مراحل ایمپلنت دندان|ایمپلنت دندان چیست؟|عمل جراحی ایمپلنت دندان|مراقبت های بعد از ایمپلنت

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان

امروزه یکی از مهمترین مواردی که در دندانپزشکی های زیبایی انجام می‌گیرد ایمپلنت دندان است. اگر شما هم می خواهید با مراحل ایمپلنت دندان آشنا شوید بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. به طور کلی افرادی که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند برای جایگزین کردن این دندان ها می توانند از روش ایمپلنت استفاده کنند.

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که می‌ تواند در بالا رفتن اعتماد به نفس به افراد کمک کند داشتن دندان زیبا و لبخند جذاب می باشد. به طوری که بسیاری از افراد که دارای دندان های نامرتب هستند اذعان می کنند که اعتماد به نفس آنها با وجود این امر بسیار پایین آمده است. حال لازم است بدانید انجام ایمپلنت دندان یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند تا سریعا به خواسته خود رسیده و دندان های زیبا داشته باشید. به طور کلی در خصوص مراحل ایمپلنت دندان باید بدانید این روش به گونه ای است که اگر شما یکی از دندان های خود را به طور کلی از دست داده اید می توانید با مراجعه به دندانپزشکی های زیبایی ایمپلنت دندان را انجام داده که در ایمپلنت یک پایه بوده که به شکل پیچ است و از جنس تیتانیوم می باشد.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان در اولین گام

یکی از مهمترین مراحل ایمپلنت دندان اولین‌ مرحله آن یعنی مراجعه به دندانپزشک جهت مشاوره اولیه می باشد. به طوری که در این مرحله، دندانپزشک زیبایی ذکر می کند که مراحل ایمپلنت دندان چگونه صورت می‌ گیرد. همچنین باید تشکیل پرونده پزشکی داده و پرسشنامه ای که راجع به شرایط پزشکی خاص در اختیار شما قرار داده می شود را به طور کامل و دقیق پر کنید و اگر فکر می‌ کنید که مطلب مهمی وجود دارد که در پرسشنامه ذکر نشده است، حتما باید آن را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

این موارد موجب می‌ شود موفقیت شما در ایمپلنت دندان بالا برود. همچنین در اینجا لازم است که قبل از انجام هر گونه عملی، دندانپزشک لثه های شما را معاینه کرده و از سلامتی کامل آنها اطمینان پیدا کند. همچنین اگر عفونت یا پوسیدگی در لثه یا دندان مجاور قرار داشته باشد، قبل از ایمپلنت باید به طور کامل درمان شود. هنگامی که سلامت کامل بافت های دهانی مشخص شد لازم است که توسط مراکز رادیولوژی تخصصی یک اسکن رادیوگرافی مخصوص ایمپلنت را تهیه کنید که دندانپزشک با کمک آنها می تواند ضخامت استخوان و سایر موارد مهم را بررسی نماید.

مراحل ایمپلنت دندان

عمل جراحی ایمپلنت دندان

پس از پشت سر گذاشتن اولین مرحله ایمپلنت دندان، نوبت به فرایند جراحی ایمپلنت دندان خواهد رسید‌ به طوری که لازم است بدانید مراحل ایمپلنت دندان در اینجا به پیچیدگی شرایط عمل بستگی دارد مثلا اگر قرار باشد در یک عمل جراحی چند ایمپلنت دندان کار گذاشته شود طبیعتا زمان عمل بیشتر می شود. ابتدا دندانپزشک از بی‌ حسی موضعی استفاده کرده که در این حالت درد کاملا در دهان شما از بین رفته و در عین حال بیدار هستید. اگر دارای اضطراب شدید بودید با استفاده از یک آرامبخش در طول عمل به خواب رفته و اضطراب شما از بین می رود. پس از این دندانپزشکی یک برش در لثه شما ایجاد کرده و در استخوان فک سوراخ کوچکی زده و سپس پیچ فلزی به استخوان شما وارد می شود.

این کار حدود 2 ساعت طول می کشد. پس از این باید منتظر بمانید که ایمپلنت ها به استخوان شما متصل شود که معمولا زمان بهبودی برای فک پایین 5 ماه و برای فک بالا 7 ماه است. هنگامی که ایمپلنت ها به درستی به استخوان متصل شد دندانپزشک قطعه را روی ایمپلنت قرار داده که این امر موجب می شود بافت لثه به نحوی مناسب بهبود پیدا کند. این قطعه حدود 14 روز لثه را از ایمپلنت دور نگه می دارد. بعد از این زمان دندانپزشک آن را حذف می کند. یکی دیگر از مراحل ایمپلنت دندان قرار دادن آبتو منت می باشد.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان در آخرین گام

و اما مراحل ایمپلنت دندان در آخرین گام به گونه‌ای است که در این مرحله باید تاج دندان گذاشته شود. توجه داشته باشید ابتدا در اینجا روکش موقت استفاده می شود که به صلاحدید دندانپزشک نوع آن تعیین می شود. پس از اینکه استخوان سازی صورت گرفت تاج دندانی یا دائمی بر روی ایمپلنت قرار می گیرد.

مراحل ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت

پس از اینکه تمامی مراحل ایمپلنت دندان به پایان رسید توصیه های لازم برای رعایت بهداشت توسط پزشک به بیمار گفته می شود. به طوری که باید بدانید شاید پس از انجام ایمپلنت شما به استراحت نیاز داشته باشید تا اثر بی حسی استفاده شده کاملا از بین برود. در صورتی که برای این عمل از بیهوشی عمومی استفاده شده باشد نیاز به یک همراه خواهید داشت تا برای رسیدن به خانه شما را همراهی کند‌. لازم است حتما در چند روز اول استفاده از ایمپلنت، از غذاهای نرم استفاده کنید و تا رفع کامل بی حسی از ناحیه دندان، از غذاها و نوشیدنی های داغ استفاده ننمایید زیرا در غیر این صورت ممکن است بدون اینکه متوجه شوید دهان خود را بسوزانید. همچنین باید مثل همیشه با نخ دندان و مسواک دهان های خود را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *