ترمیم لمینت دندان | لمینت برای چه کسانی مناسب است؟ | ترمیم دندان چیست؟

ترمیم لمینت دندان

ترمیم لمینت دندان

لمینت ها، جنبه های زیبایی دارند و زیبایی و سفیدی را به دندان ها هدیه می‌کنند. آن‌ها به دو دسته سرامیکی و کامپوزیتی تبدیل می‌شوند. ضخامت لمینت های سرامیکی کمتر از کامپوزیتی است و البته دوام بالاتری دارند. در کامپوزیت کردن دندان را نمی‌تراشند. همین امر باعث طبیعی جلوه دادن لمینت سرامیکی است.
لمینت های کامپوزیتی براساس رنگ دلخواه تان در همان روز ساخته می‌شود. لازم نیست که قالبتان را از آزمایشگاه دریافت کنید. بلکه می‌توانید در جلسه اول دریافت کنید. اما نکته مهم تر از نوع لمینت، داشتن تجربه کافی و بالا است که در زیبایی دندان تأثیر دارد.
اگر دندان پزشک ماهری برایتان لمینت کند تا نزدیک 10 سال از زیبایی دندان هایتان لذت می‌برید. در ادامه با لمینت دندان بیشتر آشنا می‌شوید و درباره ترمیم لمینت دندان و دیگر ترمیم ها بیشتر گفته می‌شود.

ترمیم لمینت دندان

لمینت برای چه کسانی مناسب است؟

1- کسانی می‌توانند از لمینت استفاده کنند که، دندان های کجی دارند یا دندان های در موقعیت درست خود نیستند یعنی به شکل برآمدگی با فرورفتگی در آمده است. در این مواقع لمینت کردن بهترین روش درمان است.
2- کسانی که دندان هایشان ترک خورده یا پوسیده است نیز می‌توانند از لمینت استفاده کنند. لمنیت علاوه بر اینکه روشی است درمانی، برای زیبایی هم استفاده می‌شود.
3- کسانی که می‌خواهند خط لبخند زیبایی داشته باشند، یا به اصطلاح اصلاح لبخند انجام دهند، لمینت کردن از گزینه هایی است که بیماران می‌توانند آن را انتخاب کنند.

ترمیم لمینت دندان

ترمیم دندان چیست؟

ابتدا با مراجعه به دندان پزشک دندان هایتان را چکاپ می‌کند. میزان پوسیدگی‌تان را تشخیص می‌دهد. سپس با توجه به آن درمانتان می‌کند.
ترمیم های مختلفی برای دندان وجود دارد و کاملاً بستگی به میزان خرابی دندان نیز دارد. با پیشرفت علم، دندان پزشکان علاوه بر درست کردن خرابی های دندان، زیبایی را به دندان های شما هدیه می‌دهند. لمینت کردن دندان، علاوه بر اینکه جای دندان های افتاده یا خراب را پر می‌کند، سفیدی و زیبایی را نیز به دندان ها می‌بخشد.

ترمیم لمینت دندان

انواع ترمیم دندان

1- لمینت یا وینر

دندانپزشکان برای دندان هایی که دچار شکستگی جزئی یا لب پرشدگی شدند، از روش های ترمیم لمینت دندان یا ونیر استفاده می‌کنند. در این روش با کمک چسب مخصوص لایه‌ای نازک که همرنگ دندان است را بر روی دندان اصلی قرار می‌دهند. این روش معمولاً برای دندان های جلویی استفاده می‌شود.

2- پر کردن دندان

روش های زیادی برای ترمیم دندان وجود دارد. یکی از این نوع ترمیم، برای سطح دندان با استفاده از ماده ای به نام آمالگام، دندان را درست می‌کنند. آمالگام، آلیاژی است که حاوی مواد مختلفی از جمله جیوه است.
معمولاً در دندان های عقبی که معلوم نیستند و زیبا بودن آن چندان اهمیتی ندارد، استفاده می‌شود. البته خیلی از افراد هم هستند که می‌خواهند دندان‌های عقب خود را با کامپوزیت دندان ترمیم کنند که وقتی دهان خود را باز می‌کنند یا می‌خندند، پرشدگی های مشکی رنگ معلوم نباشد.

3- روکش و بریج

روکش یکی از روش ترمیم است که بر روی تاج دندان قرار می‌گیرد و دندان را از فشار های وارد از مواد غذایی سخت محافظت می‌کند.
در زمان هایی که دندان دچار آسیب هایی از جمله شکستگی و پوسیدگی، یکی از راه های درمان آن روکش کردن است. جنس روکش مختلف است. جنس آن می‌تواند از طلا، پورسلین و دیگر مواد های مختلف باشد.
بریج کردن یکی دیگر از روش های ترمیم کردن است. بریج دندان نوعی پروتز دندانی مصنوعی است که بر روی یک یا چند دندان گذاشته می‌شود. در بریج یکی یا دوتا روکش نیز استفاده می‌شود تا استحکام کافی را به دندان بدهد. بریج یک نوع دندان مصنوعی ثابت است که بیمار نمی‌تواند آن را از دهان خود در بیاورد.

ترمیم لمینت دندان

هزینه لمینت کردن به چه صورت است؟

طبیعی است که هزینه لمینت کردن دندان با سال های قبل تفاوت زیادی دارد. باید ابتدا به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. دندانپزشک با چک کردن دندان هایتان، متوجه خرابی هایش می‌شود و سپس برای شما میزان لمینتی که باید استفاده کنید را می‌گوید.
علاوه بر میزان خرابی دندان شما، به عوامل دیگری وابسته است. نبود مواد اولیه، گران بودن مواد اولیه و محدودیت در واردات مواد به داخل کشور از جمله مواردی است که لمینت دندان را گران کرده است.
یکی دیگر از علت های پرهزینه بودن لمینت ها، هزینه های لابراتوار ها و آزمایشگاه هایی است که باید برای دندانتان، قالب گیری کند. دقت کنید که انتخاب مواد اولیه و باکیفیت ترین آن هزینه خاص خودش را دارد.
همان طور که گقته شد، لمینت کردن علاوه بر درمان، دندان ها را زیبا نیز می‌کند. بستگی دارد که نیاز شما کدام است. آیا می‌خواهید دندان های پوسیده و خراب خود را درست کنید یا می‌خواهید صرفاً زیبایی را برای دندان هایتان داشته باشید. کاملاً بستگی به نیاز خودتان دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *