تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت | کامپوزیت دندان چیست؟ | مزیت کامپوزیت کردن دندان ها

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

کامپوزیت دندان و ایمپلنت دارای تفاوت های زیادی هستند که بسیاری از افراد با این تفاوت ها آشنایی ندارند و این دو عمل را مانند یکدیگر می دانند. امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به داشتن لبخندی زیباتر هستند و برای این کار علاقه مند به کامپوزیت کردن دندان ها و یا ایمپلنت آنها هستند. اگر قصد دارید بیشتر با تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت آشنا شوید و اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید حتما ما را در این مطلب همراهی کنید. ما در این مطلب اطلاعات جامعی را در این خصوص در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان در واقع ریشه های مصنوعی برای دندان ها است که شما می توانید با قرار دادن آنها به جای ریشه های دندان های خود دندان هایی که کشیده اید را دوباره بکارید. یکی از مهمترین ویژگی های ایمپلنت دندان ها این است که دارای مقاومت بسیار زیادی هستند تا بتوانند جایگزینی مناسب برای ریشه های طبیعی دندان ها باشند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این ریشه های مصنوعی می توانند به مدت 25 تا 30 سال عمر کنند. یکی دیگر از نکاتی که درباره ایمپلنت باید بدانید این است که این ریشه ها به صورت مستقیم به استخوان متصل می شوند تا بتوانند پایه ای مناسب را برای دندان های شما به وجود بیاورند. اگر شما هم جز افرادی هستید که در گذشته دندان های خود را کشیده اید و یا به هر دلیلی امروزه نیازمند کشیدن دندان های خود هستید ایمپلنت می تواند روشی مناسب برای کاشت دندان های جایگزین برای شما باشد.

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

ایمپلنت دندان ها چه مزایایی دارد؟

یکی از مهمترین مزیت های ایمپلنت دندان ها این است که شما می توانید دندان هایی سالم را به مدت 20 تا 25 سال داشته باشید که البته این موضوع وابسته به میزان مراقبت شما از دندان ها می باشد. علاوه بر این دقت داشته باشید که ایمپلنت کردن دندان ها نیازمند مراقبت های خاصی نیست و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. استفاده از این روش به هیچ وجه باعث پوسیدگی دندان ها و یا خراب شدن سایر دندان های شما نمی شود. نکته دیگر درباره این روش این است که از آنجایی که کاشت مصنوعی دندان می تواند عمری 25 ساله نیز برای شما داشته باشید این روش شاید از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر باشد. ایمپلنت دندان به هیچ وجه در گذر زمان تغییر رنگ نمی دهد و از آنجایی که مقاومت بسیار بالایی را نیز دارا است می تواند مطمئن باشید که دچار ترک خوردگی نیز نخواهد شد.

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان بر خلاف ایمپلنت در واقع برای زیبایی بیشتر دندان ها کاربرد دارد و نمی توان آن را جایگزینی برای دندان های کشیده شده دانست. در واقع کامپوزیت روکشی است که شما بر روی دندان های خود می کشید تا با این روش بتوانید دندان ها و در نتیجه لبخند زیباتری را داشته باشید. معمولا استفاده از این روکش ها بیشتر بر روی دندان های جلویی کاربرد دارند چرا که این دندان ها بیشتر از دندان های عقب به چشم می آیند. اگر شما هم جز افرادی هستید که دندان های شما رنگ گرفته اند و یا شکل و فرم مناسبی ندارند شما می توانید با استفاده از این روش به راحتی هرچه تمام دندان های زیباتری داشته باشید. معمولا این روکش ها در آزمایشگاه و در شرایط بهداشتی بسیار مناسب و همینطور با استفاده از مواد ویژه ای ساخته می شوند که به همین علت آسیبی را به دندان های وارد نمی کنند.

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

مزیت کامپوزیت کردن دندان ها

بدون شک یکی از مهمترین مزیت های کامپوزیت دندان این است که شما می توانید مطمئن باشید که هیچ گونه آسیبی را به دندان های شما وارد نمی کند و در صورتی که شما بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید می توانید نسبت به عدم پوسیده شدن دندان های خود نیز مطمئن باشید. مزیت دیگر این عمل این است که شما می توانید به راحتی در یک جلسه دندان های خود را کامپوزیت کنید و نیازی نیست که زمان زیادی را صرف این کار کنید و چندین مرتبه به دندانپزشکی مراجعه کنید. آخرین مورد از مزیت های کامپوزیت دندان نیز این است که هزینه کمتری را نسبت به سایر روکش های دندان نیاز دارد.

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

تفاوت کامپوزیت دندان و ایمپلنت

بعد از آشنایی با تعاریف و مزیت های کامپوزیت دندان و همینطور ایمپلنت دندان ها احتمالا به خوبی متوجه تفاوت آنها شده اید. در واقع می توان گفت که مهمترین تفاوتی که میان کامپوزیت دندان و ایمپلنت وجود دارد این است که ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان هایی که از دست داده اید کاربرد دارد و به این شکل باعث زیباتر شدن صورت شما می شود ولی کامپوزیت دندان ها در واقع برای زیباتر کردن دندان هایی که دارید به کار گرفته می شود که این کار از طریق قرار دادن یک روکش با ظاهری زیبا بر روی دندان های شما انجام می شود. بنابراین امیدواریم با مطالعه این مطلب به خوبی متوجه تفاوت میان این دو روش برای زیباسازی دندان ها شده باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کامپوزیت دندان و لمینت با ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *