کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟ | مقایسه میزان ماندگاری کامپوزیت و لمینت دندان

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟

روش های لمینت و کامپوزیت دندان از جمله روش هایی هستند که امروزه برای زیباتر و صاف تر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند و انتخاب آنها بستگی به دندان های شما و نظر دندانپزشک دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟ برای دریافت پاسخ این سوال حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کامپوزیت طبیعی تر است یا لمینت؟

هر کدام از روش های لمینت و کامپوزیت دندان در واقع روکش هایی هستند که با استفاده از آنها سطح دندان های شما زیباتر، صاف تر و سفیدتر نشان داده می شود. برای انجام هر کدام از این دو روش لازم است که در ابتدا یک متخصص دندانپزشک زیبایی دندان های شما را مورد معاینه قرار دهد تا از مطمئن شود که از مشکل دهان و دندان برخوردار نمی باشید.

بیشتر بخوانید: لمینت دندان

در بین افرادی که می خواهند زیبایی دندان های خود را افزایش دهند، همواره این سوال در ذهنشان وجود دارد که با استفاده از کدام روش می توانند دندان هایی طبیعی تر داشته باشند و به دنبال یک پاسخ درست و منطقی برای این سوال خود می گردند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب آنها به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اما اگر بخواهیم یک پاسخ دقیق و واضح برای این سوال بیان کنیم، باید بگوییم که لمینت سرامیکی ظاهر دندان ها را طبیعی تر از کامپوزیت نشان می دهد و انجام آن نیاز به هزینه خیلی بیشتری دارد.

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟

عوامل موثر بر طبیعی بودن روکش های کامپوزیت و لمینت دندان

به طور کلی برای اینکه روکش های کامپوزیت و لمینت دندان ظاهری طبیعی تر و زیباتر داشته باشند، دندانپزشک زیبایی متخصص باید مهارت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. به عبارت دیگر این مهارت دندانپزشک است که به طور مستقیم بر طبیعی بودن روکش لمینت و کامپوزیت تاثیرگذار خواهد بود. این موضوع در مورد روکش های کامپوزیتی که به طور مستقیم توسط دندانپزشک بر روی دندان ها قرار می گیرد، از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: عوارض کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟

مقایسه میزان ماندگاری کامپوزیت و لمینت دندان

بسیاری از شما علاوه بر طبیعی بودن روکش دندان ها به میزان ماندگاری و دوام آن نیز اهمیت می دهید و علاقه دارید که روکشی را برای دندان های خود انتخاب کنید که از بیشترین دوام و ماندگاری برخوردار باشد. در همین خصوص لازم است بگوییم که کامپوزیت دندان در صورت رعایت کامل بهداشت دهان و دندان نزدیک به 7 تا ده ماه ماندگاری خواهد داشت. علاوه بر رعایت تمام نکات بهداشت دهان و دندان، مراجعه به دندان پزشک در فواصل زمانی 6 ماهه نیز از جمله عواملی است که میزان دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان را افزایش می دهد.

میزان دوام و ماندگاری لمینت دندان حدود پانزده تا بیست سال بوده که این میزان ماندگاری در صورت رعایت کامل بهداشت دهان و دندان رخ خواهد داد.

حتماً این سوال در ذهنتان به وجود آمده است که با رعایت چه نکاتی می توان میزان دوام لمینت و کامپوزیت دندان را افزایش داد؟ در پاسخ باید بگوییم که برای انجام این کار تنها کافیست همان اقدامات مراقبتی که برای دندان های طبیعی خود انجام می دادید، بر روی روکش لمینتی و با کامپوزیتی خود نیز انجام دهید. به عنوان استفاده از نخ دندان و انجام مسواک روزانه از جمله اقداماتی هستند که می توانند دوام روکش دندان های شما را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: طریقه صحیح نخ دندان کشیدن

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟

در موارد شدید کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت دندان؟

در برخی از مواقع ممکن است که دندان های شما به شدت آسیب دیده باشد و یا اینکه لکه های خیلی تیره ای بر روی آنها وجود داشته باشد که در چنین مواقعی معمولاً دندانپزشکان از روش لمینت سرامیکی برای زیبایی دندان هایتان استفاده می کنند.

روکش های کامپوزیتی معمولاً برای عیب های جزئی دندان گزینه مناسب تری خواهند بود.

کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان؟

میزان مقاومت کامپوزیت و لمینت دندان در برابر لکه ها

روکش لمینتی علاوه بر اینکه در مقایسه با کامپوزیت دندان از ظاهری زیباتر و طبیعی تر برخوردار بوده، مقاومت خیلی بیشتری در برابر لکه ها و تغییر رنگ نیز دارد. مقاوم تر بودن لمینت دندان در برابر لکه ها به این معنا نیست که می توانید هر نوع نوشیدنی و مواد غذایی را مصرف کنید، بلکه در صورت داشتن روکش لمینتی نیز باید از مصرف نوشیدنی های رنگی مانند چای و قوه خودداری کنید.

ما در این مقاله به موضوع کامپوزیت دندان طبیعی تر است یا لمینت دندان پرداختیم و امیدوارم شما به پاسخی که انتظار داشتید رسیده باشید در صورت نرسیدمن و اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *