تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان | کامپوزیت دندان و مصرف سیگار |پوسیدگی ونیر کامپوزیت با سیگار

تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از اقداماتی است که امروزه شما می توانید برای داشتن دندان هایی زیباتر اقدام به انجام این کار کنید. شما با این کار می توانید با هزینه ای مناسب و همینطور بدون نیاز به صرف زمان زیاد دندان هایی زیباتر داشته باشید. تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان امروزه یکی از سوالاتی است که بسیاری از افرادی که قصد انجام کامپوزیت دندان خود را دارند آن را می پرسند. به همین علت ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا کمی بیشتر درباره تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان صحبت کنیم و نکات جالبی را درباره این موضوع برای شما بیان کنیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به کامپوزیت کردن دندان های خود هستید ولی سوالاتی درباره تاثیر سیگار بر روی آن دارید به شما توصیه می کنیم ما را در این مطلب همراهی کنید.

کامپوزیت دندان و مصرف سیگار

همانطور که احتمالا شما هم می دانید امروزه کامپوزیت دندان به عنوان یک روش فوق العاده موثر در زیباسازی دندان ها به شمار می آید که از طریق آن در مدت زمانی کوتاه می توانید دندان هایی زیبا داشته باشید. در کنار این موضوع باید بدانید که امروزه سیگار به عنوان یکی از مهمترین عواملی به شمار می رود که بر روی زرد شدن و تغییر رنگ دندان ها تاثیر گذار است و اکثر افرادی که به صورت مرتب اقدام به مصرف سیگار می کنند معمولا دندان های آنها تغییر رنگ می دهد. حال ممکن است مانند بسیاری از افرادی که قصد کامپوزیت دندان های خود را دارند شما هم این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا مصرف سیگار بر روی کامپوزیت دندان نیز تاثیر گذار است؟ قطعا پاسخ دادن به این سوال می تواند بسیاری از مشکلات شما را قبل از کامپوزیت دندان هایتان برطرف کند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان صحبت کنیم.

تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

آشنایی با تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

احتمالا شما نیز در برخی از وب سایت ها شنیده اید که برخی از پوشش های کامپوزیت در برابر سیگار مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی دهند ولی باید بدانید که امروزه ثابت شده است که هم ونیرهای سرامیکی که در کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرند و هم کامپوزیت ونیر در برابر سیگار حساس هستند و به همین علت است که مراکز دندانپزشکی معمولا توصیه می کنند که بعد از کامپوزیت کردن دندان ها حتما مصرف سیگار خود را کاهش دهید. تغییر رنگ تنها تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان نیست و یکی از بدترین تاثیرات سیگار بر کامپوزیت دندان این است که باعث از بین رفتن پیوند بین کامپوزیت و مینای دندان های شما شده و به همین علت نیز بعد از مدت زمانی که به صورت مرتب اقدام به مصرف سیگار کردید مشاهده خواهید کرد که لمینت و کامپوزیت دندان شما جدا می شود.

تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

پوسیدگی ونیر کامپوزیت با سیگار کشیدن

یک مورد دیگر درباره تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان این است که شما با مصرف سیگار در واقع باعث پوسیدگی ونیرهایی که در کامپوزیت دندان های شما استفاده شده است خواهید شد. دلیل این موضوع آن است که کامپوزیت های ونیر به هیچ وجه مقاومتی در برابر سیگار ندارند و همانطور که مصرف سیگار بر روی دندان های شما تاثیرگذار است به همان شکل می تواند باعث پوسیده شدن ونیر کامپوزیت شما شود. به همین دلیل این تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان است که معمولا دندانپزشکان و متخصصان مربوط به حوزه کامپوزیت معمولا توصیه می کنند قبل از نصب کامپوزیت حتما سیگار خود را ترک کنید.

تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان

مقاومت بیشتر ونیر سرامیکی در برابر تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان ها

ما در بخش های قبلی بیان کردیم که تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان بسیار زیاد است و همین موضوع نیز باعث می شود تا امروزه افراد زیادی مجبور باشند برای کامپوزیت کردن دندان های خود سیگار را ترک کنند. البته باید دقت داشته باشید که اگر در کامپوزیت دندان خود از ونیرهای سرامیکی استفاده کنید مدت زمانی که طول می کشد تا کامپوزیت دندان شما آسیب ببیند افزایش پیدا می کند چرا که این نوع ونیرها مقاومت بیشتری در برابر سیگار دارند ولی با این حال بعد از مدتی این ونیرها نیز آسیب می بینند که از جمله این آسیب ها می توان به تغییر رنگ و پوسیدگی و جدا شدن کامپوزیت اشاره کرد.

برای کامپوزیت کردن دندان ها سیگار را ترک کنید

از آنجایی که تاثیر سیگار بر کامپوزیت دندان ها را در زمینه های مختلف از جمله تغییر رنگ کامپوزیت و زرد شدن و سیاه شدن آنها، پوسیدگی کامپوزیت و از بین رفتن آن می توانید مشاهده کنید بهتر است که قبل از کامپوزیت حتما سیگار کشیدن را ترک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشک زیبایی اعم از کامپوزیت دندان، لمینت دندان با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *