لومینیرز دندان و تفاوت آن با لمینت | عوارض لومینیرز دندان | میزان ماندگاری لمینت دندان لومینیرز

لومینیرز دندان و تفاوت آن با لمینت

لومینیرز دندان و تفاوت آن با لمینت

روکش دندان انواع گوناگونی دارد که یکی از پرکاربردترین آن ها، لمینت دندان لومینیرز می باشد. این نوع روکش علیرغم داشتن ضخامتی به اندازه لنز چشم، بسیار محکم و بادوام بوده و در صورت استفاده درست و رعایت کاملاً تمام نکات بهداشت دهان و دندان می توانید تا سال ها از آن استفاده کنید. لومینیرز دندان در مقایسه با سایر روکش ها، مانند لمینت سرامیکی و کامپوزیتی به مدت زمان خیلی کمتری برای آماده سازی نیاز دارد. با مطالعه این مقاله می توانید از ویژگی ها، مزایا، معایب و همچنین عوامل موثر بر هزینه این تکنیک اصلاح طرح لبخند بیشتر آشنا شوید.

لومینیرز دندان چیست و چه تفاوتی با لمینت دارد؟

به طور کلی به فرآیند روکش کردن دندان ها به منظور زیباتر کردن و افزایش استحکام آن ها، لمینت دندان گفته می شود که شامل انواع گوناگونی، مانند لمینت سرامیکی، لومینیرز، لمینت کامپوزیتی و نانو کریستال می باشد. در بین این روش ها، روکش دندان با لمینت سرامیکی در مقایسه با سایر روش ها متداول تر بوده و اندازه، سایز و شکل دندان ها را تا حد قابل توجهی زیباتر می کند. در این روش، قبل از اینکه قالب لمینت بر روی دندان قرار گیرد، مینای دندان تراشیده می شود. به همین دلیل، لمینت سرامیکی به عنوان به روش و تکنیک تهاجمی و یا برگشت ناپذیر شناخته شده است. چرا که به هیچ عنوان نمی توان مینای دندان را بعد از تراش دادن، مجدداً اصلاح نمود.

اما در روش لومینیرز که به عنوان یکی از روش های زیر مجموعه لمینت دندان شناخته شده است، مینای دندان دستکاری نخواهد شد و هیچ تراشی بر روی آن ایجاد نمی شود که ویژگی سبب شده است، لمینت دندان لومینیرز به عنوان یک روش غیر تهاجمی و برگشت پذیر شناخته شود.

از آنجایی که در روش روکش دندان لومینیرز، مینای دندان آسیبی نمی بینید، خیلی از افراد ترجیح می دهند که برای اصلاح طرح لبخند خود از این روش استفاده کنند. به عبارت دیگر لومینیرز دندان بدون نیاز به مرحله آماده سازی دندان ها و عدم استفاده از مواد اکریلیک می تواند زیبایی دندان ها را دو چندان کند. با توجه به موارد گفته شده، بدون شک زمان آماده سازی روکش دندان لومینیرز خیلی کمتر از روش لمینت سرامیکی می باشد.

لومینیرز دندان و تفاوت آن با لمینت

عوارض لومینیرز دندان

همانطور که گفتیم لومینیرز دندان یک روش غیر تهاجمی و برگشت پذیر می باشد. اما از آنجایی که در این روش مینای دندان ها تراشیده نمی شوند، ممکن است که یک فاصله بین لثه و دندان به وجود آید که بزرگ بودن این فاصله در نهایت منجر به بروز مشکلاتی مانند بیماری های لثه، احتمال افتادگی لومینیرز و بوی بد دهان خواهد شد. خوشبختانه با استفاده از محافظ دندان به راحتی می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

علاوه بر این، عدم پوشش دهی لک های تیره دندان به دلیل نازک بودن لومینیرز ها نیز یکی دیگر از معایب این روش به شمار می رود. از این رو اگر دندان هایتان لکه های تیره و خیلی پر رنگی دارد، توصیه می کنیم که از روش های دیگر، مانند ونیرهای سنتی برای پوشش دهی آن ها استفاده کنید.

لومینیرز دندان و تفاوت آن با لمینت

لمینت دندان لومینیرز مناسب چه کسانی است؟

روکش لومینیرز قطر بسیار کم و نازکی دارد و به همین دلیل قرار دادن آن بر روی دندان ممکن است که باعث برجستگی و ضخیم تر شدن ظاهر دندان ها و در نهایت نارضایتی بیمار شود. از این رو روش لمینت دندان لومینیرز روشی نیست که مناسب همه افراد باشد. بنابراین قبل از اینکه دندان ها با لومینیرز روکش شوند، متخصص دندانپزشک باید اندازه، رنگ، دندان نیش و وضعیت سایر دندان ها را به دقت مورد بررسی قرار دهد تا ببیند آیا دندان های فرد مورد نظر برای انجام این تکنیک مناسب است یا خیر.

در حالت کلی لمینت دندان لومینیرز برای موارد زیر می تواند انتخاب مناسبی باشد:

· برطرف کردن عیب های کوچک و جزئی دندان

· سفید کردن مداوم و همیشگی دندان ها

· برطرف کردن فاصله بین دندان ها

· تغییر اندازه نامناسب دندان ها

· تعویض کامپوزیت قدیمی دندان ها به دلیل تغییر رنگ آن ها

لومینیرز دندان و تفاوت آن با لمینت

هزینه لومینیرز دندان

هزینه مورد نیاز برای روکش دندان و اصلاح طرح لبخند بستگی به روشی دارد که توسط دندانپزشک زیبایی انجام می شود. علاوه بر این میزان تجربه و تخصص دندانپزشک و همچنین کلینیک مورد نظر نیز از جمله عوامل دیگری است که بر روی قیمت روکش دندان ها تاثیرگذار می باشد.

لومینیرز دندان و تفاوت آن با لمینت

میزان ماندگاری لمینت دندان لومینیرز

میزان رعایت بهداشت دهان و دندان تاثیر بسیار زیادی بر ماندگاری و طول عمر لمینت دندان لومینیرز دارد. به طوری که اگر بهداشت دهان و دندان کاملاً رعایت شود، می توانید تا سی سال و بدون هیچ مشکلی از دندان های لومینیرزی خود نهایت لذت را ببرید. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که توجه زیادی به بهداشت دهان و دندان خود ندارند، این نوع روکش انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

با رعایت نکاتی مانند؛ استفاده منظم از مسواک و نخ دندان، استفاده از فلوراید و مراجعه به دندانپزشک در هر 6 ماه یک بار می توان میزان ماندگاری و طول عمر لومینیرز دندان ها را افزایش داد.

علاوه بر موارد گفته شده، میزان مهارت و تجربه دندانپزشک زیبایی در تکنیک هایی که به کار می گیرد نیز بر طول عمر لمینت دندان لومینیرز تاثیرگذار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *