آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟|لمینت دندان چیست؟|عوارض لمینت دندان|مزایای لمینت دندان

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

اگر از دسته افرادی هستید که شکل، رنگ و فرم دندان های خود را دوست ندارید، حتما لبخند های خود را نیز دوست نخواهید داشت. لمینت دندان یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی است که می تواند درخشندگی را به لبخند شما هدیه دهد. اگر دندان های شما به هر دلیلی تغییر رنگ یافته اند، و یا دچار لب پریدگی دندان هستید، نگران نباشید، لمینت کردن دندان ها زیر نظر متخصصان با تجربه و ماهر، نقایص لبخند را رفع و اعتماد به نفس شما را بیشتر خواهد کرد.

لمینت دندان چیست؟

هیچکس ترک خوردگی دندان و وجود لکه روی دندان را دوست ندارد. علم دندانپزشکی با روکش های لمینت می تواند نقایص لبخند را برطرف کند. لمینت دندان پوسته هایی به شکل دندان هستند که بر روی قسمت جلویی دندان نصب می شوند. این روکش ها از جنس سرامیک و یا پرسلن هستند. قبل از انجام لمینت دندان، دندانپزشک زیبایی باید دندان های شما را به طور کامل معاینه کند. روکش های لمینت ضخامتی در حدود نیم میلیمتر دارند و برای لمینت کردن دندان ها، دندانپزشک باید به اندازه ضخامت روکش از مینای دندان را بتراشد. اگر بدون تراشیدن مینای دندان، روکش لمینت روی دندان نصب گردد، دندان بیش از اندازه بزرگ به نظر می رسد.

همچنین بخوانید: بررسی دقیق راه های اصلاح طرح لبخند

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

عوارض لمینت دندان

همانطور که پیش از این گفته شد، با لمینت کردن باید مقداری از مینای دندان شما برداشته شود. مینای دندان در صورت تراشیده شدن به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست. بنابراین شما باید همیشه از روکش دندان استفاده کنید. لمینت دندان برای زیبایی برای همه افراد مناسب نیست. اگر از بیماری های لثه رنج می برید و یا از دسته افرادی هستید که میزان مینای دندان های شما پایین است، این روش درمانی توصیه نمی شود. پس از لمینت کردن باید بیش از پیش مراقب دندان ها باشید. در غیر این صورت دندان های شما مستعد پوسیدگی خواهد شد. اگر دندان قروچه می کنید، خوب است بدانید عادت هایی مانند دندان قروچه کردن و یا ناخن جویدن می تواند به لمینت دندان ها آسیب وارد آورد. اگر روکش های لمینت به درستی روی دندان قرار نگیرند، می توانند به لثه ها و ساختار دندان ها آسیب بزنند. در صورت نصب نامناسب لمینت شما باید برای تعویض و یا تنظیم مجدد روکش ها به متخصص مراجعه کنید.

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

علائم از بین رفتن مینای دندان

اگر می خواهید از سالم بودن مینای دندان های خود اطمینان حاصل کنید، این نکات را از یاد نبرید. اگر در هنگام گاز زدن دردی احساس می کنید، احتمالا مینای دندان شما آسیب دیده است. از آنجا که گاز زدن با دندان های نیش انجام می شود، احساس درد در هنگام گاز زدن یکی از نشانه های از بین رفتن مینای دندان نیش است. اگر با خوردن غذاهای سرد، گرم و یا شیرین، در دندان های خود احساس درد و حساسیت می کنید، این حساسیت می تواند ناشی از تضعیف و یا از بین رفتن مینای دندان باشد. رنگ زرد و درخشان دندان هم می تواند نمایانگر آسیب جدی مینای دندان باشد. به یاد داشته باشید مینای از دست رفته به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست اما اگر دچار تضعیف مینای دندان شده باشید، مصرف مواد معدنی می تواند تا حد خوبی به تقویت مینای دندان کمک کند.

همچنین بخوانید:اصلاح طرح لبخند

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

مزایای لمینت دندان

روکش های لمینت به شکل دندان هستند. از این رو پس از لمینت کردن، دندان ها فرم طبیعی خود را حفظ می کنند. از آنجا که لمینت ها سرامیکی هستند، در برابر لکه های دندانی مقاوم هستند. اگر پس از لمینت کردن، مراقب بهداشت دندان های خود باشید، روکش های لمینت می توانند تا ۲۰ سال برای شما کار کنند. عدم نیاز به شکل دادن به تاج یکی دیگر از مزایای روکش های لمینت دندان است. علاوه بر این لمینت کردن دندان می تواند به لبخندهای شما درخشندگی و زیبایی هدیه دهد.

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

جایگزین های لمینت دندان

اگر به هر دلیلی نمی توانید دندان های خود را لمینت کنید، نگران نباشید روش های دیگر دندانپزشکی زیبایی می توانند به کمک شما بیایند. برای جایگزین کردن لمینت دندان روش های زیر وجود دارد:

1-پیوند کامپوزیت:

از این روش می توان برای پر کردن فاصله بین دندان ها، تغییر شکل و یا تغییر رنگ دندان استفاده کرد. یکی از مزایای این روش این است که نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. همچنین این روش هزینه کمتری را در پی دارد. در پیوند کامپوزیت از رزین کامپوزیت استفاده می شود. از این روش عموما برای بهبود رنگ دندان های تغییر رنگ یافته استفاده می شود. در پیوند کامپوزیت تغییر رنگ دندان ها به نسبت لمینت دندان ها زودتر اتفاق می افتد و می توان این ویژگی را به عنوان یکی از معایب پیوند کامپوزیت برشمرد.

2-کامپوزیت ونیر:

این روش مانند پیوند کامپوزیت است. اما سطح بیشتری از دندان را پوشش می دهد.

3-تاج دندان:

این نوع از ترمیم دندان، به طور کامل از دندان و ایمپلنت دندان محافظت می کند.

4-ارتودنسی:

در این روش از بریس های ثابت برای تغییر شکل دندان استفاده می شود. بریس ها قابلیت جدا شدن دارند و می توانند فاصله بین دندان ها را به طرز مطلوبی پر کنند.

5-کانتورینگ زیبایی:

در این روش کمی از مینای دندان را برای اصلاح فرم، طول و یا سطح دندان از بین می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *