تفاوت انواع لمینت دندان | انواع لمینت دندان و مفهوم آن |  آشنایی با انواع لمینت دندان

تفاوت انواع لمینت دندان

تفاوت انواع لمینت دندان

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد تفاوت انواع لمینت دندان بپردازیم اگر به دنبال اصلاح دندان های خود با استفاده از لمینت دندان هستید و می خواهید بهترین نوع لمینت را برای دندان های خود استفاده کنید آگاهی از تفاوت انواع لمینت دندان به شما کمک خواهد کرد تا لمینت مورد نظر خود را انتخاب کنید و به دندان های خود زیبایی و تازگی ببخشید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

انواع لمینت دندان و مفهوم آن

در حال حاضر دندان ها از چندین لحاظ دارای اهمیت هستند یکی از لحاظ کاربردی و دیگری زیبایی می باشد و به همین دلیل در دندانپزشکی هم شاهد پیشرفت روز افزون و توانمان در این دو مبحث هستیم. استفاده از لمینت دندان در حال حاضر بسیار زیاد شده است و دلیل آن هم این است که لمینت دندان به شما کمک خواهد کرد تا دندان های شما کارآیی بهتری داشته باشند و هم این که زیبایی منحصر به فرد را به دندان های شما هدیه خواهد داد.

لمینت دندان در واقع ماده ای است که به رنگ دندان ها می باشد و از آن برای موارد مختلفی در دندانپزشکی زیبایی از جمله اصلاح بدفرمی دندان، شکل، اندازه و اندازه استفاده می شود از لمینت ها همچنین برای کاهش یا بستن فاصله بین دندان ها استفاده می شود. اگر دندانی دارید که سالم است و قسمتی از آن را از دست داده اید لمینت دندان می تواند با اصلاح آن به کمک شما بیاید و زیبایی لبخند را به لبان شما بازگرداند.

انواع لمینت دندان را می توانیم به لمینت های سرامیکی، لمینت های کامپوزیتی و لمینت های لومینیرز تقسیم بندی کنیم.

تفاوت انواع لمینت دندان

 آشنایی با انواع لمینت دندان

در حال حاضر انواع لمینت دندان برای اصلاح و بهبود دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد، انواع لمینت دندان که برای دندان های خود انتخاب کرده اید باید در عین این که نازک هستند از مقاومت بالایی در برابر سایش و فشار وارد شده نیز برخوردار باشند و همچنین در مقابل لکه نیز توانایی خوبی را از خود نشان دهند. همان طور که گفته شد انواع لمینت دندان را می توانیم در سه گروه دسته بندی هرکدام از این لمینت ها از ویژگی خاصی برخوردار هستند که در ادامه به تفاوت های آن ها اشاره خواهد شد.

تفاوت انواع لمینت دندان

1- لمینت دندان سرامیکی

یکی از انواع لمینت دندان، لمینت دندان سرامیکی می باشد، یکی از انواع لمینت ها که بیشترین استفاده را نیز در دندانپزشکی ها دارد و از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است که به چند مورد اشاره می شود:

– این نوع از لمینت های دندان از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

– بسیار به دندان اصلی شباهت دارد و ظاهر آن نیز طبیعی می باشد.

– استفاده از آن حس استفاده از دندان طبیعی را دارد.

نکته ای که در مورد لمینت سرامیکی باید مورد توجه قرار بگیرد است که طول درمان ممکن است که کمی طول بکشد و پس از گذشت چند روز از انجام اصلاح دندان با این نوع لمینت ممکن است که دندان شما نسبت به گرما و سرما حساسیت داشته باشد که بزودی حساسیت برطرف خواهد شد.

تفاوت انواع لمینت دندان

2- لمینت دندان لومینیرز

یکی دیگر از انواع لمینت دندان، لمینت لومینیرز می باشد اگر دندان های شما نیازمند تغییر کم و جزیی باشند می توانید از این نوع لمینت استفاده کنید. برای تغییر رنگ، اندازه و شکل می تواند مورد استفاده قرار گیرد از مهم ترین مزایای این لمینت می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

– در مقایسه با لمینت های سرامیکی بسیار نازک هستند.

– این نوع لمینت برخلاف لمینت های سرامیکی با تراش بسیار کم نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد و لزومی برای تراشیدن مینای دندان وجود ندارد.

– از لحاظ ظاهری به دندان های طبیعی بسیار شباهت دارد.

– در صورتی که از این نوع لمینت ها محافظت شود می تواند ده الی پانزده سال عمر مفید داشته باشد.

در مورد لمینت دندان لومینیرز توجه به این نکته لازم است که این نوع از روکش ها در مقایسه با روکش های سرامیکی و کامپوزیتی گرانتر هستند و در صورتی که بشکنند باید کلا تعویض شود.

تفاوت انواع لمینت دندان

3- لمینت کامپوزیتی

یکی دیگر از انواع لمینت ها، لمینت کامپوزیتی می باشد، در مقایسه با سایر لمینت ها از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و شما می توانید در یک جلسه با استفاده از کامپوزیت دندان خود را اصلاح کنید. این نوع لمینت وقتی که بر روی دندان قرار داده می شود براحتی می توان آن را شکل داد از مهم ترین مزایای لمینت کامپوزیتی می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

– در این نوع از لمینت پیش از کاربرد نیازمند آماده سازی کمتری برای دندان هستیم.

– قیمت بسیار مناسبی دارد و باصرفه ترین لمینت می باشد.

– در صورتی که به خوبی از آن مراقبت شود می تواند تا ده سال نیز عمر مفید خود را داشته باشد.

در مورد این نوع لمینت دندان توجه به این نکته ضروری است که این نوع از لمینت ها از احتمال بالای شکستن، رنگ گرفتن و تراشه در مقایسه با لمینت سرامیکی و لومینیرز دارد.

در نهایت در صورتی که به دنبال لمینت با قیمت مناسب هستید لمینت کامپوزیت و پس از آن سرامیکی برای شما مناسب می باشد در صورتی که به دنبال لمینت با بیشتر زیبایی و ظاهر طبیعی هستید لومینیرز و سرامیکی گزینه مناسب می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *