چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند؟ | لمینت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند؟

چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند؟

لمینت دندان، بحث داغ این روز ها و یکی از محبوب ترین روش ها در اصلاح طرح لبخند محسوب می شود.داشتن دندان هایی زیبا و مرتب تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس افراد هنگام حضور در جامعه دارد. بسیاری از مشکلات ظاهری دندان ها همچون تغییر رنگ، کوتاهی و کجی دندان ها با انجام لمینت دندان در کلینیک های دندانپزشکی و توسط دندانپزشکان مجرب ، قابل رفع است.در این رابطه، دندانپزشک زیبایی در غرب تهران را به شما معرفی می کنیم.

کاشت ونیر های سرامیکی و یا کامپوزیت دندان، علاوه بر جنبه زیبایی، از پوسیدگی و خرابی دندان ها نیز جلوگیری کرده و در طول مدت زمان استفاده تغییر رنگ نخواهد داد. اما، آیا می دانستید که برای انجام لمینت نیازمند چه فاکتور ها و شرایطی می باشید؟ با خواندن این مقاله، متوجه خواهید شد که آیا شما کاندید مناسبی برای این کار هستید یا خیر. در ادامه به مبحث اینکه چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند نیز می پردازیم:

لمینت دندان برای چه افرادی ممنوع است؟

با وجود اینکه بسیاری از افراد برای داشتن دندان های مرتب و لبخندی زیبا به لمینت دندان های خود روی می آورند، اما ممکن است شرایط لازم برای این کار را نداشته باشند.

چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند؟

در این رابطه، در صورتی که یک یا چند مورد از مشکلات زیر را دارید، متاسفانه کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت نمی باشید:

1- افرادی که دندان های سالمی دارند

همانطور که می دانید، لمینت ، روشی درمانی در دندانپزشکی زیبایی است که به منظور اصلاح رنگ دندان ها و پر شدن فاصله بین آنها انجام می گیرد، بنابراین افرادی که دندان های سالمی دارند نباید دندان های خود را لمینت کنند زیرا در هر بار لمینت دندان، لایه نازکی از آن تراشیده می شود.

اگر همین پروسه ادامه پیدا کند و هر بار مقداری از دندان تراشیده شود، از طول عمر دندان ها کاسته شده و در دراز مدت، آسیب های ایجاد شده تاثیر خود را می گذارند و احتمالا دندان به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن احتیاج پیدا می کند.

2- کسانی که بهداشت دندان خود را رعایت نمی کنند

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نسبت به بهداشت دندان خود بی توجه هستید، شاید لازم باشد از رویای داشتن لبخندی هالیوودی صرف نظر کنید. چرا که لمینت مستلزم استفاده ی منظم از نخ دندان و مسواک است. به این نکته نیز توجه کنید که امکان پوسیدگی دندان ها بعد از لمینت نیز وجود دارد، لذا بهداشت دهان و دندان یکی از تعهداتی است که بعد از کاشت لمینت باید رعایت شود.

علاوه بر رعایت بهداشت دندان، شما باید در رژیم غذایی خود هم تغییراتی ایجاد کرده و میزان مصرف ترشیجات، مرکبات، نوشیدنی های گازدار و الکلی و دیگر مواد غذایی با اسیدیته پایین را تا حد زیادی کاهش دهید. پس قبل از هر چیز به این فکر کنید که آیا حاضرید چنین سختی هایی را برای رسیدن به هدفتان، متحمل شوید یا خیر؟

چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند؟

3-مینای دندان ناکافی جهت پیوند خوردن با لمینت

یکی از مراحل اصلی فرایند کاشت لمینت، تراشیدن دندان ( به خصوص در لمینت سرامیکی ) به ضخامت حدودی 0.5 تا 0.8 میلیمتر می باشد، بنابراین مینای دندان شما باید از بافت و تراکم مناسبی برخوردار باشد. تا بتواند با لمینت پیوند برقرار کند و مشکلاتی مانند حساسیت به سردی و گرمی غذا ها و درد و ناراحتی حین گاز زدن نداشته باشید.

4- التهاب لثه پیش از کاشت لمینت دندان

در دندان‌هایی که لثه ها و بافت های اطراف آن در وضعیت سلامتی قرار ندارند. در این حالت اولویت با درمان لثه ها و بافت پریودنتال است و پس از برقراری سلامتی است که می توان به لمینت برای زیبایی بیشتر فکر کرد.

5- وجود سایر ترمیم ها مانند ایمپلنت و کامپوزیت ونیر

مواردی نیز وجود دارد که بیمار از دیگر روشهای درمانی یا زیباسازی برای دندان های خود استفاده نموده است. اگر شما هم یک یا چند دندان خود را ایمپلنت کرده اید و یا از تاج دندان مصنوعی و انواع روکش های زیبایی دندان استفاده می کنید، نمی توانید به کاشت لمینت برای این دندان ها روی آورید، چرا که امکان دارد رنگ پروتز دندان مصنوعی که بکار برده اید، همرنگ با لمینت نباشد و مجبور شوید از دندانپزشک خود بخواهید روکش دندان را تعویض نماید تا هم رنگ لمینت های کاشته شده، به نظر برسد.

چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند؟

6- داشتن عادات نامناسب دهانی

پر واضح است افرادی که دندان قروچه می کنند یا عادت به ساییدن دندان ها به یکدیگر دارند، مجاز به لمینت نمی باشند، زیرا این عادت باعث ترک خوردن و شکستن لمینت ها پس از نصب می گردد.

اگر عادت دارید دندان های خود را روی هم فشار دهید یا دندان‌ قروچه کنید، دکتر استفاده از محافظ دندان را به شما توصیه می کند. محافظ دندان وسیله‌ ای نرم است که شب ها بین دندان ها قرار می دهید تا در خواب و هنگام دندان‌ قروچه به لمینت آسیبی نزنید.

7- کج بودن یا شکستگی های بسیار شدید در دندان ها

دندان ها بیش از حد رشد کرده یا روی هم افتاده و زاویه دار، مطلقا برای نصب لمینت مناسب نبوده و در صورت اقدام به لمینت دندان، دندان های پشتی لمینت به آن فشار وارد کرده و لب ها نسبت به حالت عادی، جلوتر دیده می شود. بنابراین، در دندان هایی که بسیار نامرتب ( مانند دندان های چرخیده یا روی هم افتاده ) هستند، ابتدا باید درمان ارتودنسی انجام شود و بعد از آن از لمینت برای زیبایی بیشتر بهره برد.

8- پوسیدگی های جزئی و عمیق در دندان ها

پوسیدگی شدید دندان ها نیز یکی دیگر از عوامل ممنوعیت لمینت می باشد، زیرا دندان ها دیگر برای انجام لمینت کیفیت لازم را نخواهند داشت. در این مورد ، دندانپزشک می تواند بر حسب میزان پوسیدگی، از روش های درمانی مختلفی برای رفع پوسیدگی استفاده کند و بعد از آن به کاشت لمینت بپردازد.

چه کسانی نباید لمینت دندان انجام دهند؟

افراد مناسب برای لمینت دندان

در بخش انتهایی مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که لمینت اصولا برای چه افرادی توصیه می شود:

– افرادی که دارای دندان های دو رنگ، کج یا کوتاه هستند.

– افرادی که دارای دندان های نامرتبی هستند و دارای دندان خراب به خصوص در جلوی فک می باشند.

– افرادی که قسمتی از دندان هایشان ساییده شده و هم ردیف با دیگر دندان ها نیستند.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک ما، که به جرات می توان گفت، بهترین دندانپزشک تهران محسوب می شود، از خدمات ارزنده ای در این حوزه درمانی بهره مند گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لمینت دندان، کامپوزیت دندان و … با مشاوران ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.