لمینت سرامیکی چه مشکلاتی را برطرف میکنند؟ | کاربردهای لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی چه مشکلاتی را برطرف میکنند؟

لمینت سرامیکی چه مشکلاتی را برطرف میکنند؟

لمینت سرامیکی دندان یک روش درمانی زیبایی برای دندان ها است که می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را برطرف کند. لمینت دندان می تواند با تراش دادن دندان ها، مشکلات ظاهری آنها از جمله فرم بد، رنگ نامناسب، خردشدگی و شکستگی دندان ها را برطرف کند. شما می توانید برای بهبود وضعیت دندان های خود، به بهترین دندانپزشک تهران مراجعه کنید.

لمینت دندان ها

روکش های دندان پوسته هایی نازکی هستند که به رنگ دندان ها ساخته شده و برای بهبود ظاهر دندان ها به کار می روند. این روکش ها به سطح جلوی دندان ها نصب می گردد. آنها اغلب از مواد چینی یا کامپوزیت رزین ساخته می شوند و به طور دائمی به دندان های شما متصل می گردند. از لمینت می توان برای درمان مشکلات مختلف زیبایی از جمله دندان های شکسته یا خرد شده، دندان هایی با فرم نامناسب و دندان هایی که رنگ آنها نامناسب است، استفاده کرد. این نوع درمان ها از جمله کامپوزیت دندان و لمینت دندان، از جمله راه های زیبایی دندان ها به شمار می آیند که توسط دندانپزشک زیبایی شما باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟

لمینت سرامیکی چه مشکلاتی را برطرف میکنند؟

لمینت سرامیکی دندان

در مورد لمینت سرامیکی دندان ها باید گفت لمینت پرسلین که از لایه های سرامیکی تشکیل شده و به لمینت سرامیکی معروف است، امروزه از پرکاربردترین نوع لمینت ها به شمار می آید که مزایا و معایب خود را دارند. در مورد مزایا و معایب این نوع لمینت ها می توان گفت:

– نسبت به دندان ها کم تهاجمی تر هستند.
– می توانند تمام لمینت ها، باعث زیباسازی دندان ها شوند.
– در برابر زرد شدن مقاوم هستند و می توانند طبیعی به نظر برسند.
– دوام و عمر طولانی دارند.
– دائمی هستند بدین معنا که نصب لمینت سرامیکی غیر قابل بازگشت می باشد.
– ممکن است دندان ها نسبت به دماهای بالا و پایین حساس شود.
– برای نصب لمینت سرامیکی دندان ها، مانند سایر روش ها، نیاز به تراشیدن مینای دندان می باشد.
– فرآیند ساخت طولانی تری دارند.

لمینت سرامیکی چه مشکلاتی را برطرف میکنند؟

کاربردهای لمینت سرامیکی دندان

در مورد کاربردهای این نوع لمینت باید گفت امروزه افرادی که قصد دارند تا دندان های شکسته یا خرد شده خود را اصلاح کنند و به دنبال یک روکش برای آن هستند، می توانند از لمینت سرامیکی دندان ها استفاده نمایند. بسیاری از لمینت ها بین 6 تا 8 روکش دارند تا لبخندی یکنواخت و متقارن ایجاد کنند. در لمینت گذاری معمولا هشت دندان جلویی بالایی که روکش می شود.

استفاده از لمینت سرامیکی دندان ها می تواند فاصله زیادی که بین دندان ها وجود دارد را بپوشاند و این باعث پوشانده شدن عیب های دندان ها می شود. همچنین از دیگر کاربرد ها و مشکلاتی که توسط لمینت سرامیکی دندان ها حل می شود، می توان به تصحیح دندان های زرد شده (تغییر رنگ دندان ها) یا دندان هایی که فرم کج دارند اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: مزایای لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی چه مشکلاتی را برطرف میکنند؟

رفع مشکلات دندان با استفاده از روش لمینت سرامیکی

در مورد لمینت دندان باید بدانید که روکش ها، تاج های دندان نیستند. روکش ها سطح جلوی دندان را می پوشانند و یک ساختار یا طرح لبخند زیبا و یکدست را ایجاد کنند. مهمترین کاربرد و مشکلی که لمینت ها می توانند آن را به طور موثری برطرف کنند، ظاهر دندان ها هستند که می توانند چند عیب جزئی دندان ها را برطرف کرده و ظاهر دندان ها را بهبود بخشند.

از دیگر مشکلاتی که می توان گفت، عبارتند از:

– اصلاح لکه های داخلی در دندان ها.
– برطرف کردن کدر شدن یا تیرگی در دندان ها.
– اصلاح و بهبود طرح لبخند.
– افزایش اندازه دندان ها که به علت نصب لمینت سرامیکی روی آنها انجام می شود.
– ترمیم دندان هایی که در اثر حوادث مختلف شکسته شده و خرد شدند.
– یکی دیگر از کاربرد های لمینت سرامیکی که می تواند بسیار پر استفاده باشد، اصلاح اشکالات دندان ها از نظر اندازه، چرخش و شکل آنهاست.
– ترمیم پوسیدگی.
– پر کردن فاصله بین دندان ها نیز یکی دیگر از مهمترین کاربرد ها و مشکلاتی است که توسط لمینت برطرف می شود.
– درمان دندانی که به اصطلاح لپ پر شده است.

بیشتر بخوانید: اصلاح طرح لبخند

لمینت سرامیکی چه مشکلاتی را برطرف میکنند؟

روند درمان لمینت دندان

در مورد روند درمان لمینت های سرامیکی باید گفت لمینت سرامیکی در طول 2 تا 3 هفته ساخته و تحویل دندانپزشک می شود و می توان به کمک آن، وضعیت نامرتب دندان ها یا شکل ظاهر نامناسب آنها را اصلاح کرد. برای نصب لمینت های سرامیکی، ابتدا از دندان های شما قالب گیری شده و پس از گذشت 2 تا 3 هفته، لمینت های دندان در یک جلسه درمانی توسط دندانپزشک متخصص روی دندان های شما متصل می گردد.

شما می توانید برای انجام این عمل بر روی دندان های خود، به دندانپزشک زیبایی در غرب تهران مراجعه کنید.