تفاوت لمینیت و روکش دندان چیست؟ | ضخامت اولین تفاوت لمینت و روکش دندان

تفاوت لمینیت و روکش دندان چیست؟

تفاوت لمینیت و روکش دندان چیست؟

لمینت و روکش دندان هر دو از روش های زیبایی دندان به شمار می آیند که باعث می شوند تا شما لبخند زیباتری داشته باشید. با این وجود بسیاری از افراد اطلاعاتی در خصوص تفاوت روکش و لمینت دندان ندارند و به همین دلیل نیز گمان می کنند که این دو یکسان هستند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تفاوت لمینت و روکش دندان بسیار گسترده است و قطعا آشنایی با این تفاوت می تواند برای شما بسیار مفید باشد. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در این مورد صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به این موضوع هستید حتما در این مطلب با ما همراه باشید.

ضخامت اولین تفاوت لمینت و روکش دندان

یکی از مهمترین تفاوت های لمینت و روکش دندان که امروزه بسیاری از افراد توجه چندانی به آن ندارند مسئله تفاوت ضخامت این دو می باشد. ضخامت روکش دو برابر بیشتر از لمینت دندان می باشد و یک لایه تقریبا دو میلیمتری بر روی دندان های شما ایجاد می کند در حالی که ضخامت لمینت دندان در بیشترین حالت برابر یک میلیمتر است. نکته بسیار مهمی که وجود دارد و باید به آن دقت کنید این است که در لمینت دندان تنها سطح رویی دندان های شما با استفاده از یک روکش نازک پوشانده می شود ولی در کل روکش دندان شما و حتی بخش داخلی دندان ها نیز روکش می شوند که این موضوع یک تفاوت لمینت و روکش است که حتما باید به آن دقت داشته باشید.

تفاوت لمینیت و روکش دندان چیست؟

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب استفاده از روکش دندان ips

تفاوت لمینت و روکش از نظر جنس

بین لمینت و روکش تفاوت های مختلفی وجود دارد که باید حتما با آن ها آشنا شوید. یک تفاوت لمینت و روکش دندان در جنس ماده ای است که برای ساخت روکش استفاده می شود. به طور کلی برای ساخت روکش دندان معمولا از 4 ماده مختلف استفاده می کنند و 4 نوع روکش داریم که هر یک از آن ها نیز دارای کاربردهای خاص خود می باشند. انواع روکش هایی که برای دندان وجود دارند عبارت اند از روکش های تمام سرامیکی، روکش های پرسلن با جوش فلزی، آلیاژهای طلا و آلیاژهای بر پایه فلزهای مختلف که هر یک از این روکش ها معمولا در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود باید بدانید که برای لمینت دندان تنها از سرامیک استفاده می شود و تمامی لمینت ها تنها از سرامیک تولید می شوند چرا که لمینت تنها به منظور زیبایی است و به همین علت به راحتی می توان رنگ آن را با رنگ سایر دندان ها تنظیم کرد.

تفاوت لمینیت و روکش دندان چیست؟

میزان تراشیدن مینای دندان

یک تفاوت اساسی دیگر که بین این دو وجود دارد میزان تراشیدن مینای دندان در این دو روش است. از آنجایی که لمینت دندان تنها برای پوشاندن لایه های بیرونی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ هدفی به جز زیبایی ندارد به میزان بسیار کمی نیازمند تراشیدن مینای دندان ها است ولی در روکش کردن دندان شما این میزان تراشیدن مینای دندان ها بسیار بیشتر است چرا که این کار کمی عمیق تر است و نیازمند زیرسازی های بیشتری نسبت به لمینت است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از لمینت های دندان به تازگی تولید شده اند که حتی نیازمند هیچگونه تراشیدن مینای دندان نیز نیستند.

تفاوت لمینیت و روکش دندان چیست؟

بیشتر بخوانید: کامپوزیت بهتر است یا روکش

مدت زمان نصب یک تفاوت لمینت و روکش دندان

از آنجایی که روکش کردن دندان ها نیازمند زیرسازی های زیاد نزد دندانپزشک زیبایی می باشد احتمالا شما باید چندین جلسه را صرف انجام این کار کنید در حالی که کامپوزیت دندان و لمینت دندان به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام می شود و نیازی نیست که شما زمان زیادی را صرف زیرسازی های لازم برای آن ها کنید. با مراجعه به بهترین دندانپزشک زیبایی در غرب تهران می توانید خیلی سریع دندان های خود را لمینت کنید.

تفاوت لمینیت و روکش دندان چیست؟

قیمت از دیگر تفاوت های بین لمینت و روکش دندان

یک تفاوت این دو در این است که هزینه های مربوط به لمینت دندان معمولا کمتر از روکش دندان می باشد که اصلی ترین عواملی که بر روی این موضوع تاثیرگذار هستند جنس موادی است که برای لمینت و روکش مورد استفاده قرار می گیرد و همینطور زیرسازی های لازم برای روکش دندان نیز بر روی این موضوع تاثیرگذار است. با مراجعه به بهترین دندانپزشک تهران در وب سایت ما می توانید با کمترین هزینه دندان های خود را روکش و لمینت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *