لمینت دندان چه تفاوتی با ارتودنسی با لیزر دارد؟ | لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان چه تفاوتی با ارتودنسی با لیزر دارد؟

لمینت دندان چه تفاوتی با ارتودنسی با لیزر دارد؟

ارتودنسی با لیزر یکی از انواع مختلف روش های درمانی و زیبایی دندان است. این نوع از انواع مختلف درمان‌های ارتودنسی به دلیل برخورداری از طول دوره درمان کوتاه تر، درد کمتر و عوارض جانبی ناچیز، طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده و امروزه یکی از روش های محبوب درمان مشکلات و ناهنجاریهای دندانی و اصلاح طرح لبخند به شمار می آید. در این مقاله به بررسی ارتودنسی با لیزر پرداخته و از تفاوت آن با لمینت دندان با شما سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یکی دیگر از اقدامات پر طرفدار زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. لمینت به پوشش دست بسیار نازک، ظریف و حساس از جنس سرامیک و یا کامپوزیت های دندانی گفته می شود. این پوشش با استفاده از مواد اولیه مختلف، بسته به جنس لمینت انتخاب شده توسط بیمار، در لابراتوارهای دندانسازی تهیه شده و توسط دندانپزشک متخصص زیبایی به منظور از بین بردن و پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها، در تعداد جلسات مختلف در سطح آنها نصب خواهد شد.

لمینت دندان چه تفاوتی با ارتودنسی با لیزر دارد؟

موارد استفاده از لمینت های دندانی

پیش از هر چیزی باید توجه داشت که اصلی‌ترین و دریم کاربرد لمینت های دندانی مربوط به دندان و اصلاح طرح لبخند و تنها موارد معدود به عنوان اقدامات زیبایی خواهد بود.

از بین بردن و کاهش فواصل بین دندانی

از بین بردن و پوشاندن تغییرات ظاهری نامطلوب در سطح دندان ها مانند جرم گرفتگی و تغییر رنگ
پوشاندن پریدگی ها و ترک های دندانی
پوشاندن شکستگی ها و لب پرشدگی های دندان های جلو
در موارد نادر به عنوان آخرین خط درمان دندان های کج و نامرتب

انواع لمینت های مورد استفاده

امروز تمامی لمینت های مورد استفاده به منظور زیبا سازی ظاهری دندان ها، به دو شکل سرامیکی و کامپوزیتی تهیه شده و از ویژگی‌ها و هزینه های متفاوتی برخوردار می باشد. لمینت های کامپوزیتی، طول عمر کوتاه تری داشته و به دلیل تهیه آسان مواد اولیه ارزان تر، هزینه کمتری نسبت به لمینت های سرامیکی برخوردار هستند. در مقابل لمینت های سرامیکی، طول عمر و دوام بیشتری داشته و به دلیل استفاده از مواد اولیه گران تر و پروسه طولانی تر ساخت نسبت به لمینت های کامپوزیتی، از هزینه‌های بیشتری برخوردار هستند.

لمینت دندان چه تفاوتی با ارتودنسی با لیزر دارد؟

ارتودنسی با لیزر چیست؟

ارتودنسی دندان با استفاده از لیزر، یکی از روش های نسبتاً پرهزینه و بسیار نوین در زمینه دندانپزشک زیبایی است. این روش بسته به نظر نهایی دندانپزشک متخصص ارتودنسی پس از انجام معاینات بیمار به منظور کاهش و از بین بردن فواصل بین دندانی، برطرف نمودن مشکلات مربوط به ساختار لثه مانند از بین بردن بافت های متورم و اضافی، مرتفع نمودن بدشکلی و ناهنجاری های استخوانی فکی و اصلاح طرح لبخند انجام خواهد شد.

مزایای ارتودنسی با لیزر چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای ارتودنسی دندان با لیزر، عدم نیاز به تزریق بی حسی های موضعی و در برخی موارد بیهوشی است. در این روش، از بین بردن بافت های متورم و اضافی لثه در سطح دندان ها بدون نیاز به بیهوشی، درد و خون ریزی انجام شده و احتیاج به تعداد جلسات درمانی کوتاه تری خواهد داشت. کاهش طول دوره درمان، عوارض جانبی ناچیز، کاهش ریسک ابتلا به مشکلات دهان و دندان مانند عفونت های ثانویه پس از ارتودنسی و مشاهده سریعتر نتیجه نتایج، از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های ارتودنسی با لیزر محسوب می‌شوند.

لمینت دندان چه تفاوتی با ارتودنسی با لیزر دارد؟

موارد کاربرد ارتودنسی دندان با لیزر

به شکل کلی کاربرد اصلی ارتودنسی دندان با لیزر، در سه مورد خلاصه می شود که عبارت اند از:

برداشتن بافت اضافی و مزاحم لثه از سطح دندان های نهفته و غیر نهفته، نخستین هدف و کاربرد بسیار مهم ارتودنسی با لیزر در متقاضیان کاندید دریافت این درمان می باشد. در این روش، برداشتن بافت لثه با استفاده از لیزر بافت نرم بدون بیهوشی، خونریزی، درد و نیاز به بخیه انجام خواهد شد.
اصلاح شکل و وضعیت قرار گیری لثه به منظور انجام مراحل بعدی ارتودنسی و نصب دستگاه های آن در سطح دندان یکی دیگر از موارد کاربرد ارتودنسی دندان با لیزر بوده و نتایج رضایت بخشی را به دنبال خواهد داشت.
نصب و جدا کردن براکت های سطح دندان یکی دیگر از موارد کاندید با استفاده از لیزر بوده و به آسانی انجام خواهد شد.

لمینت دندان چه تفاوتی با ارتودنسی با لیزر دارد؟

هزینه های ارتودنسی با لیزر چگونه است؟

همانطور که بارها نیز گفته شده است، هزینه های مربوط به اقدامات زیبایی و برخی از اقدامات درمانی مانند روش های مختلف ارتودنسی، تحت پوشش هیچ یک از بیمه های درمانی قرار نداشته و بر عهده بیمار خواهد بود. به شکل کلی می توان گفت چه هزینه ارتودنسی با لیزر نسبت به سایر روشهای ارتودنسی بسیار بیشتر و بسته به عوامل مختلفی مانند وضعیت قرارگیری دندان ها، انجام اقدامات پیش از درمان اصلی و وضعیت سلامت لثه متفاوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *