کامپوزیت روی دندان عصب‌کشی شده - دکتر محمدرضا فرهنگی

کامپوزیت روی دندان عصب‌کشی شده

کامپوزیت روی دندان عصب‌کشی شده

افراد زیادی وجود دارند که به فکر انجام روش‌های زیباسازی بر روی دندان خود هستند، چرا که امروزه این امر به یکی از نیاز‌های اصلی هر فرد تبدیل شده تا بتواند با انجام روش‌های مختلفی بر روی ظاهر خود تغییراتی را ایجاد کند تا به بهترین شکل ممکن ظاهر شود. یکی از روش‌ها و تکنیک‌های زیباسازی را می‌توان کامپوزیت دندان دانست که استفاده‌ی اصلی آن در مواردی مانند اصلاح طرح لبخند است. اما بعضاً ممکن است که دندان شما دچار مشکلات خاصی باشد، مشکلاتی که شما باید قبل از انجام روش‌های زیباسازی دهان و دندان آن را حل کنید. بعضی از این مشکلات نیازمند انجام عصب کشی برای درمان هستند و لذا ممکن است سوالات در رابطه با این موضوع برای شما پیش بیاید. آیا بر روی دندان عصب کشی شده می‌توان کامپوزیت را پیاده‌سازی کرد؟ قبل از انجام کامپوزیت عصب کشی کنیم؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به شکل مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با این موضوع بپردازیم تا شما بتوانید در این رابطه اطلاعات بیشتری داشته باشید. همچنین برای دریافت خدماتی نظیر لمینت دندان و کامپوزیت دندان می‌توانید برای دریافت نوبت و مشاوره رایگان با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.

علت روکش دندان بعد از عصب‌کشی

مزایا و معایب استفاده از روکش دندان ips

یکی از مواردی که بهتر است در رابطه با کامپوزیت دندان و عصب کشی بدانید این مورد است که چرا بعد از انجام عصب‌کشی باید کامپوزیت انجام شود. وقتی عصب کشی انجام می‌شود دندان شما به اندازه‌ی قابل توجهی ضعیف‌تر خواهد شد و لذا باید با استفاده از کامپوزیت‌های مختلف که توسط متخصص حرفه‌‌ای تجویز می‌شوند دندان خود را تقویت کنید تا بتوانید از پیش آمد مشکلات جدی نظیر شکستن دندان جلوگیری کنید. اگر که کامپوزیت دندان را در زمان مورد نیاز استفاده نکنید به احتمال زیاد دندان شما ترک بر می‌دارد و یا حتی می‌شکند. در این زمان ترمیم دندان بسیار دشوار خواهد بود چرا که آسیب بسیار جدی به آن وارد شده و شما نیازمند گذراندن دوره‌های طولانی مدت درمانی خواهید بود. اگر چنین اتفاقی برای دندان بیفتد، ترمیم آن دشوارتر می شود و برای درمان آن به زمان بیشتری هم احتیاج خواهد داشت؛ چرا که آسیب خیلی شدیدتر از قبل است. البته در این موارد روش‌های مختلفی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌‌ها می‌توانید به ترمیم دندان‌های خود بپردازید، یکی از این روش‌ها را می‌توان پست و کور دندان دانست. این روش زمانی استفاده می‌شود که دندان شما به قدری تخریب شده باشد که پایه محکمی برای روکش گذاری و انجام کامپوزیت دندان وجود نداشته باشد. همانطور که گفتیم اگر شما کامپوزیت دندان را به خوبی انجام ندهید دندان به قدری ضعیف می‌شود که راه‌های درمانی شما بسیار محدود خواهد بود.

اگر قصد انجام  کامپوزیت دندان  یا هر یک از درمان های زیبایی دندان را دارید.

همین حالا با مشاوران ما از طریق شماره های22134272 و یا 22133966 تماس بگیرید. و یا برای دریافت نوبت دندانپزشکی  از بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران به صغحه دریافت نویت مراجعه  کنید.

چرا قبل از کامپوزیت عصب کشی کنیم؟

دلایل مختلفی برای انجام عصب کشی وجود دارند اما از مهمترین آن‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد. بعضاً  مشاهده شده است که پس از انجام پرکردن وسیع دندان و عصب کشی، ممکن است نسج کافی دندان برای نگهداری پرکردگی باقی نمانده باشد. همچنین قابل توجه است که احتمال دارد دندان شما بر اثر متحمل شدن فشار زیاد به علت جویدن و استفاده از آن شکسته شود. در این موارد است که استفاده از کامپوزیت برای بیمار توصیه می‌شود تا بتواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

 

نکات مهم در مورد کامپوزیت دندان

نکات مختلفی وجود دارند که شما باید در مراحل انجام کامپوزیت به آن توجه کنید، در این بخش با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین آن‌‌ها بپردازیم:

بعضاً ممکن است در مراحل و روند انجام کامپوزیت مشکلاتی بوجود آید که باعث شود فک و دندان شما دچار مشکلات جدی شود. این مورد اغلب زمانی رخ می‌دهد که فک و صورت شما توانایی تحمل را نداشته باشد، در این زمان شما باید با متخصص خود مشاوره بگیرید تا از رخ داد این دست اتفاقات جلوگیری شود.
شما برای اینکه درمان و زیباسازی کامپوزیت را انجام دهید نیازمند متخصصی هستید که علاوه بر داشتن دانش زیاد، در کار خود حرفه‌ای بود و دارای تجربیات چند ساله در این زمینه باشد تا بتواند مشکلات شما را به صورت کامل حل کند.

 

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد گفته شده بتوانید با کامپوزیت و نحوه‌ی انجام آن بر روی دندان عصب‌کشی شده آشنا شده باشید. همانطور که گفتیم کامپوزیت روش درمانی و زیباسازی بسیار حساس و پر اهمیتی است و لذا شما باید در رابطه با انجام هر موردی به صورت دقیق آن را بررسی کنید و با مشورت کامل متخصص و دندانپزشک زیبایی اقدام به این کار کنید. برای معاینه صورت، دندان و دهان خود و همچنین مشاوره برای انجام کامپوزیت و عصب کشی می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید و ازبهترین دندانپزشک زیبایی در تهران وقت قبلی رزرو کنید.