کامپوزیت ونیر و انواع آن | مزایای استفاده از کامپوزیت ونیر | انواع کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر و انواع آن

کامپوزیت ونیر و انواع آن

وجود هرگونه مشکلات در دندان ها همچون شکستگی، ترک خوردن، فرسودگی و …، باعث می شود تا ظاهر دندان ها زشت شده و همین مسئله سبب می شود تا فرد اعتماد بنفس خود را به هنگام خندیدن و صحبت کردن از دست بدهد. اما با کامپوزیت ونیر، این مشکلات به راحتی حل شده و دندان ها مانند روز اول زیبا، سفید و یکدست می شوند.

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر نوعی از پوشش کامپوزیتی است که به رنگ دندان ساخته می شود و برای پوشاندن انواع مشکلات دندان همچون شکستگی، فرسودگی دندان، ترک خوردن دندان، نامرتب بودن دندان، فاصله میان دندان ها و تغییر رنگ را کاملا پوشش داده و دندان ها ظاهری زیبا و یکدست پیدا می کنند. ونیر به صورت یک لایه بر روی مینای دندان قرار می گیرد و به سرعت می تواند عیب های دندان را پوشش دهد. مقاومت این نوع کامپوزیت بسیار بالاست و به همین دلیل تا مدت ها نیازی به ترمیم ندارد. کامپوزیت ونیر، لبخندی درخشان، سفید و با دندان هایی مرتب را برای شما فراهم می نمایند.

کامپوزیت ونیر و انواع آن

یکی از مزایای بسیار مهم این نوع کامپوزیت این است که اینکار در یک جلسه و در مطب دندانپزشک زیبایی انجام می شود. از سوی دیگر، اینکار نیاز به قالب گیری و لابراتواری ندارد و این مواد به روش باندینگ و به صورت مستقیم بر روی دندان ها قرار می گیرد.
این روش به صورت غیر تهاجمی است و برای قرار دادن آن، دندان هیچ گونه تراشی نمی خورد و پس از برداشتن آن، دندان به همان حالت قبلی برمی گردد.
قیمت این روش به نسبت دیگر روش های زیبایی دندان مناسب تر است.
ظاهر و رنگ آن بسیار شبیه دندان است.
نصب آن بسیار ساده است.
دوام بسیار بالایی دارد.

کامپوزیت ونیر و انواع آن

انواع کامپوزیت ونیر

ونیرها از دو جنس کامپوزیتی و لامینتی ساخته می شوند. این دو تفاوت هایی باهم دارند که در ذیل به آنها اشاره شده است:

ونیرهای کامپوزیتی، برای ترمیم موضعی دندان ها استفاده می شوند و در یک یا دو جلسه، انواع بدفرمی ها، بد رنگی ها، ترک های دندانی، بهم ریختگی ها، فواصل دندانی و … را پوشش می دهند.
ونیرهای لامینتی از جنس سرامیکی هستند و به صورت یک لایه بسیار نازک که قطری حدود 5 الی 6 میلی متر دارند، بر روی سطح دندان قرار می گیرند. این نوع ونیر بیشتر برای اصلاح طرح لبخند و ردیف کردن دندان ها استفاده می شود. برای قرار دادن ونیر لامینتی، مینای دندان تراش خورده و پس از قالب گیری توسط دندانپزشک، لابراتوار با توجه به نیازهای بیمار و دستور دندانپزشک زیبایی به آن شکل و رنگ داده و طی جلساتی بر روی دندان ها چسبانده می شود.

کامپوزیت ونیر و انواع آن

کدام نوع ونیر برای شما مناسب تر است؟

بیشتر مراجعه کنندگان به دندانپزشکی، این سوال برایشان پیش می آید که کدام نوع ونیر برای روکش کردن دندانهایشان مناسب است. اینکه چه نوع ونیری همچون کامپوزیت ونیر یا لامینت ونیر برای شما مناسب تر است، بستگی به جنس دندان های شما دارد. برای این منظور باید بدانید که کامپویزیت ونیر از مواد سخت ساخته نمی شود و یک لایه بسیار نازک از رزین است که روی دندان ها قرار می گیرد همچنین این نوع ونیر، نیاز به مراقبت بیشتری داشته و در صورت عدم مراقبت صحیح از آن، ممکن است ونیر آسیب ببیند. از سوی دیگر، لامینت ونیر که از جنس سرامیکی ساخته می شود، بسیار مستحکم تر می باشد و مانند یک لایه ضخیم بر روی دندان ها قرار می گیرد. اگر می خواهید بهترین نوع کامپوزیت ونیر را برای دندان های خود انتخاب کنید، می توانید با مراجعه به سایت ما و دریافت مشاوره رایگان، بهترین و مناسب ترین ونیری که پزشک برای شما تجویز می نماید را استفاده کنید.

کامپوزیت ونیر و انواع آن

مراقبت های پس از کامپوزیت ونیر

پس از خوردن هر وعده غذایی، باید از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. برای این منظور، باید از مسواک و خمیر دندان های مناسبی که پزشک تجویز نموده است، استفاده نمایید.
اگر عادت به دندان قروچه دارید، باید هر شب از نایت گارد استفاده کنید.
از خوردن و جویدن هر گونه ماده غذایی سخت و سفت خودداری کنید.
سعی کنید هر شش ماه یکبار برای معاینه دندان ها به پزشک مراجعه کنید تا اگر دندان های شما دچار پوسیدگی شده اند، ترمیم شوند.
سعی کنید از خوردن مواد غذایی رنگی تا حد امکان خودداری نمایید و اگر از مواد غذایی رنگی استفاده می کنید، حتما پس از آن دندان ها را مسواک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *