تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان | آیا بین ایمپلنت و لمینت تفاوت وجود دارد؟

تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان

تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان

امروزه راه های زیادی برای اصلاح فرم دندان ها در دندانپزشکی وجود دارد. ایمپلنت و لمینت دندان دو راه از آنها هستند که می تواند به افرادی که سال ها مشکل دندانی و زیبایی دارند را برطرف نماید. اگر دندان شما نیز به طور کامل از بین رفته است می توانید از ایمپلنت استفاده نمایید و یا اگر دوست دارید که رنگ، شکستگی، فاصله و … ایرادات دیگر دندان خود را برطرف نمایید، می توانید از راه هایی مانند لمینت و یا کامپوزیت دندان استفاده کنید. در ادامه بیشتر به ایمپلنت و لمینت دندان و تفاوت میان این دو خواهیم پرداخت.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از روش های اصلاح دندان می باشد که امروزه بین افرادی که دندان و یا دندان های خود را از دست داده اند مرسوم شده است. در این روش دندان جدیدی به جای دندان از دست رفته در استخوان فک، پیچ می شود. در واقع در این روش ریشه دندان از فک به طور کامل خارج شده و به جای آن یک ریشه مقاوم و اما مصنوعی جایگزین می شود. این ریشه یک پین است که تاج دندان را بر روی آن نصب می کنند

تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان

توضیح خلاصه در رابطه با لمینت دندان

لمینت دندان که برخی آن را به نام ونیر می شناسند از موادی که با دندان های طبیعی همرنگ است و یا برخی مواد سفید کننده تشکیل شده است که در مواردی که می خواهیم فرم، شکل، بلندی دندان و یا رنگ آن را اصلاح کنیم، استفاده می شود. حتی برخی از مواقع برای اصلاح دندان های شکسته و یا حتی برای دندان هایی که دارای فاصله زیادی از یکدیگر هستند، استفاده می شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

به زبان ساده می توان گفت که کامپوزیت همان موادی است که برای پر کردن دندان از آن استفاده می شود. مواد کامپوزیتی که همرنگ دندان ها است و به صورت خمیر می باشد، بر روی دندان قرار می گیرد و فرم مورد نظر به آن داده می شود. از این مواد برای زیباتر کردن ظاهر دندان ها و یا برطرف کردن مواردی چون فاصله بین دندان ها، اصلاح رنگ و … می توان استفاده کرد. البته هزینه آن نیز از لمینت کمتر می باشد. اما باید بدانید که بیشتر و زودتر از لمینت در اثر استفاده از موادی چون قهوه، چای و … رنگ می گیرد.

تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان

آیا بین ایمپلنت و لمینت تفاوت وجود دارد؟

امروزه راه های زیادی برای اصلاح وضعیت دندان ها وجود دارد که دو روش آن ایمپلنت و لمینت می باشد اما برخی از افراد تفاوت میان این دو را نمی دانند و این دو را با هم اشتباه می گیرند. در صورتی که این دو روش اصلاحی به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند.
در قدم اول باید گفت که ایمپلنت یک روش درمانی است اما لمینت یک کار مختص به اصلاح و زیبایی می باشد. در واقع تفاوت اساسی میان ایمپلنت و لمینت در این است که ایمپلنت به طور کامل جایگزین دندانی می شود که فرد کاملا آن را از دست داده است اما لمینت بر روی دندان خود فرد برای اصلاح فرم و یا رنگ آن قرار می گیرد. پس می بینیم که این دو کاملا با یکدیگر تفاوت دارد. ایمپلنت دارای عمر طولانی می باشد، البته پروسه درمان و انجام تمام مراحل آن بسیار طولانی و شاید حتی تا یک سال به طول انجامد.
در واقع لمینت مانند یک روکش است که ایرادات دندان شما را می پوشاند و ریشه و دندان شما برخلاف ایمپلنت در جای خود قرار دارند. یکی از تفاوت های دیگر این است که ایمپلنت می تواند به طور دائم بوده و حتی تا پایان عمر باقی بماند اما عمر لمینت نهایت تا 12 سال می باشد. البته با توجه به طولانی بودن پروسه درمان، هزینه ایمپلنت بسیار بالاتر در خواهد آمد.

تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان

دندانپزشک زیبایی و انجام ایمپلنت و لمینت دندان

کلیه روش های بالا به گونه ای برای زیبایی فرد انجام می گیرد. بنابراین مراجعه به بهترین دندانپزشک تهران می تواند نتیجه فوق العاده ای را برای شما به همراه داشته باشد. دندانپزشک زیبایی در غرب تهران کلیه امور مربوط به لمینت دندان و کامپوزیت دندان را انجام داده و در صورتی که دندان از دست رفته ای داشته باشید که بخواهید آن را جایگزین کرده و زیبایی را به لبخند خود بازگردانید، با انجام ایمپلنت به صورت حرفه ای و با مواد عالی و درجه یک به کمک شما خواهد آمد. در شهر بزرگی مانند تهران دندانپزشکان مجربی وجود دارند که می توانید به آنها مراجعه کرده و اصلاح دندان های خود با تمام روش ها از جمله ایمپلنت و لمینت را به دست بهترین دندانپزشک تهران بسپارید.

تفاوت های ایمپلنت و لمینت دندان