کامپوزیت دندان برای دندان های کج | انواع روش های کامپوزیت دندان برای دندان های کج

کامپوزیت دندان برای دندان های کج

کامپوزیت دندان برای دندان های کج

کامپوزیت دندان برای دندان های کج روشی اشت که موجب می شود دندان هایی که تراز نیستند، در حالت مطلوب قرار گیرند. برای انجام این روش درمانی، به بهترین دندانپزشک تهران می توان مراجعه کرد. از جمله مراکزی که می توان برای انجام کامپوزیت دندان برای دندان های کج می توان به آن مراجعه نمود، دندانپزشک زیبایی در غرب تهران می باشد.

آشنایی با کامپوزیت دندان برای دندان های کج

مال اکلوژن یک اصطلاح درمانی می باشد که برای دندان هایی که تراز نیستند، توسط و دندانپزشک زیبایی و ارتودنتیست ها استفاده می شود. مال اکلوژن در مواقعی که یک یا چند دندان کج در دهان وجود داشته باشند و جلوی دندان های بالایی و پایینی در موقعیت عادی گرفته می شود. دندان های کج سبب بروز مشکل مختلفی در دهان می شوند. از جمله این مشکلات می توان به مواردی مانند ایجاد فشار اضافی بر روی دندان ها، مشکل در جویدن و خوردن، عدم اعتماد به نفس، مشکل در انجام بهداشت دهان و دندان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: مزیت لمینت برای دندان های کج

کامپوزیت دندان برای دندان های کج

انواع روش های کامپوزیت دندان برای دندان های کج

کامپوزیت دندان برای دندان های کج از روش ها و درمان های مختلفی می باشد که کمک می‌کند دندان ها در وضعیت سالم تری قرار گیرند. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در مورد مال اکلوژن یا دندان های کج که دارای انواع مختلفی است می پردازیم. می‌توان از طریق روش ‌های درمانی گوناگونی مانند کامپوزیت دندان، ارتودنسی، لمینت دندان و یا دیگر روش ‌ها آن را برطرف کرد.

قیمت کامپوزیت دندان و لمینت دندان نسبت به دیگر راهکارهای زیبایی دندان مناسب تر می باشد. بنابراین بهترین گزینه برای رفع دندان های کج با استفاده از کاموزیت دندان می باشد. البته ممکن است که کامپوزیت ونیر و لمینت دندان برای رفع تمامی انواع مال اکلوژن یا کجی دندان چندان مناسب نباشد. در این مقاله به بررسی استفاده از روش های کامپوزیت برای دندان های کج خواهیم پرداخت.

کامپوزیت دندان برای دندان های کج

مزایای کامپوزیت دندان برای از بین بردن کجی دندان ها

یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که آیا کامپوزیت دندان برای دندان های کج برای کلیه دندان ها قابل استفاده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کامپوزیت دندان می‌تواند در برخی موارد که میزان کجی دندان‌ها جزئی است گزینه مناسبی باشد. این روش با استفاده از ارتودنسی کوتاه مدت برای اصلاح کجی تمامی دندان ها به کار برده می شود‌. اما در برخی موارد که کجی در آن ها خیلی زیاد است، درمان ارتودنسی معمولی گزینه مناسب تری خواهد بود. همچنین در کامپوزیت برای دندان های کج می توان از روکش لمینت دندان نیز استفاده کرد. هنگامی که کجی دندان‌ها خفیف است این روش مناسب خواهد بود.

این روش از کامپوزیت در مقایسه با روش لمینت دندان نرخ پایین تر و مناسب تری دارد. همچنین کامپوزیت دندان از روش‌های کم تهاجمی تر است که ممکن است در کنار این مزایا از معایبی نیز برخوردار باشد که یکی از آن ها ماندگاری و مقاومت کمتر نسبت به لمینت دندان است. در صورتی که برای دندان های کج به دنبال کامپوزیت و لمینت دندان هستید، نسبت به اینکه کدام یک از روش های لمینت دندان یا کامپوزیت دندان برای دندان های کج هستید، کامپوزیت دندان دارای قیمت ارزان تری است و ممکن است نسبت به لمینت دندان طبیعی تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟

کامپوزیت دندان برای دندان های کج

کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟

غالبا استفاده از کامپوزیت، دندان را برای اصلاح کجی و نامرتبی دندان ها استفاده می کنند. هر چند که این احتمال می رود که کامپوزیت سرامیکی برای تمامی افرادی که دارای دندان کج هستند مناسب نباشد. اما اگر لازم باشد برای دندان های کج از کامپوزیت استفاده کنند غالبا دندان های اصلی را در حد بسیار مختصری می تراشند به طوری که امکان حذف کردن آن از روی دندان به راحتی وجود ندارد در این صورت لازم است تا آن ها را با روکش و یا تاج جدیدی روکش کرد.

کامپوزیت دندان برای دندان های کج

آیا کامپوزیت برای برطرف کردن کجی دندان می تواند جایگزین ارتودنسی شود؟

در رابطه با کامپوزیت دندان برای دندان های کج نیز لازم است بدانید که این روش نمی تواند به عنوان راهکار و جایگزین برای ارتودنسی حساب شود. بلکه از آن ها فقط می تواند در مواردی که میزان کجی دندان خیلی جزئی است، استفاده کرد. از کامپوزیت یا لمینت دندان فقط می توان برای اصلاح دندان هایی که در قسمت جلو هستند، استفاده کرد. اگر میزان کجی دندان ها خیلی زیاد باشد، یا دندان های قسمت فک کج باشند، روکش ونیر و لمینت سرامیکی روش های چندان مناسبی برای این عیب نیستند. همچنین باید دقت کرد قبل از این روش باید از ارتودنسی کوتاه مدت دو ماه استفاده کرد. در مواردی که میزان کجی دندان خیلی زیاد است بهترین نوع کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی برای رفع کجی دندان ها هم نمی تواند کارایی چندانی داشته باشد.

با مراجعه به دندانپزشک زیبایی می توانید با استفاده از روش لمینت دندان، کامپوزیت دندان لبخندی زیبا داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به صفحه تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.