردد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *