آیا می‌شود رنگ کامپوزیت را تغییر داد؟ - دکتر محمدرضا فرهنگی

آیا می‌شود رنگ کامپوزیت را تغییر داد؟

آیا می‌شود رنگ کامپوزیت را تغییر داد؟

امروزه شاهد این مورد هستیم که افراد بیشتری به انجام کامپوزیت و روش‌‌های زیباسازی صورت روی می‌آورند تا بتوانند هرچه بیشتر به دندان‌های خود رسیدگی کنند. انجام کامپوزیت دندان را می‌توان راهکاری برای اصلاح طرح لبخند دانست، چرا از جمله روش اصلاح طرح لبخند می‌باشد که توسط متخصصین حرفه‌‌ای در این زمینه انجام می‌شود. به همین علت است که یکی از مسائلی که همیشه در انتخاب کامپوزیت و انجام آن سختی بخصوصی دارد، رنگ کامپوزیت می‌باشد، چرا که این مورد همیشه با شما خواهد بود و برای تغییر آن نیازمند طی کردن مراحل خاصی خواهید بود. به حتم شما نیز در این زمینه سوالات دارید، آیا می‌توان رنگ کامپوزیت را تغییر داد؟ آیا رنگ کامپوزیت در طولانی مدت از بین می‌رود؟ چطور جلوی این اتفاق را بگیریم؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت جامع در این رابطه صحبت کنیم تا با خیال راحت اقدام کنید. همچنین برای دریافت خدمات کامپوزیت دندان توسط بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید تا در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رنگ کامپوزیت دندان

شما برای اینکه رنگ کامپوزیت دندان خود را انتخاب کنید، استاندارد بخصوصی ندارید تا از آن پیروی کنید. در اصل این مورد با توجه به نظر شما و متخصص انجام می‌گیرد، جایی که متخصص با بررسی رنگ اصلی دندان‌های شما می‌تواند از آن مورد الگو گیری کنید و رنگ مشابه را پیدا کند یا اینکه خود شما با بررسی و بر اساس سلیقه‌ی خود رنگ بخصوصی را انتخاب کنید تا از آن برای کامپوزیت دندان شما استفاده شود. قابل توجه است یکی از مواردی که توسط متخصص برای انتخاب رنگ و بررسی این مورد استفاده می‌شود چارت رنگ کامپوزیت دندان می‌باشد که با استفاده روش‌های بخصوص نظیر کدگذاری رنگی می‌تواند رنگ مورد نیاز دهان و دندان‌های شما را بدست بیاورد. برای انجام لمینت دندان می‌توانید به بخش پشتیبانی وبسایت مراجعه کنید.

انواع رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌ها در انواع رنگ‌های مختلفی وجود دارند که اغلب در حالت تیر و به سمت مشکی می‌باشند، این رنگ‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی بخش بخش شده‌اند تا متخصص و بیمار در انتخاب آن‌ها راحت‌تر باشد. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر انواع طیف رنگی کامپوزیت بپردازیم:

• دسته A به سمت قهوه ای
• دسته D به سمت زرد و قرمز
• دسته B به سمت زرد
• دسته C به سمت خاکستری و زرد

نکته‌ای که در رابطه با با طیف‌های رنگی وجود دارد این مورد است که هر طیف بخصوص دارای رنگ‌های متفاوتی می‌باشد، برای مثال می‌توان اینگونه گفت که هر دسته رنگ‌های کامپوزیت دارای 9 یا 10 طیف رنگی می‌باشند که می‌تواند انتخاب‌های زیادی برای شما بوجود بیاورد.

 

عوامل تغییر رنگ کامپوزیت

بعضاً مواقعی وجود دارند که به علت رخ داد اتفاقاتی شاهد از بین رفتن رنگ کامپوزیت دندان خود خواهید بود. در این مورد شما نمی‌توانید این مشکل را با سفید‌کردن به روش‌های سنتی حل کنید چرا که دیگر کار به جای باریک رسیده است. پس بهتر است عوامل تغییر رنگ کامپوزیت را به خوبی بشناسید تا بتوانید از رخ داد آن‌ها جلوگیری کنید و رنگ کامپوزیت دندان خود را حفظ کنید. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر علل اصلی تغییر رنگ کامپوزیت دندان بپردازیم:
• آسیب دندان
• مواد ونیر
• تغییر رنگ چسب ونیر
• برگشت لثه

همچنین بخوانید: رژیم غذایی بعد از کامپوزیت دندان

پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان

اینکه بتوانید از تغییر رنگ کامپوزیت جلوگیری کنید، بحث مفصلی می‌باشد اما به صورت کلی قابل توجه است که با انجام موارد بخصوصی می‌توانید رخ داد این مشکل را به حداقل برسانید. از اصلی ترین موارد برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان می‌توان به استفاده از خمیردندان‌های ساینده و رعایت بهداشت شخصی دهان و دندان اشاره کرد.

همچنین بخوانید: طول عمر کامپوزیت دندان

پس از تغییر رنگ کامپوزیت دندان چه باید کرد؟

اگر که در امر پیشگیری از تغییر رنگ دندان خود موفق نبودید و نتوانستید این مورد را انجام دهید بهتر است در صورت مشاهده هر گونه تغییر هرچند کوچک در رنگ کامپوزیت دندان خود به دندانپزشک زیبایی متخصص مراجعه کنید. دندانپزشک زیبایی در این زمینه با معاینه بیمار می‌تواند به علت تغییر رنگ کامپوزیت‌ها آگاهی پیدا کند و سپس در مراحل بعدی به دنبال روش درمانی برای جلوگیری از آن باشد.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد ذکر شده بتوانید با مسائل پایه و اصول تغییر رنگ کامپوزیت آشنا شده باشید. زمانی که این اتفاق برای شما میفتد باید سعی کنید به متخصصی مراجعه کنید که دارای دانش کافی و تخصص در این زمینه باشد و سال‌ها تجربه در مسائلی نظیر کامپوزیت، لمینت دندان و اصلاح طرح لبخند داشته باشد.

 

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان یا هر یک از درمان های زیبایی دندان را دارید.

همین حالا با مشاوران ما از طریق شماره های22134272 و یا 22133966 تماس بگیرید. و یا برای دریافت نوبت دندانپزشکی  از بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران به صغحه دریافت نویت مراجعه  کنید.