انجام لمینت دندان در سنین پایین | کاربرد لمینت های دندانی چیست؟ | لمینت دندان چیست؟

انجام لمینت دندان در سنین پایین

انجام لمینت دندان در سنین پایین

لمینت دندان یکی از روش های ایجاد زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. این روش طرفداران بسیار زیادی داشته و در سنین مختلف توسط متخصصان دندانپزشک زیبایی انجام خواهد شد. امروزه انجام این روش اصلاح طرح لبخند، در جمعیت نوجوانان نیز رواج یافته و توانسته است بسیاری از مشکلات ظاهری تاثیرگذار در زیبایی لبخند و چهره را برطرف نموده و یک اعتماد به نفس دو صد چندان به آنها هدیه نماید. سن مناسب جهت انجام این روش زیبایی اهمیت بسیار زیادی داشته و از بروز مشکلات جدی در دندان ها پیشگیری می نماید. در این مقاله به بررسی انجام لمینت دندان در سنین پایین خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

لبخند زیبا و زیبایی ظاهری در دوران نوجوانی

داشتن یک لبخند زیبا، از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در ایجاد و حفظ زیبایی ظاهری چهره در تمامی افراد به ویژه جمعیت نوجوانان است. دوره نوجوانی یکی از حساس ترین مراحل زندگی افراد است که تغییرات ظاهری و رفتاری بسیار زیادی در این دوران در اشخاص ایجاد گردیده و از لحاظ روانی یک حساسیت ویژه و قابل توجه به فاکتورهای زیبایی در نوجوانان مشاهده می شود. شکستگی، ترک، جرم گرفتگی و تغییر رنگ دندان ها از جمله نامطلوب ترین مشکلات تاثیرگذار در روح و روان نوجوانان است. امروزه گسترش علوم و خدمات دندانپزشکی توانسته است بسیاری از این مشکلات را برطرف نموده و حس زیبایی، آرامش و اعتماد به نفس را به متقاضیان عرضه نماید. لمینت دندان یکی از خدمات زیبایی پرطرفدار جهت اصلاح طرح لبخند است که بسته به فاکتورهای زیادی در سنین مختلف از جمله نوجوانی نیز انجام خواهد شد.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، به پوششی نازک از جنس سرامیک و یا کامپوزیت گفته می شود که به منظور پوشاندن عیوب ظاهری دندان مانند جرم گرفتگی، پریدگی، شکستگی و تغییرات رنگ در سطح دندان ها قرار گرفته و تاثیر بسیار زیادی در اصلاح طرح لبخند خواهد داشت. لمینت های دندانی توسط افراد متخصص در لابراتوارهای دندانسازی تهیه شده و در اختیار متخصصین قرار داده می شود. این تجهیزات در طیف رنگی متفاوتی تهیه گردیده و بسته به جنس مواد اولیه موجود در آن، دارای هزینه های متفاوتی است.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

کاربرد لمینت های دندانی چیست؟

لمینت دندان، قادر به کاهش فواصل بین دندانی، از بین بردن تغییرات رنگ و جرم های دندانی، پوشاندن پریدگی ها و شکستگی های دندانی بوده و یک راه حل مناسب و تاثیرگذار در ایجاد زیبایی مجدد دندان ها می باشد. امروزه جنس لمینت های دندانی به دو شکل سرامیکی و کامپوزیتی است. لمینت های کامپوزیتی به دلیل ارزان تر بودن و تهیه آسان تر، نسبت به لمینت های سرامیکی طرفداران بیشتری داشته و عمومی تر تلقی می گردند.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

لمینت دندان در سنین پایین

انجام روش لمینت دندان برای افراد کم سن و سال، گزینه مناسبی نبوده و نمی تواند روشی رضایت بخش تلقی شود. با توجه به اینکه رشد استخوان های فک در سنین نوجوانی همچنان ادامه داشته و می تواند منجر به ایجاد تغییر در حالت دندان ها و فواصل بین آنها شود، توصیه می شود انجام این روش را به بعد از این سنین موکول نموده و در انجام آن احتیاط نمایید. معمولا توصیه می شود جهت برطرف نمودن تغییرات ظاهری نامطلوب در دندان ها در سنین پایین از پیوند کامپوزیت استفاده نموده و با ترمیم چند باره این روش، از ایجاد تغییر در لمینت های دندانی و هزینه کردن های چند باره پیشگیری نمایید.

انجام لمینت دندان در سنین نوجوانی و پایین تر از 20 سال، به دلیل نیاز به تراشیدن مینای دندان، می تواند منجر به ایجاد مشکلات جدی و غیرقابل جبران در کودکان شده و تهدید کننده سلامت دندان های آنها باشد. در این خصوص توصیه می شود حتما با یک دندانپزشک کودک مجرب مشورت نموده و در خصوص انجام روش ها و خدمات زیبایی با وی مشورت نمایید.

انجام لمینت دندان در سنین پایین

بهترین سن انجام لمینت های دندانی

ارائه یک بازه سنی جهت انجام لمینت دندان بسته به جنسیت افراد، ژنتیک، مشکلات زمینه ای، وضعیت قرارگیری دندان ها و میزان رشد فک کاملا متفاوت بوده و از یک قانون کلی تبعیت نخواهد نمود. از این رو توصیه می شود پیش از اقدام جهت انجام لمینت دندان، با دندانپزشک زیبایی کودک مشورت نموده و از عدم ایجاد مشکلات ناشی از این روش بر دندان ها اطمینان حاصل نمایید. طبق تحقیقات انجام گرفته در این زمینه گفته می شود بهترین سن انجام لمینت های دندانی برای خانم ها در سنین بالاتر از 17 سالگی و برای آقایان پس از 20 سالگی است. امروزه روش های گوناگونی جهت برطرف نمودن عیوب ظاهری دندان در افراد کم سن و سال مورد استفاده قرار گرفته و بدون ایجاد عوارضی مانند کاهش مینای دندان، ایجاد تغییر در ساختار و نظم دندان ها و افزایش ترک های دندانی، به شکل رضایت بخشی تا رسیدن به سن مناسب مشکلات پیش آمده را مرتفع می نمایند.

با توجه به هزینه های بسیار زیاد خدمات زیبایی دندان مانند لمینت، کامپوزیت و عدم پوشش دهی این هزینه ها توسط بیمه های درمانی، توصیه می شود از مراجعه به مراکز نامعتبر و افراد غیر متخصص با هزینه های ارزان تر خودداری نموده و حتما پیش از مراجعه از تخصص، مهارت و اعتبار کلینیک و دندانپزشک خود اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *