لمینت موقت دندان|نصب لمینت موقت دندان چگونه انجام می شود؟|باید و نبایدهای لمینت گذاری موقت

لمینت موقت دندان

لمینت موقت دندان

لمینت موقت دندان ابزاری از پیش ساخته با ساختاری شبیه به لمینت دائم، به منظور استفاده در مراحل پیش از ساخت و آماده سازی لمینت اصلی دندان است. همانطور که از نام آن پیداست از این لمینت در موارد موقت استفاده شده و هیچ گونه کاربرد دائمی نخواهد داشت. لمینت موقت دندان معمولا از مواد پلاستیک آکرلیک در اندازه و حجم بزرگ تری ساخته شده و از مقاومت بسیار کمتر و زبری بیشتری نسبت به لمینت های اصلی دندان برخوردار می باشد.

موارد کاربرد لمینت موقت دندان چیست؟

به شکل کلی لمینت های موقت به منظور پوشاندن و از بین بردن تغییرات و اقدامات پیش از لمینت گذاری اصلی توسط دندانپزشک زیبایی در سطح دندان ها، مورد استفاده قرار خواهند گرفت‌. در برخی از موارد فاصله بین جلسات لمینت گذاری نسبتاً طولانی بوده و تغییرات اعمال شده در سطح دندان ها از جمله تراشیدگی، نامطلوب خواهد بود. از این رو استفاده از لمینت موقت دندان در این شرایط کاربرد حیاتی داشته و پیشنهاد مناسبی پیش از آماده سازی لمینت دندان اصلی خواهد بود. یکی دیگر از موارد کاربرد لمینت های موقت دندانی، پیشگیری و کاهش از حساسیت های خفیف تا شدید ایجاد شده در سطح دندان به ویژه در افراد مبتلا به دندان های حساس پس از جرمگیری و تراشیدگی های سطحی است. قرار دادن لمینت موقت دندان برای متقاضیان لمینت دائم، فرصت تصمیم گیری به منظور نصب لمینت های دائم را ایجاد نموده و امکان اعمال تغییرات در خصوص چگونگی نصب لمینت های دائمی را فراهم خواهد آورد.

لمینت موقت دندان

نصب لمینت موقت دندان چگونه انجام می شود؟

لمینت های موقت دندانی نسبت به لمینت های اصلی مقداری بزرگتر بوده و با استفاده از چسب های مخصوص به شکل قالب در ساختار دندان ها جای خواهند گرفت. پیش از هر چیزی باید توجه داشت که استفاده از انواع لمینت های موقت دندانی، به دلیل ساختار زبر و نسبتاً بزرگ آن ها در مقایسه با لمینت های اصلی و دائمی، احساس ناراحتی، مشکل موقت تلفظ و‌ تماس نامطلوب زبان با سطح دندان‌ها خواهد شد. مشکلات و شکایت های ایجاد شده به دنبال لمینت گذاری موقت، پس از نصب لمینت های دائمی از بین رفته و مرتفع خواهند شد.

لمینت موقت دندان

مشکلات ایجاد شده پس از لمینت گذاری موقت

حجیم شدن دندان ها
عدم مطابقت رنگ لمینت با دندان های اصلی
احساس حساسیت و ناراحتی هنگام جویدن غذا و نوشیدن مایعات سرد و گرم
احساس انقباض و انبساط در دندان ها
مشکلات خفیف تا شدید تلفظی
عدم هماهنگی دندان‌های فک پایین و فک بالا به دلیل ساختار حجیم و زبر لمینت موقت دندان

باید و نبایدهای لمینت گذاری موقت

به شکل کلی توصیه می شود در مدت زمان استفاده از لمینت موقت دندان، نسبت به رعایت شرایط ذکر شده محتاط بوده و از انجام رفتارهای پرخطر به منظور پیشگیری از آسیب های دائمی دندانی اجتناب نمایید.

از جویدن غذاهای سفت، به ویژه با دندانهای جلو اجتناب نمایید.
وعده های غذای خود را به لقمه های کوچک تقسیم نموده و فرایند جویدن را با دندان های آسیاب انجام دهید.
از گاز گرفتن خودکار، مداد، ناخن ها، میوه های سفت و اشیا اجتناب نمایید.
از غذاهای مایع و سبک در وعده های غذایی خود استفاده نموده و از به دندان کشیدن غذاهایی مانند جوجه کباب اجتناب نمایید.
در مدت زمان استفاده از لمینت موقت دندان، نخ دندان را کنار گذاشته و تنها به مسواک زدن با احتیاط کامل بسنده نمایید.
در صورت بروز هرگونه آسیب به دنبال ضربه، ایجاد شکستگی، ترک و جدا شدن کامل لمینت، به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.
توصیه می‌شود از لمینت های موقت دندانی، تنها در مدت زمان تعیین شده توسط دندانپزشک زیبایی استفاده نموده از انتخاب آنها به عنوان درمانهای زیبایی دائمی دندان اجتناب نمایید.

لمینت موقت دندان

قیمت لمینت موقت دندان چگونه است؟

یکی از سوالات و دغدغه های رایج در خصوص استفاده از لمینت های موقت دندانی، قیمت و هزینه های مورد نیاز است. باید توجه داشت که قیمت لمینت های موقت دندان بسته به جنس و تعداد مورد استفاده کاملاً متفاوت بوده و از یک میزان خاص تبعیت نمی نماید. توصیه می شود به منظور اطلاع و آگاهی کامل از قیمت لمینت موقت، با پزشک خود مشورت نموده و سپس تصمیم گیری نمایید.

لمینت موقت دندان

دندانپزشک زیبایی، جراح و ایمپلنتولوژیست

دکتر محمدرضا فرهنگی، دندانپزشک زیبایی و متخصص در انجام درمان های زیبایی از جمله کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ایمپلنت و سایر اقدامات موثر در اصلاح طرح لبخند است. تمامی اقدامات و جراحی های زیبایی انجام شده توسط دندانپزشک زیبایی در غرب تهران، با استفاده از بهترین و نوین ترین متدهای روز جهانی با مدیریت بهترین دندانپزشک تهران، دکتر محمدرضا فرهنگی، دندانپزشک زیبایی، جراح و ایمپلنتولوژیست، انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *