تفاوت کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان|لمینت سرامیکی دندان و ونیر کامپوزیت و کاربرد آنها

تفاوت کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان

تفاوت کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان

در این متن می خواهیم درباره تفاوت میان لمینت سرامیکی دندان و ونیر کامپوزیت، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. یکی از علم های بسیار پیشرفته در جهان امروز، علم دندانپزشکی است. امروزه به دلیل توسعه فراوان علم دندانپزشکی، عملیات های درمانی مختلفی اختراع شده که هر یک از آنها دارای فواید بسیاری می باشند و میزان زیادی از مشکلات دهان و دندان را درمان می کنند. امروزه مردم به دلیل آن که به زیبایی و سلامت دندان های خود اهمیت زیادی می دهند، توجه به این علم بسیار زیاد شده است. از جمله کار های درمانی مربوط به رشته دندانپزشکی، لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت دندان می باشد. با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت میان این دو عملیات، توضیحاتی را برای شما بیان نماییم.

لمینت سرامیکی دندان و ونیر کامپوزیت و کاربرد آنها

از لمینت سرامیکی دندان و ونیر کامپوزیت، به طور کلی برای سفید کردن دندان ها و برطرف کردن رنگ زرد و بد فرم بودن آنها استفاده می شود و سبب زیباتر شدن دندان های افراد می گردد. همچنین از این دو عملیات برای ایجاد طرح لبخند نیز استفاده می شود و قابلیت آن را دارد که افراد مختلف با توجه به رنگ انتخابی و دلخواه خود، که از رنگ یک دندان معمولی تا رنگ بسیار سفید وجود دارد، یکی را انتخاب نمایند و دندان های خود را به رنگ مورد نظرشان تبدیل نمایند. به طور معمول برای کسانی که می خواهند یک لبخند بسیار زیبا داشته باشند، بهتر است از هشت تا ده تا از دندان های جلوی خود را لمینت یا کامپوزیت کنند تا دندان هایی بسیار زیبا و سفید داشته باشند. انجام دادن هر یک از این کار ها بر روی دندان های شما، باعث می گردد که چهره و دندان های شما بسیار زیبا تر گردد و لبخندتان، به میزان زیادی دلپذیر تر و قشنگ تر شود. با وجود آن که کاربرد این دو عملیات تقریبا یکسان می باشند، اما دارای یک سری از تفاوت ها نیز هستند. در ادامه در مورد ویژگی ها و تفاوت های هر یک از آنها، برای شما توضیحاتی را بازگو می کنیم.

تفاوت کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان

ویژگی های لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی دندان دارای یک سری از ویژگی ها می باشد. برای آن که لمینت سرامیکی بر روی دندان ها انجام شود، ابتدا دندان ها تراش داده می شوند و قالب گیری آنها انجام می گیرد و سپس توسط فرد دندانپزشک زیبایی در درون کلینیک، چسبانده می گردد. عملیات درمانی آن، مدت زمانی در حدود دو تا سه هفته طول می کشد. برای انجام لمینت سرامیکی در دندان، در جلسه اول قالب اولیه از دندان گرفته می شود و سپس به لابراتوار فرستاده می شود و تغییرات لازم بر روی آن انجام می گیرد. در جلسه دوم، بعد از آن که نمونه فرستاده شده از لابراتوار مورد تایید قرار گرفت، تراش دادن و قالب گیری از دندان و ساخته شدن پروتز موقت شروع می شود. در جلسه سوم هم لمینت دندان از سوی لابراتوار فرستاده می شود و بعد از تایید، عملیات چسباندن شروع می گردد.

تفاوت کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان

ویژگی های ونیر کامپوزیت و فرق آن با لمینت سرامیکی

دندانپزشکان برای انجام ونیر کامپوزیت، بر عکس لمینت سرامیکی دندان یک جلسه از وقت خود را صرف می کنند و در زمان نسبتا کوتاهی آن را به سرانجام می رسانند. همچنین در ونیر کامپوزیت نیازی به تراش و قالب گیری از دندان نمی باشد. به دلیل آن که در لمینت سرامیکی نیازی به تراش دادن دندان نیست، دارای درمان های قابل برگشت تر است. از مزایای کامپوزیت ها آن است که سبب ملتهب شدن لثه و یا بوی بد دهان نمی شود. همچنین کامپوزیت ها دارای ماندگاری زیادی می باشند. تمامی شرایط گفته شده، بسته به آن است که مواد آن و نحوه طی شدن عملیات، از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

تفاوت کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان

تفاوت های میان لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان

لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت کردن آن، دارای کارایی یکسانی هستند ولی روند انجام آنها و نتایجی که دارند، از یک سری تفاوت ها برخوردار می باشند. یکی از اختلافات این دو نوع عملیات، آن است که جنس موادی که برای انجام دادن هر یک از آنان استفاده می شود، متفاوت هستند. از تفاوت های دیگر این دو نوع عملیات ها، مدت زمان انجام آنها می باشند. زمانی که برای لمینت سرامیکی دندان استفاده می شود، حدود سه هفته طول می کشد، ولی برای کامپوزیت کردن دندان، یک جلسه برای هر فک زمان می برد. در لمینت سرامیکی دندان ها نیاز به قالب گیری و تراش دادن دندان ها وجود دارد و باید انجام گیرد؛ اما در کامپوزیت کردن دندان، احتیاج به انجام هیچ یک از این کار ها وجود ندارد. همچنین در کامپوزیت ونیر دندان ها، نیاز بسیاری به پالیش کردن دندان می باشد و این کار در فواصل زمانی یک ساله و یا حتی بیشتر انجام می گیرد؛ ولی در کامپوزیت کردن دندان، هیچگونه نیازی به انجام پالیش نمی باشد. از دیگر تفاوت های بین کامپوزیت و لمینت دندان آن است که در کامپوزیت امکان ترمیم کردن دندان وجود دارد ولی در لمینت سرامیکی نیازی به ترمیم کردن و یا تعویض وجود ندارد. البته از ترمیم و تعویض در صورت لب پری کامپوزیت استفاده می گردد. این دو عملیات دارای تفاوت های بسیاری هستند که در این متن، میزان زیادی از آنها برای شما بیان شده است.

تفاوت کامپوزیت و لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی دندان و انجام کامپوزیت و نکات آن

لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت آن، یکی از عملیات های بسیار مهم در میان عملیات های دندانپزشکی می باشند که دارای شباهت ها و تفاوت هایی در درون خود هستند. با تشکر از شما که تا این لحظه با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *