طول عمر کامپوزیت ای پی اس | مزایای و معایب کامپوزیت دندان | تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان

طول عمر کامپوزیت ای پی اس

طول عمر کامپوزیت ای پی اس

در علم دندانپزشکی برای زیبا کردن دندان روش های مختلفی ایجاد شده است که یکی از این روش ها کامپوزیت دندان می باشد. زیبایی دندان و لبخند زیبا از آرزوی بسیاری از افراد می باشد که امروزه با پیشرفت علم راهکارهای بسیاری برای پوشاندن عیب های دندان و زیبا کردن آن ها نیز به وجود آمده است. در این مقاله با مبحث طول عمر کامپوزیت ای پی اس آشنا می شوید، با ما همراه باشید:

طول عمر کامپوزیت ای پی اس

دندانپزشک زیبایی

در زمان حال بسیاری از دندانپزشکان کارهای زیبایی دندان انجام می دهند که از جمله ی این کارها؛ ایمپلنت، لمینت دندان، کامپوزیت دندان و غیره می باشد. مواد کامپوزیت همان موادی است که از آن برای پر کردن دندان استفاده می شود این مواد حالت خمیری دارد که همرنگ با دندان می باشد و در کامپوزیت لایه ی نازکی از آن را روی دندان اندازه و فرم می دهند سپس با کمک نور آبی آن را محکم و سفت می کنند. کامپوزیت سرامیکی یا کامپوزیت ای پی اس یکی از بهترین کامپوزیت ها می باشد. بهترین دندانپزشک تهران کارهای زیبایی دندان را به بهترین شیوه ممکن و با هزینه ی کمتر برای مراجعه کنندگان خود انجام می دهند. دندانپزشک زیبایی در غرب تهران دکتر محمد رضا فرهنگی کار های کامپوزیت و لمینت دندان را با بهترین مواد نیز برای مشتریان خود انجام می دهد.

طول عمر کامپوزیت ای پی اس

 

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان عبارتند از: کامپوزیت نوع ماکروفیل، کامپوزیت میکرو فیلد، کامپوزیت نانو فیلد، ونیرها می باشد. همچنین کامپوزیت ها مواد رزینی هستند که با توجه به اندازه و ذراتشان در گروه های مختلف قرار گرفته اند و هر کدام از آن ها کاربرد های مختلفی دارد. هر کدام از این ها مواد مختص به خودشان را دارند و البته در دندان های جلو زیبایی مهم است ولی در دندان های عقب استحکام مهم می باشد چرا که باید جویدن روی دندان های کامپوزیت شده راحت و قابل استفاده باشد. کامپوزیت نوع ماکروفیل ذرات بزرگتر نسبت به دیگر کامپوزیت ها دارد و از آن برای دندان های عقب استفادهد می شود چرا که این نوع استحکام و دوام بیشتری دارد. همچنین از کامپوزیت میکرو فیلد برای دندان های جلو استفاده می شود چرا که ذرات ریز و کمتری دارد و استحکام آن کمتر از بقیه است. ونیر ها یا همان کامپوزیت سرامیکی که امروزه از روش های جدید می باشد و نسبت به کامپوزیت های قبلی استحکام و دوام بیشتری دارند و از نظر ظاهر بیشتر شبیه لمینت های سرامیکی است.

طول عمر کامپوزیت ای پی اس

 

لمینت دندان

بسیاری از افراد که می خواهند دندان های خود را درمان کنند راه های بسیاری برای این کار وجود دارد برای مثال اگر تعداد دندان های خراب کم باشد بهتراست که کامپوزیت انجام دهند ولی اگر تعداد دندان های خراب بیشتر باشد بهتر است که از درمان های کاملی همانند لمینت سرامیکی برای دندان ها استفاده شود. در کامپوزیت دندان باید از شکستن تخمه یا چیز هایی که سخت می باشند خودداری کنید چرا که احتمال لب پریدگی آن ها زیاد است و البته طول عمر کامپوزیت دندان را کاهش می دهد. کسانی که عادت به نگه داشتن سوزن یا گیره ی مو بر روی دندان دارند با این کار را ترک کند چرا که کامپوزیت همانند دندان خود انسان نیست چرا که دوام کامپوزیت های جلو کمتر است و این کارها عمر کامپوزیت را کمتر می کند.

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان

البته باید گفت که رنگ دندان همه ی افراد با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل کامپوزیت دندان دارای انواع رنگ های مختلف می باشد. از کامپوزیت برای پوشاندن عیب ها و فرم های دندان و پر کردن فاصله های بین دندانی و بسیاری از کار های دیگر استفاده می شود. از لمینت دندان برای پوشاندن لکه های زرد و محکم استفاده می شود و همچنین دندان هایی که با ساییدگی کوتاه شده اند می توان آن ها را با لمینت دندان ترمیم کرد.

طول عمر کامپوزیت ای پی اس

مزایای و معایب کامپوزیت دندان

البته باید گفت که هر روش درمانی معایب و مزایای خود را دارد و یکی از مزایای کامپوزیت این است که می توانید با هزینه ی کمتر رنگ و فرم چرخش دندان ها را اصلاح کرد و همچنین یکی از بهترین ویژگی های کامپوزیت دندان این است که دندان تراش نمی خورد یا هرگونه بی حسی استفاده نمی شود مگر اینکه دندان پوسیدگی داشته باشد و یکی دیگر از مزایای کامپوزیت این است که هزینه ی کمتری نسبت به لمینت کامپوزیتی دارد و این کار در یک جلسه انجام می شود و نیاز به جلسه های بیشتر ندارد. معایب کامپوزیت این است که بعد از مدت یک مدت امکان زرد شدن آن ها زیاد است و نیاز به پالش دارد و البته میزان زرد شدن کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی بیشتر است. مهمترین عارضه ی کامپوزیت ناشی از انجام نادرست درمان و عدم مراقبت های لازم می باشد در درمان نادرست التهاب لثه در کامپوزیت بسیار شایع است که البته این کار با تعویض کامپوزیت قابل درمان می باشد. برای داشتن لبخندی زیبا می توانید به یکی از بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران مراجعه نمایید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *