طول عمر کامپوزیت دندان | قیمت کامپوزیت دندان |فواید کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان

طول عمر کامپوزیت دندان در مقایسه با لمینت دندان و بسیاری از روش های دیگر از ماندگاری کمتر ولی قابل قبولی برخوردار است و این امر سبب جلب افراد بسیار برای انتخاب این روش شده است چون از طرف دیگر هزینه های مناسب و تراشیده نشدن دندان های طبیعی از جمله فواید انتخاب این روش اصلاح طرح لبخند می باشد.

کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر های کامپوزیت به منظور اصلاح طرح لبخند در کلینیک ها و مطب ها مورد استفاده قرار می گیرد.در این روش برای تغییر لبخند نیاز به تراشیدن دندان نخواهید داشت. اجرای این روش تحت نظر دندانپزشک زیبایی مجرب به راحتی و آسانی صورت می پذیرد. قرار دادن لایه ای نازک از کامپوزیت بر روی دندان ها، ونیر کامپوزیت شناخته می شود.جنس ونیر کامپوزیت از رزین بوده و مستقیم بر روی دندان قرار می گیرد. برخی افراد تصور می کنند که این روکش از جنس سرامیک می باشد در حالی که چنین نیست.

عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

در این میان طول عمر کامپوزیت دندان برای بسیاری از مخاطبانی که قصد انجام این روش را برای زیبایی دندان های خود دارند، جای سوال می باشد. که در این خصوص می توان گفت طول عمر این روش با توجه به کیفیت جنس ونیر و همچنین مراقبت های بعد متغیر است؛ و در حالت کلی می توان گفت از ماندگاری نسبتا بالایی برخوردار می باشد که این موضوع سبب شده است بسیاری از افراد جوامع مختلف کامپوزیت را به لمینت پرسلنی ترجیح دهند.

اغلب ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان حدود 5 تا 7 سال است و نیز قابلیت ترمیم دارد. اما اگر به خوبی از آنها مراقبت نشود در این صورت شاهد خوردگی و از بین رفتن ونیر خواهیم بود. در حالی که مدت زمان ماندگاری  لمینیت و روکش های سرامیکی بین 12 تا 25 سال بوده و نتایج معجزه انگیزی را به دنبال دارد اما به دلیل داشتن هزینه های بالا این روش کمتر در انتخاب افراد واقع می شود.

 

مراقبت های لازم برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان

همانطور که می دانید برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان بایستی به خوبی از آنها مراقبت کنید؛ چرا که در صورت کوتاهی از بهداشت دهان خود در کوتاهترین مدت زمان با از بین رفتن و خورده شدن ونیر مواجه خواهیم بود. از جمله راه های مراقبت و افزایش طول عمر کامپوزیت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف سیگار و دخانیات را به کل کنار بگذارید.
  • به مدت چندین ساعت از خوردن مواد غذایی رنگی امتناع کنید.
  • در برخی مواقع ممکن است با خوردن و نوشیدن مواد سرد و گرم دچار مشکل شوید که این امر طبیعی بوده و به مرور برطرف خواهد شد.
  • از نوشیدن چای و قهوه بسیار، خودداری کنید.
  • اگر عادت به دندان قروچه دارید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به روش کامپوزیت این عادت را کنار بگذارید یا از دندانپزشکتان بخواهید برایتان نایت گارد بسازد.
  • حتما در روز مسواک زده و حتی دوبار مسواک زدن را جایگزین آن کنید.
  • برای استفاده از دهانشویه با پزشک خود مشورت نمایید.

کامپوزیت دندان

مقایسه طول عمر ونیر کامپوزیت با لمینت سرامیکی دندان

استفاده از روکش کامپوزیت زمانی که دندان های فرد دچار فرسایش شده اند بسیار موثر عمل می کند. همچنین برای از بین بردن لکه های دندان و درمان دندان های کج مورد استفاده و انتخاب واقع می شود. همانطور که می دانید لمینت دندان به صورت اختصاصی و با خراشیدگی دندان همراه می باشد و به صورت یکدست در لابراتوارها ساخته شده و روی سطح دندان نصب می شود.بسیاری از افراد این روش را برای برطرف کردن نامرتبی دندان، شکستگی، لکه ها قهوه ای رنگ و غیره استفاده می کنند.

اگر بخواهیم طول عمر کامپوزیت دندان را با لمینت دندان مقایسه کنیم بایستی بگوییم ونیر کامپوزیت با داشتن ماده ای خمیری شکل که در رنگ های مختلفی ساخته می شود ماندگاری کمتر ولی قابل قبولی نسبت به لمینت دارد. از این رو این روش برای افرادی که می خواهند هزینه کمتری بپردازند توصیه می شود.

کامپوزیت دندان

فواید کامپوزیت دندان

از مهمترین فواید کامپوزیت می توان به ماندگاری نسبتا طولانی آن اشاره کرد. همچنین در این روش نیاز به تراشیدن دندان وجود ندارد و افراد دیگر نگران از دست دادن دندان های طبیعی خود نمی باشند و در صورت نیاز دوباره می توانند ونیر کامپوزیت را تمدید و دوباره دندان های زیبا و درخشانی داشته باشند. استفاده از این روش برای رفع فواصل بین دندان ها نیز ممکن است و در حالت کلی می توان گفت این روش اصلاح طرح لبخند در مقایسه با بسیاری از روش های دیگر زیبایی از مزیت های بسیاری برخوردار بوده و میتواند برای برخی افراد در اولویت انتخاب  قرار می گیرد.

کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت ونیر کامپوزیت دندان از دیگر موضوعاتی می باشد که برای افراد از دغدغه های بزرگ به شمار می رود در حالی که می توان گفت قیمت ونیر کامپوزیت اصلا جای نگرانی نداشته و هر فردی از سطح اجتماع با مقدار بودجه پایین نیز میتوانند از مزیت های بی نظیر این روش بهره مند شوند. قیمت کامپوزیت با توجه به تخصص پزشک و دستگاه های استفاده شده در کلینیک متفاوت محاسبه شده و نیز نوع و برند کامپوزیت استفاده شده در این روش بر میزان هزینه نیز تاثیرگذار می باشد.برای اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان و همچنین تعرفه سایر خدمات دندانپزشکی میتوانید به صفحه هزینه و تعرفه دندانپزشکی در سال 1400 مراجعه کنید.

سوالات متداول :

ایا کامپوزیت دندان نیاز به ترمیم دارد؟

 

ماندگاری و عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

حدودا 5 تا 7 سال عمر مفید کامپوزیت دندان است.

 

برای دریافت نوبت و مشاوره، خدمات دندانپزشکی زیبایی در کلینیک دندانپزشکی دکتر فرهنگی با شماره های زیر تماس بگیرید:
 021-22134272

021-22133966

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *