لمینت دندان قبل و بعد | لمینت دندان و تاثیر آن بر زیبایی لبخند شما | مراحل لمینت دندان

لمینت دندان قبل و بعد

لمینت دندان قبل و بعد

لمینت دندان قبل و بعد یکی از شیوه های نوین درمانی است که در دسته دندانپزشک زیبایی قرار دارد. در سال های اخیر بسیاری از افراد برای درمان مشکلات مختلف دندانی خود به این شیوه درمانی روی آورده اند. مهمترین ویژگی مثبت درمان نافرمی های دندانی با روش لمینت سرعت بالا و کارآمدی ویژه این روش می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با لمینت دندان قبل و بعد آشنا کنیم.

لمینت دندان و تاثیر آن بر زیبایی لبخند شما

همه ما ذاتا به دنبال زیبایی هستیم. گاهی مشکلاتی ایجاد می شود که در طول زمان ممکن است، زیبایی را دچار اختلال کند. این موضوع در خصوص زیبایی دندان ها نیز وجود دارد. شکستگی دندان، کج شدن و نافرمی دندان ها و …. از جمله مواردی هستند که زیبایی لبخند را از شما خواهند گرفت. در این شرایط اگر در زمان مناسبی اقدام کنید، شما می توانید از روش ارتودنسی استفاده کنید. اما اگر سن شما افزایش پیدا کرده و روش ارتودنسی چندان برای تان کارآمد نیست و یا مشکل شما جزئی بوده و نیاز به ارتودنسی وجود ندارد، شما در این حالت می توانید از روش لمینت دندان استفاده کنید. لمینت در واقع شبیه به یک پوسته هم رنگ دندان بوده که از جنس کامپوزیت یا سرامیک می باشد. این پوسته پس از قالب گیری از دندان ها ساخته شده و توسط مواد مخصوص روی دندان ها نصب می شود و در نهایت می توانید لبخند زیبایی را به عزیزانتان هدیه کنید.

لمینت دندان قبل و بعد

لمینت ونیر کامپوزیت

لمینت ونیر کامپوزیت معمولا قیمت ارزان تری نسبت به لمینت سرامیکی دارد. همانطور که می دانید از کامپوزیت دندان برای ترمیم دندان نیز استفاده می شود. علاوه بر قیمت ارزان تر باید به این نکته اشاره کنیم که سرعت ساخت این نوع لمینت نیز به نسبت لمینت سرامیکی بیشتر می باشد. معمولا دندانپزشک لمینت کامپوزیت را در یک جلسه در مطب یا آزمایشگاه می سازد. اگر می خواهید بدانید در چه مواقعی می توان از این نوع لمینت دندان استفاده کرد، باید عرض کنیم که شما در صورتی که دچار مشکلاتی نظیر انحراف یا کج شدن دندان ها، تغییر رنگ دندان، شکستگی جزئی و از این قبیل مشکلات هستید، می توانید از لمینت ونیر کامپوزیت و به طور کلی از لمینت استفاده کنید.

لمینت دندان قبل و بعد

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی دیگر نوع لمینت دندان است که مدت زمان ساخت آن طولانی تر بوده و حتما می بایست در لابراتوار طراحی و ساخته شود. جنس این نوع لمینت همانطور که از نام آن بر می آید از سرامیک می باشد. لمینت سرامیکی به نسبت لمینت ونیر کامپوزیت مقاومت بالایی داشته و طول عمر بیشتری دارد. به همین دلیل است که قیمت این نوع لمینت نیز بیشتر است. کاربردهای لمینت سرامیکی تقریبا مشابه لمینت کامپوزیت است. شما از این نوع لمینت می توانید برای مشکلاتی نظیر نافرمی و بدشکلی دندان ها، شکستگی، تغییر رنگ، فواصل دندانی و … استفاده کنید. چیزی که باید توجه داشته باشید این است که روش لمینت دندان به نسبت دیگر روش های درمانی از سرعت بیشتری برخوردار است اما این روش دائمی نبوده و پس از چندین سال شاید مجبور شوید که به ترمیم لمینت خود بپردازید.

لمینت دندان قبل و بعد

مراحل لمینت دندان

مراحل درمان با روش لمینت مطابق زیر است:

یک جلسه معاینه و ارزیابی میزان مشکل. ( شما در این مرحله می بایست تمام مشکلات دندانی و انتظارات خود را با پزشک تان در میان بگذارید. در این مرحله دندانپزشک زیبایی پس از بررسی اولیه می تواند تشخیص دهد که آیا این روش درمانی می تواند به شما کمک کند یا خیر.)
عکسبرداری از دندان ها ( ممکن است نیاز به عکس رادیولوژی وجود داشته باشد.)
در صورت نیاز تراش دندان ها و قالب گیری دندان
ساخت لمینت اولیه و تست روی دندان ها
در صورت نیاز ترمیم و اشکال زدایی لمینت اولیه
قرار دادن لمینت روی دندان ها

لمینت دندان قبل و بعد

مزایا و معایب لمینت کردن دندان ها

لمینت دندان نیز به مانند دیگر روش های درمانی دارای مزایا و معایبی می باشد. در این بخش به اختصار مهمترین معایب و مزایا لمینت را معرفی می کنیم:
مزایا لمینت کردن دندان:

  • دوام و طول عمر بالا
  • سرعت اثر بخشی بالا
  • بدون نیاز به بی حسی
  • بدون درد و خونریزی
  • عدم تغییر رنگ دندان

معایب لمینت کردن دندان:

  • در صورت لزوم نیاز به تراش دندان وجود دارد.
  • برای همه افراد مناسب نیست و دندان می بایست استحکام و مقاومت لازم برای قرار گیری لمینت را داشته باشد.
  • در صورت اصابت ضربه ممکن است، لمینت بشکند و نیاز به تعویض داشته باشد.
  • هزینه درمان با این روش بالا است.

برای اینکه لبخندی زیبا داشته باشید می توانید خودتان را به بهترین دندانپزشک زیبایی بسپارید و با انواع روش های لمینت دندان، کامپوزیت دندان آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *