آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟ | رابطه ی پوسیدگی دندان و لمینت

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟

لمینت دندان یکی از بهترین روش های زیبایی دندان ها است که امروزه افراد زیادی اقدام به نصب آن بر روی دندان های خود می کنند. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند هستید تا لبخند زیباتری داشته باشید حتما دوست دارید تا این روش را نیز امتحان کنید. یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است درباره لمینت دندان برای شما به وجود آمده باشد این است که آیا این کار باعث پوسیدگی دندان ها می شود یا خیر؟ ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین ما را در این مطلب همراهی کنید.

لمینت دندان به چه شکل انجام می شود؟

برای پاسخ دادن به این سوال که آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود یا خیر بهتر است که ابتدا بررسی کنیم لمینت به چه شکل بر روی دندان ها نصب می شود؟ روکش لمینت در واقع پوشش نازکی است که بر روی دندان های شما قرار می گیرد و باعث می شود تا شکل ظاهری دندان های شما بهتر شوند. یکی از نکاتی که درباره این عمل وجود دارد این است که لمینت به صورت مستقیم به مینای دندان شما متصل می شود. برای اتصال لمینت به مینای دندان از مواد خاصی استفاده می شود که به هیچ وجه به دندان ها آسیب نمی رساند و به همین دلیل نیازی نیست که نگرانی خاصی درباره آن داشته باشید. جنس لمینت معمولا از ماده ای بسیار شبیه به شیشه است که به خوبی از دندان های شما محافظت می کند.

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟

رابطه ی پوسیدگی دندان و لمینت

از آن جایی که لمینت دندان به صورت مستقیم به دندان ها متصل می شود و فضای خالی را به وجود نمی آورد احتمال این که باعث پوسیدگی دندان های شما شود به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند و به همین دلیل دندانپزشکان ادعا دارند که در صورتی که این کار با دقت و به شکلی درست انجام شود نیازی نیست که شما نگرانی خاصی درباره پوسیدگی دندان های خود داشته باشید. البته نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که لمینت دندان به هیچ وجه نیز از پوسیدگی دندان ها جلوگیری نمی کند و نباید به منظور جلوگیری از پوسیدگی اقدام به لمینت کردن دندان های خود کنید. در واقع می توان گفت این عمل هیچ تاثیر مثبت و یا منفی بر روی دندان های شما ندارد و شما برای این که از پوسیده شدن دندان های خود جلوگیری کنید باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه ای داشته باشید.

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟

چه چیزی باعث پوسیده شدن دندان ها می شود؟

تا به این جای مطلب متوجه شدیم که لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان های شما نمی شود، بنابراین شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا بسیاری از افراد ادعا دارند که این کار باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت یکی از مهم ترین عواملی که باعث به وجود آمدن این ادعا می شود این است که بسیاری از افراد بعد از لمینت کردن دندان های خود دیگر توجه زیادی به بهداشت دهان و دندان خود قائل نیستند و همین موضوع نیز باعث می شود تا دندان ها کم کم پوسیده شوند. ذرات ریز خوراکی هایی که میل می کنید و در میان دندان های شما قرار می گیرند مهمترین عاملی هستند که باعث پوسیده شدن دندان ها می شوند و بنابراین چه شما پوشش لمینت را بر روی دندان های خود داشته باشید و چه نداشته باشید حتما باید به بهداشت دهان و دندان خود دقت داشته باشید تا از پوسیده شدن آنها جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید: بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟

چگونه بعد از لمینت کردن دندان ها از پوسیده شدن آنها جلوگیری کنیم؟

در بخش های قبلی بیان کردیم که لمینت دندان به خودی خود باعث پوسیده شدن نمی شود و به همین دلیل تنها کاری که بعد از لمینت دهان و دندان باید انجام دهید این است که سعی کنید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. برای این کار سعی کنید روزانه حداقل دو مرتبه مسواک بزنید و البته دقت داشته باشید که باید به صورت ملایم اقدام به مسواک زدن کنید چرا که در غیر این صورت لمینت های دندان شما خراشیده می شود. علاوه بر این کشیدن نخ دندان نیز می تواند یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی باشد که از پوسیده شدن دندان های شما جلوگیری می کند. مراجعه دوره ای به دندانپزشکی برای چک کردن سلامت دندان ها نیز می تواند به میزان زیادی در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها به شما کمک کند.

آیا لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان ها می شود؟

چه افرادی نباید اقدام به لمینت کردن دندان های خود کنند؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که دندان های پوسیده ای دارید به شما توصیه می کنیم به هیچ وجه اقدام به لمینت کردن دندان های خود نکنید چرا که این کار باعث افزایش پوسیدگی دندان های شما می شود. در واقع لمینت دندان برای افرادی مناسب است که دارای دندان های سالمی هستند و علاوه بر این مینای دندان های آنها سالم و قوی است.

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره تاثیر لمینت دندان بر روی پوسیدگی دندان ها در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *