راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان | ایمپلنت کردن دندان و مراقبت های روز بعد آن

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

در این متن می خواهیم درباره ایمپلنت کردن دندان و مراقبت های پس از آن، اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. امروزه علم پزشکی در تمام دنیا، پیشرفت بسیار وسیعی یافته است. یکی از رشته های پزشکی که امروزه به میزان زیادی در جهان توسعه پیدا کرده است، رشته دندانپزشکی می باشد. امروزه اکثریت مردم جهان به میزان زیادی به سلامت دندان ها و زیبایی آنها اهمیت می دهند و به همین سبب، این رشته در دنیای امروز از اهمیت فراوانی برخوردار است. ایمپلنت کردن دندان یکی از انواع عملیات هایی است که در میان مردم، از محبوبیت فراوانی برخوردار می باشد و خیلی از افراد جهان، از آن استفاده می کنند. برای انجام ایمپلنت دندان، باید که از روش های مراقبت از دندان پس از انجام آن، آگاهی کاملی به دست آورید. با ما همراه باشید تا در مورد ایمپلنت کردن دندان و روش های مراقبت از آن، توضیحاتی را برای شما بیان نماییم.

ایمپلنت کردن دندان و مراقبت های روز بعد آن

پس از انجام ایمپلنت دندان، باید یک سری از کار ها را انجام دهید تا از ایمپلنت دندانتان، محافظت نمایید. در روز اول پس از ایمپلنت کردن دندان شما با برخی از نشانه ها مواجه خواهید شد. از جمله این نشانه ها می توان به خونریزی کردن دندان به صورت مداوم و ترشحات خونی در دهان اشاره نمود همچنین پس از انجام ایمپلنت دندان، ممکن است که کمی احساس درد را در دهان و دندان خود حس نمایید. ورم کردن صورت نیز، یکی از علائمی می باشد که بعد از ایمپلنت دندان رخ می دهد. به وجود آمدن چنین علائمی در بدن شما، نشان دهنده این موضوع است که بدن شما دارد به ترمیم کردن خودش می پردازد. شما باید برای آن که این دوره نقاهت را به خوبی پشت سر بگذارید و به مشکل خاصی دچار نگردید، بهتر است که چند مورد را به خوبی رعایت نمایید.

از جمله این موارد می توان به این نکته اشاره نمود که به هیج عنوان، محلی را که جراحی شده است دستکاری نکنید. همچنین بهتر است که دندان های خود را در شب جراحی، با یک نوع مسواک نرم، مسواک بزنید. خوب است که بعد از گذشت بیست و چهار ساعت، در هر روز دندان های خود را دو تا سه بار در هر روز، شست و شو دهید. اگر شما در شرایطی قرار گرفتید که به یک کمپرس یخ نیاز پیدا کردید، حتما از آن استفاده نمایید. همچنین از کار های بسیار مهمی که شما باید پس از انجام ایمپلنت دندان خود، در روز اول انجام دهید، آن است که به خوبی استراحت نمایید. رعایت کردن این نکات و انجام دادن آنها، می تواند تاثیر بسیاری در حفظ و مراقبت ایمپلنت های دندان شما داشته باشد.
راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت دندان در روز دوم و سوم

در روز های دوم و سوم پس از ایمپلنت کردن دندان هم، شما باید به میزان زیادی به بهداشت کل دهان خود توجه نمایید و مانند قبل، کارهای مرتبط با مراقبت کردن از دندان خود را انجام دهید. ممکن است که شما متوجه مقداری خون مردگی و کبودی در پیرامون محلی که در آن جراحی شده است، بشوید که البته این موضوع یک اتفاق بسیار طبیعی پس از ایمپلنت دندان می باشد و شما باید بعد از گذشت دو و یا سه روز، با بهره گیری از گرمای نسبتا ملایم، کبودی و خون مردگی خود را کاهش دهید. از دیگر مشکلاتی که ممکن است پس از انجام ایمپلنت شما را نگران سازد، خشک شدن لب ها، سفت شدن ماهیچه فک و خشک شدن گلو است که در نتیجه بهره گیری از گاز های استریل می باشد و شما می توانید برای رفع شدن نگرانی خود، با پزشک معالجتان تماس حاصل نمایید. همچنین شما ممکن است بعد از گذشت دو و یا سه روز از ایمپلنت دندانتان، متوجه یک برآمدگی نسبتا تیز در دهان خود بشوید. در این هنگام بهتر است که برای برطرف شدن نگرانی خود، این موضوع را با دندانپزشک مورد نظرتان، در میان بگذارید.
راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

وجود همراه در هنگام کاشت ایمپلنت

از نکات مهمی که باید در هنگام انجام ایمپلنت در دندان های خود انجام دهید، آن است که حتما یک همراه را با خود به محل کاشتتان ببرید تا بتواند شما را تا منزل همراهی نماید و از شما مراقبت کند. پزشکان برای انجام ایمپلنت دندان های بیماران خود، معمولا از یک بی حسی موضعی استفاده می کنند، اما گاهی ممکن است که با درخواست خود شما، از مسکن نیز بهره گیرند. در صورتی که شما برای ایمپلنت دندان های خودتان از مسکن استفاده کردید، باید حتما یک نفر را به عنوان شخص همراه، در کنار خود داشته باشید.
راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

راه جلوگیری از خونریزی زیاد پس از ایمپلنت دندان

بعد از آن که شما دندان خود را ایمپلنت کردید، مقداری از ترشحات خونی را در دهان خود احساس می کنید که ناشی از محل جراحی شده می باشد و این موضوع از چهل وهشت تا هفتاد و دو ساعت پس از جراحی ممکن است برای شما رخ دهد. شما می توانید برای جلوگیری از خونریزی کمتر دندان خود، گاز استریل شده را بر روی محل جراحی شده، فشار دهید.
راه های نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان

ایمپلنت کردن دندان و نکات آن

شما باید پس از ایمپلنت کردن دندان خود حتما یک سری از مراقبت ها را انجام دهید تا بعد از گذشت مدتی، دچار مشکل بزرگی نشوید. ایمپلنت کردن دندان یکی از بهترین عملیات های دندانپزشک زیبایی می باشد که امروزه، سبب حل شدن بسیاری از مشکلات دندان های افراد مختلف شده است. با تشکر از شما که تا این لحظه با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *